Gjest Helt grusomt Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Hvor snakker de slik som hun reporteren i Absolutt Underholdning? Østlandsk med skarring på r'ene. Er det en spesiell dialekt? Synes det er så ufattelig stygt. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Kanskje det er avslepet dialekt fra arendal, grimstad, lillesand eller deromkring? Stygt eller ei, det der er jo bare smak og behag. Jeg syns det er fint med dialekter - det gir variasjon for ørene ) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Ja, hvordan våger noen å ha en dialekt som ikke absolutt alle liker? Direkte frekt spør du meg. 0 Siter
Gjest tenkte jeg ikke over engang Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 hvis det er hun nye du snakker om, kan jeg bekrefte at hun er fra oslos beste vestkant. fransk au pair kanskje? 0 Siter
Gjest Helt grusomt Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 hvis det er hun nye du snakker om, kan jeg bekrefte at hun er fra oslos beste vestkant. fransk au pair kanskje? Nei, ikke programlederen, en reporter. Tonje Lyche eller noe. 0 Siter
Gjest tenkte jeg ikke over engang Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Nei, ikke programlederen, en reporter. Tonje Lyche eller noe. da er jeg med! forslaget mitt står likevel fortsatt ved lag. kjenner flere fra oslo vest/bærum med skarre-r. Synes han karen i tv2-nyhetene er langt mer irriterende. Tror det er grimstad-dialekt. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 I "gamle dager" fik overklassenes barn ofte barnepiker som skarret på r-ene, fordi det var mye finere enn rulle-r. Onkelen min snakker Oslo vest med skarre-r. Han kommer fra Sørlandet, men flyttet til Oslo som barn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.