Gjest pekka Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Det sies så mangt om været. eks det blir solskinn hvis stripene etter fly forsvinner raskt. Regnvær er på vei når svalene flyr lavt. Vær forberedt på snø når småfuglene hakker på vinduet for å finne ly. Har dere flere? 0 Siter
tuss&troll Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Ring rudt månen = snø Bygger skjæra reiret høyt i treet blir det en regnfull sommer (reiret tørker fortere høyt oppe i treet) Bygger skjæra reiret nede i trærne blir det mye sol, for da skjermer greinene litt for sol og varme. Så er det noe som heter hundedagene (vet ikke når de er), er været fint den dagen vil det holde seg fint i så og så mange uker. Bestemor var en reser på værtegn, men hun er dessverre død nå, så jeg er ikke så oppdatert lenger. 0 Siter
Atene Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Når hanen galer på gjødselhaugen, blir været enten som det er, eller det forandrer seg. Hvis skaren bærer en fullvoksen mann til sankthans, blir det sen vår. 0 Siter
Soria Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Når måkene trekker innover land blir det uvær 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Er det mye rognebær så blir det lite snø for rogna bærer ikke tungt to ganger etter hverandre sies det. På den annen side er det noen som hevder at om det blir mye rogn så blir det også mye snø. ) 0 Siter
mrxx Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Når isen på vannene ligger til i juni blir det sen vår. 0 Siter
tonie Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Når isen på vannene ligger til i juni blir det sen vår. Hehe. Bor man i Finnmark kan det være en helt normal vår, da;-) 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Er det mye rognebær så blir det lite snø for rogna bærer ikke tungt to ganger etter hverandre sies det. På den annen side er det noen som hevder at om det blir mye rogn så blir det også mye snø. ) den henger ikke to gangaer nei. det har jeg også hørt. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Når måkene trekker innover land blir det uvær Og når hunder og katter blir urolige og rastløse,er en storm i anmarsj 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Når hanen galer på gjødselhaugen, blir været enten som det er, eller det forandrer seg. Hvis skaren bærer en fullvoksen mann til sankthans, blir det sen vår. og kaldvær er på vei når man kan høre lyder over lange avstander. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Ring rudt månen = snø Bygger skjæra reiret høyt i treet blir det en regnfull sommer (reiret tørker fortere høyt oppe i treet) Bygger skjæra reiret nede i trærne blir det mye sol, for da skjermer greinene litt for sol og varme. Så er det noe som heter hundedagene (vet ikke når de er), er været fint den dagen vil det holde seg fint i så og så mange uker. Bestemor var en reser på værtegn, men hun er dessverre død nå, så jeg er ikke så oppdatert lenger. ja det med hundedagene har jeg hørt om. Lurer på om ikke det er snart tida for dem. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Ring rudt månen = snø Bygger skjæra reiret høyt i treet blir det en regnfull sommer (reiret tørker fortere høyt oppe i treet) Bygger skjæra reiret nede i trærne blir det mye sol, for da skjermer greinene litt for sol og varme. Så er det noe som heter hundedagene (vet ikke når de er), er været fint den dagen vil det holde seg fint i så og så mange uker. Bestemor var en reser på værtegn, men hun er dessverre død nå, så jeg er ikke så oppdatert lenger. Hundedagene er i juli/august en gang så vidt jeg husker. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Ask før ek gir stek Ek før ask gir plask Eller var det omvendt? 0 Siter
ariadne Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Når isen på vannene ligger til i juni blir det sen vår. Når isen bærer en fullvoksen mann til st. hans, DA blir det sen vår. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.