Gå til innhold

Et lite spørsmål om Canesten.. hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Sinsydansy
Skrevet

Var nettopp hos legen og fikk påvist soppkur. Har hatt svie ved samleie i flere måneder, nå løser det seg kanskje endelig!!

Har vært på apoteket og kjøpt Canesten. Kjøpte pakken med krem og seks stikkpiller, fordi den var nesten like billig som pakken med bare en pille. Legen snakket imidlertid om at jeg kunne ta en pille og smøre med krem i en uke, så hun tenkte nok på den andre pakken.

Vil det være altfor sterkt å ta f.eks. tre stikkpiller i denne perioden? Vil så gjerne bli kvitt dette så fort som mulig.. Men er redd for å bli "immun" ved senere soppangrep eller at kanskje pillene bare roter til floraen der nede.

Noen som kan hjelpe meg litt?:)

Fortsetter under...

Skrevet

Pakken med 1 pille er på 500 mg. Pakken med 6 piller er på 100 mg hver.

Så bruk hele kuren, hvis du vil bli kvitt soppen!

Lykke til!

Gjest og kremen
Skrevet

Lykke til!

Godt du visste det.:-)

Gjest Sinsydansy
Skrevet

Lykke til!

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Og hvis du mot formodning ikke skulle bli bra med Canesten, så kan du kjøpe Pevaryl (krem og stikkpiller) reseptfritt på apoteket.

Blir du ikke bra da heller, kan du få resept på Diflucan av legen din. Men den er dyr, på apoteket fikk jeg kjøpt Fluconazol Alpharma (som er det samme som Diflucan) til halve prisen, kr 41,50!

Dessuten kan du prøve Vivag intimsåpe, som skal virke lindrende og forebygge. Vivag vaginalkapsler virker også forebyggende (selv om det er noe griseri...).

Undertøyet ditt bør være i ren bomull, og du bør faktisk kokvaske det for å drepe soppen.

Annonse

Skrevet

Har du samme partner og gjevnlig sex med han, så kan det være fornuftig at også han bruker kremen en ukes tid.

Selv om han ikke merker noen symptomer, så kan han også ha samme soppinfeksjon som deg.

Og da kan han fort smitte deg igjen, om ikke han også behandles.

Skrevet

Jeg ville gjort som legen sa...

Hvis det ikke forsvinner ved detmå du prøve igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...