Gå til innhold

Behandling av nytt batteri til mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg en SE k750i som jeg skal hente på posten i morgen.

I den anledning lurer jeg på hvordan jeg best bør behandle det nye batteriet med tanke på levetiden fremover.

Mobilene kommer jo nå med litt batterikapasitet ved kjøp, skal/kan jeg da "bruke opp" det - tømme batteri - og fullade etterpå?

Hvor mange timer skal den stå på første gangen?

Skal mobilen under førstegangslading og evnt etterpå være avslått eller kan den stå på?

Hvor mange ganger skal den makslades den første tiden?

Er det sant at man ikke skal tømme et batteri helt, men lade når det står på nederste strek?

Jeg har vel "alltid" brukt opp første batterikapasitet, ladet i minst 12 timer, og tømt/fulladet minst to, tre ganger i førsten...

men nå hører man så mye forskjellig rundt omkring at...

Ønsker helt enkelt å bahandle batteriet så bra som mulig slik at holdbarhet og kapasitet holder lengst mulig...

Så derfor takker jeg meget for tips fra de som kan dette bedre enn meg.

:)

Fortsetter under...

Skrevet

Det står nok i bruksanvisningen som følger med mobilen. :o)

Skrevet

Det står nok i bruksanvisningen som følger med mobilen. :o)

Er bruksanvisningene som andre jeg har hatt - hvis ikke jeg husker feil, lenge siden siste mobilkjøp - så står det vel x ant.timer, men ikke mer enn det.

Hadde håpet noen som hadde greie på det kunne informere noe bedre.

Skrevet

Bruk den akkurat som det passer deg.

Lithium batterier klarer du IKKE å feillade.

Eneste er vel at de har godt av å klattlades, men kjør på akkurat som det passer deg selv du.

Skrevet

Er bruksanvisningene som andre jeg har hatt - hvis ikke jeg husker feil, lenge siden siste mobilkjøp - så står det vel x ant.timer, men ikke mer enn det.

Hadde håpet noen som hadde greie på det kunne informere noe bedre.

Så lenge det kun står det, så er det neppe nødvendig å ta andre forholdsregler. Moderne batterier til mobiltelefoner o.l. er laget for å tåle klattlading.

"............................................"

Skrevet

Bruk den akkurat som det passer deg.

Lithium batterier klarer du IKKE å feillade.

Eneste er vel at de har godt av å klattlades, men kjør på akkurat som det passer deg selv du.

Okey, fint.

Tusen takk.

Annonse

Skrevet

Så lenge det kun står det, så er det neppe nødvendig å ta andre forholdsregler. Moderne batterier til mobiltelefoner o.l. er laget for å tåle klattlading.

"............................................"

Takker.

Bruker ikke å klattlade jeg da men...fint at det ikke er så "viktig" som jeg hadde for meg da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...