Gå til innhold

Dialekt

Gjest Helt grusomt

Anbefalte innlegg

Gjest Helt grusomt
Skrevet

Hvor snakker de slik som hun reporteren i Absolutt Underholdning? Østlandsk med skarring på r'ene. Er det en spesiell dialekt? Synes det er så ufattelig stygt.

Fortsetter under...

Skrevet

Kanskje det er avslepet dialekt fra arendal, grimstad, lillesand eller deromkring?

Stygt eller ei, det der er jo bare smak og behag. Jeg syns det er fint med dialekter - det gir variasjon for ørene :o)

Skrevet

Ja, hvordan våger noen å ha en dialekt som ikke absolutt alle liker? Direkte frekt spør du meg.

Gjest tenkte jeg ikke over engang
Skrevet

hvis det er hun nye du snakker om, kan jeg bekrefte at hun er fra oslos beste vestkant. fransk au pair kanskje?

Gjest Helt grusomt
Skrevet

hvis det er hun nye du snakker om, kan jeg bekrefte at hun er fra oslos beste vestkant. fransk au pair kanskje?

Nei, ikke programlederen, en reporter. Tonje Lyche eller noe.

Gjest tenkte jeg ikke over engang
Skrevet

Nei, ikke programlederen, en reporter. Tonje Lyche eller noe.

da er jeg med!

forslaget mitt står likevel fortsatt ved lag. kjenner flere fra oslo vest/bærum med skarre-r.

Synes han karen i tv2-nyhetene er langt mer irriterende. Tror det er grimstad-dialekt.

:)

Annonse

Skrevet

I "gamle dager" fik overklassenes barn ofte barnepiker som skarret på r-ene, fordi det var mye finere enn rulle-r.

Onkelen min snakker Oslo vest med skarre-r. Han kommer fra Sørlandet, men flyttet til Oslo som barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...