Gå til innhold

Barnepike / barnevakt hva skal jeg betale??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på om noen vet hva som er vanlig å betale barnepike / barnepass til 15 år gammel nabojente??

Er 30 kr timen passe??

Dette gjelder pass til to barn på 4 og 6 år.

Skrevet

Skal hun sitte barnevakt en kveld? Eller er det snakk om jevnlig pass på dagtid? Vanlig dagmammapris er vel rundt 25-35,- pr. time (???). Barnevakt ligger gjerne litt over såvidt jeg har skjønt.

Skrevet

Det synes jeg høres fint ut, spesielt hvis det er om kvelden og ungene sover deler av tiden.

Skrevet

Skal hun sitte barnevakt en kveld? Eller er det snakk om jevnlig pass på dagtid? Vanlig dagmammapris er vel rundt 25-35,- pr. time (???). Barnevakt ligger gjerne litt over såvidt jeg har skjønt.

Takk for svar fra dere!!

Hun passer ungene fra noen timer på kveld til en hel dag, og blir det 6-7 timer har hun jo tjent seg rundt 200 kroner. Har betalt henne det samme dag og kveld.

Hva er vanlig dersom vi blir sene hjem og hun kan sove over bør jeg betale times pris den tiden hun sover eller til jeg kommer hjem??

Fint at dere deler egne erfaringer. Takk!!

Skrevet

Takk for svar fra dere!!

Hun passer ungene fra noen timer på kveld til en hel dag, og blir det 6-7 timer har hun jo tjent seg rundt 200 kroner. Har betalt henne det samme dag og kveld.

Hva er vanlig dersom vi blir sene hjem og hun kan sove over bør jeg betale times pris den tiden hun sover eller til jeg kommer hjem??

Fint at dere deler egne erfaringer. Takk!!

Jeg har sittet mye barnevakt i min tid, og fikk ikke lønn for å ligge og sove.

Skrevet

50 kroner per time på kveldstid er "going rate" her hvor vi bor.

Skrevet

Vi har bare brukt barnevakt om kvelden. Hun vi bruker er vel 14 år og får 40 kr timen for å gi kveldsmat og legge våre tre barn på 2,4 og 6 år. Ofte venter vi til hun minste er sovna før vi går.

De gangene ungene omtrent er i seng når vi går (dvs lite arbeid på barnevakten) runder vi beløpet nedover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...