Gå til innhold

Fly via London

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt oss på tur til Spania i sommer, og har funnet en grei og rimelig reiserute - via London/Stansted. Norwegian til London, og Ryanair videre. Nå leser jeg på internett av man må beregne veldig lang tid på innsjekking hos Ryanair - lange køer osv. Er dette et stort problem på Stansted? Vi kommer i utgangspunktet (hvis det ikke blir noen forsinkelser) til å ha ca 2t og 20 min fra vi lander, til neste fly går. Da må vi bære bagasjen gjennom og sende den videre selv. Kan vi risikere at 2t og 20 min blir for knapt med tid? Skjønner selvsagt at vi må ta litt høyde for at det kan bli forsinkelser osv (det er snakk om rundt den 20. juni), men i utgangspunktet tenker vi at det vil være nok tid.

Noen som har erfaringer fra Stansted og/eller Ryanair? Aner ikke engang om det er en stor eller liten flyplass, har bare vært på Gatwick i London jeg...

Skrevet

Stansted er ikke en spesielt stor flyplass og det er sjelden særlig lang kø der.

Problemet oppstår dersom dere blir litt forsinket dit. Ryanair åpner innsjekkingen 2 timer før avgang, men stenger den også en stund før avgang (husker ikke hvor lenge).

Personlig ville jeg lagt inn lenger tid, minst 4 timer. Det er bedre å vente litt lenger enn å risikere å miste flyet til Spania.

Skrevet

Stansted er ikke en spesielt stor flyplass og det er sjelden særlig lang kø der.

Problemet oppstår dersom dere blir litt forsinket dit. Ryanair åpner innsjekkingen 2 timer før avgang, men stenger den også en stund før avgang (husker ikke hvor lenge).

Personlig ville jeg lagt inn lenger tid, minst 4 timer. Det er bedre å vente litt lenger enn å risikere å miste flyet til Spania.

Jeg har ikke din erfaring med Stansted.

Det kan være mye kø, og det er langt til de borterste gatene. Tror det sto beregnet gåtid på 20 minutter.

Jeg har vurdert Spania via Stansted selv, men fant ut at den lille besparelsen ikke var verd risikoen.

Skrevet

Det er for knapt - jeg ville også sagt (minst) fire timer.

Når du bestiller to separate flyreiser på denne måten er ikke flyselskapene pliktige til å befordre deg videre dersom noe skjærer seg på den første strekningen - du risikerer med andre ord kjøpe ny billett til neste fly selv.

Skrevet

Jeg har ikke din erfaring med Stansted.

Det kan være mye kø, og det er langt til de borterste gatene. Tror det sto beregnet gåtid på 20 minutter.

Jeg har vurdert Spania via Stansted selv, men fant ut at den lille besparelsen ikke var verd risikoen.

Jeg har bare vært der to ganger, og det var relativt tidlig på dagen på søndag begge gangene. Da var det nesten ikke folk der og det var mange skranker så det gikk fort unna.

Vi måtte også gå et stykke, og satt i en middels avgangshall, også den nesten tom for folk.

Dersom jeg skulle tatt sjansen ville jeg hatt minst 4-6 timer å gå på. Selv om det ikke var stort å finne på på flyplassen (ikke hadde de god mat heller).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...