Gå til innhold

Hjemme med sjuke snåttiser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og tankene begynner å gå sånn ca 30 år tilbake i tid, da jeg var sånn 5-6 år...

Lurer på hvordan det egentlig var å være mamma med sjuke barn, da!?

-Jeg var enebarn, altså ingen å leike med.

-videoen var vel ikke oppfunnet enda, langt mindre dvd'en...

- disney channel, Cartoon og alt det er langt mindre innen rekkevidde...

-internett med nett-tv og "Barnas supershow" manglet

-mobiltelefon, for å kunne kommunisere med andre folk uten å bli forstyrret av unger var like uaktuelt...

-mange mødre gikk hjemme hver dag, uten å være i jobb, og så ble ungene sjuke! Så _de_ og måtte være hjemme...

Jeg er glad jeg lever i dag! Selv om jeg vet at det er en lettvint løsning å plassere snuppa foran data'n, med favorittprogrammet "Barnas Supershow" mens minsten sover og jeg tar en dusj, men jeg gjør det likevel! Og med god samvittighet!

Andre som har det som meg!? *litt sånn småoppgitt idag, denne mamma'n her*

Fortsetter under...

Skrevet

Hehe, jeg husker i hvert fall at jeg lå i sofaen med dyna og så på "Trim for eldre". Ikke helt samme schwungen over det, men ettersom vi var så lite medievante, holdt det på oppmerksomheten allikevel.

Bedre og bedre dag for dag, det går bedre og bedre dag for daaaaaag, trallalalalalalaaaa la... ;o)

Skrevet

Jeg var hjemme hele forrige uke med sykt barn, og jeg kan underskrive på det du sier! Er jammen glad for at vi har dvd og at vi har litt pc-spill :-)

De dagene bare hun syke var hjemme fikk jeg faktisk lagt meg nedpå litt selv - og det var deilig :-)

fei1365380229
Skrevet

Jeg var svært sjelden syk når jeg var liten, men hvis jeg var så var jeg så syk at jeg overhodet ikke orket å gjøre noenting så jeg lå mest på sofaen og sov.

Vi har en høy grense for sykdom hos ungene også og når de først er syke så kjeder dem seg ikke så veldig, de har nok med å være syke. Litt tv titting blir det selvfølgelig.

Skrevet

Jeg var svært sjelden syk når jeg var liten, men hvis jeg var så var jeg så syk at jeg overhodet ikke orket å gjøre noenting så jeg lå mest på sofaen og sov.

Vi har en høy grense for sykdom hos ungene også og når de først er syke så kjeder dem seg ikke så veldig, de har nok med å være syke. Litt tv titting blir det selvfølgelig.

Noen ganger må man jo være hjemme pga smittefaren, uten at man er kjempesyk, da.

Guttungen kjedet seg skrekkelig da han hadde vannkopper, stakkars. Ikke særlig høy feber og nesten ikke kløe, men hjemme fra barnehagen måtte han være like fullt.

Skrevet

Jeg tror moren min tømte butikken for tegneserieblader når jeg ble syk. Litt høytlesning ble det også, og det er myyye koseligere enn tv synes nå jeg. :)

Annonse

Skrevet

Hehe, jeg husker i hvert fall at jeg lå i sofaen med dyna og så på "Trim for eldre". Ikke helt samme schwungen over det, men ettersom vi var så lite medievante, holdt det på oppmerksomheten allikevel.

Bedre og bedre dag for dag, det går bedre og bedre dag for daaaaaag, trallalalalalalaaaa la... ;o)

*ler* Ja, jeg husker også at vi så på det som var å se på - uansett!! Selv om det da var gamle mennesker med hver sin stol i en gymsal!!

Og var man _riktig_ heldig, så var det skolefjernsyn den dagen man var syk hjemme. *he he*

Skrevet

Jeg husker ihvertfall at jeg lå mye i senga mi.

Det til forskjell for poden her i huset når han er syk, som ligger svært lite i senga i løpet av en sykedag, men heller innstallerer seg i sofaen med alskens utstyr rundt seg! ;-)

Skrevet

Da jeg var syk da jeg var liten så jeg sjelden på TV, ville heller lese, hvis jeg orket, og så kjøpte mamma og bestemor alskens godterier og brus for å få i meg noe, men det ble sjelden til mer enn noen sjokoladebiter og et glass cider. I min familie sverger vi til doven cola mot kvalme, så det fikk vi også.

Hvis jeg hadde syke unger tror jeg gladelig jeg ville satt på en video på dagtid, men kun når de var syke.

Skrevet

*thihi* Ja, det gjorde jeg, og! Og hun dama som ledet det hele var bare _så_ lik bestemora mi, at jeg lurte på om det var på tv ho var, når ho ikke var hos oss;-) (Ho bodde nesten vegg i vegg med oss, men var _veldig_ lite på besøk...)

Skrevet

*ler* Ja, jeg husker også at vi så på det som var å se på - uansett!! Selv om det da var gamle mennesker med hver sin stol i en gymsal!!

Og var man _riktig_ heldig, så var det skolefjernsyn den dagen man var syk hjemme. *he he*

Kjenner meg godt igjen, ja. Jeg gikk ikke på skolen hver dag heller, så det var rom for både skolefjernsyn og trim for eldre uten å være syk :-) Skolefjernsyn betydde reportasjer om barn i andre land. Den gang var det negere i Afrika og eskimoer på Grønland. Eksotisk :-)

Skrevet

Jeg vet hvordan det var å være hjemme med sykt barn for 20-30 år siden! Barnet mitt hadde f.eks. meslonger like før vi fikk rett til lønn for å være hjemme med syke barn. Jeg gikk hjemme og kjedet meg og tenkte på papirhaugene som vokste på jobben. Fikk bare jobbet noen kveldsstunder enkelte dager. Jeg ble trukket i lønn for 9 dager, husket jeg. Da barnet var sånn noenlunde frisk, måtte jeg dra til besteforeldrene med henne (pappa fikk forresten fri med lønn en dag (staten) for å passe barnebarnet en dag mamma var forhindret). Så jobbet jeg så mye overtid at jeg kom ajour både med jobben og pengene! Fikk omtrent det samme i overtidslønn som det jeg var trukket.

Skrevet

Hehe, been there, done that!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...