Gå til innhold

Spinning

Anbefalte innlegg

Skrevet

-og bekkenløsning.... Er det en god kombinasjon!? Har hørt at det skal være det, men jeg har litt lyst til å høre deres mening!

Det er 18 mnd siden siste fødsel, men jeg sliter enda, gitt! Derfor er aerobic, gåing på asfalt/hardt underlag, jogging osv. helt umulig, for ikke å si bannlyst!

Men jeg bare _må_ begynne å trimme litt, jeg eser jo ut som en flodhest! Og kondisen er helt på bånn!,-(

La meg høre, nå!

Skrevet

Det var det for meg. Jeg hadde mye mindre bekkenproblemer da jeg hadde tid til å gå regelmessig på spinning.

Morsomt er det også.

Skrevet

Jeg begynte med spinning da vesla var 2 1/2 år. Hadde da fortsatt en del plager i perioder. Jeg syntes faktisk det ble bedre med spinning.

Men har ikke noe forskning å vise til.

fuji1365380447
Skrevet

hva er spinning?

Sykling i gruppe på en spesiell ergometersykkel.

Man sykler i takt til musikken som et aerobic program.

Vanlig på de fleste SATS og SPENST studioer.

Skrevet

hva er spinning?

Man sitter ved rokken og spinner.

Skrevet

hva er spinning?

Det er en sykkelsak, hvor man kan stille inn motstandens jøl (som et slags gir). Det "spinnes" i takt med musikk og etter instruksjon fra trener/instruktør.

Mer vet jeg ikke, jeg heller, men det skal visst være bra trening for oss med bekkenløsning, og så er det visst veldig moro!;-)

Gjest ergometra
Skrevet

Det er en sykkelsak, hvor man kan stille inn motstandens jøl (som et slags gir). Det "spinnes" i takt med musikk og etter instruksjon fra trener/instruktør.

Mer vet jeg ikke, jeg heller, men det skal visst være bra trening for oss med bekkenløsning, og så er det visst veldig moro!;-)

Rart spinning anbefales når man har bekkenløsning, siden sykling frarådes...?

Skrevet

Rart spinning anbefales når man har bekkenløsning, siden sykling frarådes...?

Nei, egentlig ikke!

Det har noe med sittestillinga å gjøre, tror jeg. Det er ihvertfall stor forksjellpå å sykle på vanlig sykkel, mot å sykle på en spinningsykkel!

(For nå har jeg prøvd det! Og det var kjempebra!)

Gjest ergometra
Skrevet

Nei, egentlig ikke!

Det har noe med sittestillinga å gjøre, tror jeg. Det er ihvertfall stor forksjellpå å sykle på vanlig sykkel, mot å sykle på en spinningsykkel!

(For nå har jeg prøvd det! Og det var kjempebra!)

Jeg har også gjort begge deler, mye, og merker lite forskjell...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...