Gå til innhold

Å trene på kvelden

Anbefalte innlegg

Gjest Bør begynne å trene
Skrevet

Har hørt at man får bedre effekt av å trene på førmiddagen fremfor på kvelden. Hvor mye vits i er det da å trene på kvelden både med tanke på helsa og at man vil ned i vekt?

Jeg har ikke mulighet til å trene på førmiddagen. På kvelden er tiden egentlig dyrebar. Så hvor mye vits er det da å trene på kvelden?

Gjest lille pille trille
Skrevet

Like fornuftig å trene uansett tida på døgnet!

Minst 30 min hver dag:-)

Skrevet

Da trener du på kvelden. Det er ikke viktig om det skjer på morgenen eller kvelden. Du får treningseffekt uansett, bare du trener noenlunde regelmessig.

Men det høres ikke ut som at du er særlig motivert? Tenk igjennom hva du vil, sett deg noen mål, og så finner du en treningsform som du syns passer deg, slik at du ikke går lei med en gang.

I starten er man nødt til å tvinge seg selv hver gang, dessverre. En god vane tar tid å innarbeide. Men gevinsten er bedre helse, bedre selvfølelse, bedre humør og økt velvære!

Lykke til :o)

Skrevet

effekten du får av å trene på morgenen istedenfor kvelden er ikke så stor. Og hvis alternativet er ikke trening er det klart at kvelden er å foretrekke.

Jeg har greid å trene og slanke meg å gå ned masse kun ved å trene på kveldne.

Det som gjør det lettere med å trene på morgenen er at du får en god start , mye energi og det er lettere å spise sundt resten av dagen

Skrevet

Hehe det hadde selvfølgelig vært en grei unnskyldning å si at man ikke trene fordi man kun kan trene på kvelden og da er det ikke noe vits.

Men hvis du bruker litt sunn fornuft skjønner du sikkert at det bare er ønsketenkning. Selvfølgelig er det bedre å trene på kvelden enn å ikke trene i det hele tatt. Du forbrenne jo kalorier på kvelden også. Dessuten er det ikke så særlig stor forskjell på å trene om morgenen enn om kvelden.

Lykke til :)

Skrevet

Du skjønner sikkert at det er bedre å trene enn ikke å trene - uansett.

Skrevet

Du får like mye ut av treningen om du trener på kvelden.

De fleste liker kanskje ikke å trene altfor tidlig, jeg har i en periode trent mellom kl 7 og 8 om morgenen, men da blir jeg slappere og sliter mer med selve treningen. Utover det kan jeg trene når som helst på dagen.

Men ikke tren for sent, fordi det er en mulighet for at du ikke sover godt om natten. Jeg bør ikke trene noe særlig senere enn kl 21 om kvelden. Kroppen trenger litt tid for å roe seg før jeg legger meg. Men da sover jeg godt også:-)

Skrevet

Sorry mac, den gjekk nok ikkje! ;-) Vi ser alle kor du vil hen...

Skrevet

Jeg har ikke lest resten av innleggene, men det der var en skikkelig dårlig unnskyldning for ikke å trene.

Kom igjen, ut av sofaen. *dytte*trekke*

All trening har en misjon, om du så trener midt på natten. Trening på ettermiddag er mye bedre enn ingen trening, og kanskje bare pittelitte granne mindre effekt enn formiddags trening. Så kom igjen *hepp*hepp* :o)

Skrevet

Om det er sunnere å spise kokt brokkoli enn kokt gulrot betyr det ikke at du ikke skal spise gulrot.

Å trene på kvelden er veldig bra. Mye bedre enn å ikke trene i det hele tatt.

Skrevet

Selv trener jeg som regel på kvelden - etter at jeg har spist en bedre middag og slappet av litt.

Jeg får mer effekt ut av det, enn å trene på formiddagen da jeg har mindre energi rett etter en full arbeidsdag.

Så ditt forsøk på å finne en unnskyldning for ikke å trene faller på stenjord......

Skrevet

Du får like mye ut av treningen om du trener på kvelden.

De fleste liker kanskje ikke å trene altfor tidlig, jeg har i en periode trent mellom kl 7 og 8 om morgenen, men da blir jeg slappere og sliter mer med selve treningen. Utover det kan jeg trene når som helst på dagen.

Men ikke tren for sent, fordi det er en mulighet for at du ikke sover godt om natten. Jeg bør ikke trene noe særlig senere enn kl 21 om kvelden. Kroppen trenger litt tid for å roe seg før jeg legger meg. Men da sover jeg godt også:-)

Så du trener om morgenen, du?

Hm. Dette var mystisk.

Hvor er det da du skal når du logger ut her i 15-tida for å "trene"?

Til lugubre damer?

Skrevet

Som de andre skriver, er det absolutt vits i å trene om kvelden.

Selv trener jeg mellom jobb og middag og trives med det. For meg fungerer det dårlig å spise middag før jeg trener, da må jeg vente så lenge at jeg rekker å bli sulten igjen, hehe.

Skrevet

Så du trener om morgenen, du?

Hm. Dette var mystisk.

Hvor er det da du skal når du logger ut her i 15-tida for å "trene"?

Til lugubre damer?

Jeg har nok mine ord i behold fordi jeg skrev at jeg har trent i en periode om morgenen. Men det gjør jeg ikke lenger, nå trener jeg på ettermiddagen:-)

Med andre ord du klarte ikke å ta meg på den:-) Du har for stor fantasi......

Skrevet

Jeg har nok mine ord i behold fordi jeg skrev at jeg har trent i en periode om morgenen. Men det gjør jeg ikke lenger, nå trener jeg på ettermiddagen:-)

Med andre ord du klarte ikke å ta meg på den:-) Du har for stor fantasi......

Ja, fantasien min er nærmest grenseløs.

Skrevet

Ja, fantasien min er nærmest grenseløs.

Det forundrer meg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...