Gå til innhold

Jeg spiser så feil! Hjeeelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har tips til meg angående mat som er lett og raskt å lage...

Jeg spiser så feil, gjort det lenge nå og er redd jeg blir syk, jeg VET jo at det bare er tiltak som skal til. Det går i en bolle nå, en skjeve senere, en banan etc.

jeg er ikke overvektig så er ikke ute etter å gå ned i vekt, men å få i meg det jeg trenger. Var så flink før men pga. mye jobbing så orker jeg liksom ikke sette i gang når jeg endelig er hjemme.

Er vegetarianer i tillegg, tips til gode kosttilskudd?

Tran er vel kanskje en idè?

Hører vel inne på mat og ernæring dette men får så fort svar her..

Fortsetter under...

Gjest Aimabel
Skrevet

Det er iallefall viktig at du som vegetarianer sørger for å få i deg proteiner, f.eks cottage cheese, bønner, kikerter osv. For det blir du mett av.

Skrevet

Du bør jo ha litt faste måltider. Det sunneste er å ha en 3-4 måltider og 1-2 mellommåltider.

Spiser du melkemat? Da kan du ta en yoghurt og en gulrot/frukt/noen mandler som mellommåltid.

Til frokost kan du jo spise usukret kornblanding eller All Bran eller noe i den duren. Da får du start på fordøyelsen, og hjernen får brennstoff!

Til lunsj er det sabla godt med en salat. Det bør være noe protein i den, så du kan jo ha noen nøtter, noen bønner eller kikerter el.l i den. Spiser du melk kan du ha litt ost i den også.

En god olje/sitrondressing er godt på.

Mellommåltid. Noen nøtter og en frukt/grønnsak.

Middag: Mye grønnsaker!!!

Mellommåltid: Yoghurt og frukt.

Kveldsmat: 2 grove knekkebrød med noe godt på.

Det er lett å få i seg for lite B-vitamin når man er vegetarianer - særlig B12.

Ta et B-vitaminkomplex.

I tillegg kan du ta en Multivitamineral, og Omega-3. Udo's Choice er plantebaserte oljer.

Lykke til.

Skrevet

Du bør jo ha litt faste måltider. Det sunneste er å ha en 3-4 måltider og 1-2 mellommåltider.

Spiser du melkemat? Da kan du ta en yoghurt og en gulrot/frukt/noen mandler som mellommåltid.

Til frokost kan du jo spise usukret kornblanding eller All Bran eller noe i den duren. Da får du start på fordøyelsen, og hjernen får brennstoff!

Til lunsj er det sabla godt med en salat. Det bør være noe protein i den, så du kan jo ha noen nøtter, noen bønner eller kikerter el.l i den. Spiser du melk kan du ha litt ost i den også.

En god olje/sitrondressing er godt på.

Mellommåltid. Noen nøtter og en frukt/grønnsak.

Middag: Mye grønnsaker!!!

Mellommåltid: Yoghurt og frukt.

Kveldsmat: 2 grove knekkebrød med noe godt på.

Det er lett å få i seg for lite B-vitamin når man er vegetarianer - særlig B12.

Ta et B-vitaminkomplex.

I tillegg kan du ta en Multivitamineral, og Omega-3. Udo's Choice er plantebaserte oljer.

Lykke til.

Tusen takk for svar begge to,

det var veldig snilt av deg jubalong70 å skrive opp en slik liste, da kan det være lettere å følge den.

Nå skal jeg virkelig prøve !

Takk igjen:)

Skrevet

Tusen takk for svar begge to,

det var veldig snilt av deg jubalong70 å skrive opp en slik liste, da kan det være lettere å følge den.

Nå skal jeg virkelig prøve !

Takk igjen:)

Det kommer til å gå så bra så. Prøv å variere litt hva du spiser. Og pass på å få i deg nok protein - det metter bedre enn grønnsaker.

Skrevet

Det kommer til å gå så bra så. Prøv å variere litt hva du spiser. Og pass på å få i deg nok protein - det metter bedre enn grønnsaker.

Men grønnsaker inneholder så få kalorier og mye vitaminer, at man stort sett kan spise så mye man vil uten å legge på seg.

Annonse

Skrevet

Spiser du egg, melk og fisk? For så bør det ikke være nødvendig med kosttilskudd.

Skrevet

Men grønnsaker inneholder så få kalorier og mye vitaminer, at man stort sett kan spise så mye man vil uten å legge på seg.

Men det var ikke målet til denne personen.

Skrevet

Men det var ikke målet til denne personen.

Men målet er vel neppe å legge på seg... :-) Poenget mitt er bare at hvis man er glad i mat, er grønnsaker et godt alternativ hvis man ikke vil risikere å bli tykk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...