Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies så mangt om været. eks det blir solskinn hvis stripene etter fly forsvinner raskt.

Regnvær er på vei når svalene flyr lavt.

Vær forberedt på snø når småfuglene hakker på vinduet for å finne ly.

Har dere flere?

Fortsetter under...

Skrevet

Ring rudt månen = snø

Bygger skjæra reiret høyt i treet blir det en regnfull sommer (reiret tørker fortere høyt oppe i treet)

Bygger skjæra reiret nede i trærne blir det mye sol, for da skjermer greinene litt for sol og varme.

Så er det noe som heter hundedagene (vet ikke når de er), er været fint den dagen vil det holde seg fint i så og så mange uker.

Bestemor var en reser på værtegn, men hun er dessverre død nå, så jeg er ikke så oppdatert lenger.

Skrevet

Når hanen galer på gjødselhaugen, blir været enten som det er, eller det forandrer seg.

Hvis skaren bærer en fullvoksen mann til sankthans, blir det sen vår.

Skrevet

Er det mye rognebær så blir det lite snø for rogna bærer ikke tungt to ganger etter hverandre sies det.

På den annen side er det noen som hevder at om det blir mye rogn så blir det også mye snø. :o)

Skrevet

Når isen på vannene ligger til i juni blir det sen vår.

Annonse

Skrevet

Hehe. Bor man i Finnmark kan det være en helt normal vår, da;-)

Skrevet

Er det mye rognebær så blir det lite snø for rogna bærer ikke tungt to ganger etter hverandre sies det.

På den annen side er det noen som hevder at om det blir mye rogn så blir det også mye snø. :o)

den henger ikke to gangaer nei. det har jeg også hørt.:)

Skrevet

Når måkene trekker innover land blir det uvær

Og når hunder og katter blir urolige og rastløse,er en storm i anmarsj :)

Skrevet

Når hanen galer på gjødselhaugen, blir været enten som det er, eller det forandrer seg.

Hvis skaren bærer en fullvoksen mann til sankthans, blir det sen vår.

og kaldvær er på vei når man kan høre lyder over lange avstander.

Skrevet

Ring rudt månen = snø

Bygger skjæra reiret høyt i treet blir det en regnfull sommer (reiret tørker fortere høyt oppe i treet)

Bygger skjæra reiret nede i trærne blir det mye sol, for da skjermer greinene litt for sol og varme.

Så er det noe som heter hundedagene (vet ikke når de er), er været fint den dagen vil det holde seg fint i så og så mange uker.

Bestemor var en reser på værtegn, men hun er dessverre død nå, så jeg er ikke så oppdatert lenger.

ja det med hundedagene har jeg hørt om. Lurer på om ikke det er snart tida for dem. :)

Skrevet

Ring rudt månen = snø

Hundedagene er i juli/august en gang så vidt jeg husker.

Skrevet

Ask før ek gir stek

Ek før ask gir plask

Eller var det omvendt?

Annonse

Skrevet

Når isen bærer en fullvoksen mann til st. hans, DA blir det sen vår. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...