Gå til innhold

trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

sykler 1 time på treningssykkel hver dag,er dette bra nok for å holde meg i form?spiser vanlig mat og jevne måltider

Fortsetter under...

Gjest hbfdhhdfb
Skrevet

1 time på sykkel hver dag høres mye ut synes jeg. Men bra er det jo sikkert.

Kanskje bedre hvis du varierer, f.eks. en time på sykkel 2 ganger i uka, også løpetur/aerobic/styrketrening ca 2 ganger i uka.

Skrevet

Det synes jeg høres fint ut. Det anbefales at voksne er aktive minst 30 min hver dag for å beholde helsa.

Skrevet

Variasjon er alltid det beste. En time på sykkel kan variere veldig.

Jeg har spinninsykkel hjemme som jeg brukte 2 ggr. i uka 1 time hver gang. Hadde en puls i snitt på ca. 130. Nå har jeg begynt å trene spinning på helsesenteret og ser at jeg der har en puls tett oppunder 160 i snitt. Altså stor forskjell.

Uansett er en time sykling om dagen bra:-)

Skrevet

Variasjon er alltid det beste. En time på sykkel kan variere veldig.

Jeg har spinninsykkel hjemme som jeg brukte 2 ggr. i uka 1 time hver gang. Hadde en puls i snitt på ca. 130. Nå har jeg begynt å trene spinning på helsesenteret og ser at jeg der har en puls tett oppunder 160 i snitt. Altså stor forskjell.

Uansett er en time sykling om dagen bra:-)

bruker sykkel som jeg har hjemme,har ikke muligheten til å komme meg så mye ut så må benytte det jeg har her så lenge.er iallefall godt å få igang kroppen om dagene:) hva skal pulsen ligge på sånn normalt da?

Skrevet

Det synes jeg høres fint ut. Det anbefales at voksne er aktive minst 30 min hver dag for å beholde helsa.

ja det stemmer jo:)prøver i tillegg å gjøre litt mageøvelser og div.

Annonse

Skrevet

Det er jo bra det, men det er ensidig trening.

Det er bra for musklene i bena dine og for kondisen din, men overkroppen får du trent lite.

Men all trening er bedre enn å ikke trene:-)

Skrevet

bruker sykkel som jeg har hjemme,har ikke muligheten til å komme meg så mye ut så må benytte det jeg har her så lenge.er iallefall godt å få igang kroppen om dagene:) hva skal pulsen ligge på sånn normalt da?

Vet ikke hva som er normal puls. Oppdaget jo bare at jeg var mye "flinkere" då jeg var på en spinningtime enn da jeg trente hjemme alene. Og jo høyere puls jo høyere forbrenning.

Fikk også et tips om at intervalltrening gjør at forbrenningen holder seg høyere i flere timer.

Har derfor fått et program jeg kjører etter styrketrening. 4 minutter hardt + 2 minutter roligere med mindre belastning. Gjøres 4 ganger. De 4 minuttene skal være så harde at du nesten ikke klarer å gjennomføre dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...