Gjest Zed0 Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Hvis man ikke har inntekt, hvordan skal man da fylle ut skjema som er om inntekt osv? Kan man ringe å få tilsendt skattekort eller må man fylle ut skjema? Er under 25 år, finnes det noe frikort da? 0 Siter
Sofline Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Du skal ikke fylle ut hva du tjener nå, men hva du regner med å tjene i år. Hvis du ikke regner med å tjene noe, skal du heller ikke ha noe skattekort. Frikort får du hvis du ikke regner med å tjene mer enn en viss sum (tror den er rundt 25000 kr), og så skal du ikke betale skatt. 0 Siter
Speak Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Du skal fylle inn forventet inntekt. Om denne er under frikort-grensa (29994,-) tror jeg alle får frikort. Dette kan også gjøres på nettet mener jeg. Du kan jo se på skatteetaten.no 0 Siter
Gjest Zed0 Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Du skal fylle inn forventet inntekt. Om denne er under frikort-grensa (29994,-) tror jeg alle får frikort. Dette kan også gjøres på nettet mener jeg. Du kan jo se på skatteetaten.no Skjønte det, men hvordan kan jeg vite det når jeg ikke har en jobb da? Er jo på leting, men vet jo ikke hva jeg får og hva lønnen er.... 0 Siter
kyrillo Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Hei Du kan gå inn på denne siden og bestille frikort: https://skort.skatteetaten.no/skd/frikort/frikort I 2006 er fribeløpet for ungdom 29 997 kroner. Kommer du til å tjene mer enn det, kan du enten bruke frikortet først og deretter trekke skatt av det overskytende, eller så kan du skaffe deg et vanlig skattekort med en gang. Du kan også bestille frikortet med sms. Skriv FRIKORT fødselsnummer (11 siffer) og send til 2080. Du betaler bare ordinær takst. Det blir f.eks. slik: FRIKORT 12345678901 og send meldinga :-) hilsen 0 Siter
Sofline Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Skjønte det, men hvordan kan jeg vite det når jeg ikke har en jobb da? Er jo på leting, men vet jo ikke hva jeg får og hva lønnen er.... Så venter du med å skaffe deg skattekort til du har fått jobb. 0 Siter
Speak Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Skjønte det, men hvordan kan jeg vite det når jeg ikke har en jobb da? Er jo på leting, men vet jo ikke hva jeg får og hva lønnen er.... Da venter du med å skaffe skattekort til du har fått deg jobb:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.