Gå til innhold

Gjerrig venninne.. Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Litt irritert
Skrevet

Jeg har for ikke så veldig lenge sia blitt venninne med ei dame med barn. Siden jeg også har barn treffes vi ca 1 gang i uka. Vanligvis hjemme hos meg.

Jeg serverer alltid kaffe og ofte både brød og kaker når hun kommer på besøk.

Sist gang hun var hos meg hadde hun med seg noen rundstykker og litt pålegg. Da hun skulle gå begynte hun å pakke maten hun hadde med seg sammen. Jeg synes det er greit at hun tok kjøttpålegget med seg.. Men å ta med seg 2 1/2 rundstykker hjem synes jeg vitner om en veldig gjerrig holdning... Det var litt rekesalat igjen på bunn av en plastkopp, dette tok hun også med seg..

Jeg kunne aldri drømt om å ta med meg hjem "små rester" etter en felles lunch. Hva syns dere?

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• citygirl

5

• Hawkwind

3

• Lillemus

2

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Virker som om denne venninnen har ganske dårlig råd, syns jeg.

Gjest litt irritert
Skrevet

Virker som om denne venninnen har ganske dårlig råd, syns jeg.

Kanskje jeg skulle ha skrevet det i innlegget mitt, men denne kvinnen har IKKE dårlig råd.

Skrevet

Kanskje jeg skulle ha skrevet det i innlegget mitt, men denne kvinnen har IKKE dårlig råd.

En del som har veldig god råd blir samtidig veldig grådige, hun er vel en av dem da. :o)

Skrevet

Hørtes merkelig ut. Hvertfall hvis hun hadde tatt det med hjem til deg til felles lunsj, men om det var at hun stakk innom bare sånn tilfeldig og hadde med seg dette til seg selv så høres det ikke så merkelig ut. Bare rett og slett at hun rydder av uten å tenke over om hun skal sette det igjen eller ikke. Kunne jeg ha gjort sånn i villredelse...Har stadig vekk med meg noe under vogna eller i stellevesken når jeg er på tur.

Er ikke gjerrig jeg altså. Tror hvertfall ikke folk oppfatter meg sånn.

Har du noen gang vært hjemme hos henne og spist da?

Skrevet

Jeg må si at noe slikt kunne jeg også gjort, ut i fra en tanke om å rydde opp etter meg og ikke etterlate rot/rester! Og så sitter det i at det er synd å kaste mat.

Skrevet

Syns ikke dette er noe å ta sånn på vei over.

Hvis fordelingen blir skeiv mht hvem som serverer, si til henne at neste gang tar vi det hos deg.

Eller gå på kafé.

Noen er oppdratt til å ta vare på alt, det som er rart for deg og meg kan være normalt for andre.

Du finner sikkert fort ut om hun er verdt å være venninne med, og da løser gjerne sånne ting seg av seg selv.

Gjest litt irritert
Skrevet

Hørtes merkelig ut. Hvertfall hvis hun hadde tatt det med hjem til deg til felles lunsj, men om det var at hun stakk innom bare sånn tilfeldig og hadde med seg dette til seg selv så høres det ikke så merkelig ut. Bare rett og slett at hun rydder av uten å tenke over om hun skal sette det igjen eller ikke. Kunne jeg ha gjort sånn i villredelse...Har stadig vekk med meg noe under vogna eller i stellevesken når jeg er på tur.

Er ikke gjerrig jeg altså. Tror hvertfall ikke folk oppfatter meg sånn.

Har du noen gang vært hjemme hos henne og spist da?

Hun hadde med seg maten for at vi skulle spise en felles, avtalt lunch. Jeg har spist hos henne noen få ganger. Men vanligvis kommer hun til meg, og da serverer jeg ofte litt mat.

Skrevet

Jeg må si at noe slikt kunne jeg også gjort, ut i fra en tanke om å rydde opp etter meg og ikke etterlate rot/rester! Og så sitter det i at det er synd å kaste mat.

Samme her!

Skrevet

Hun kan ha veldig dårlig råd. Dette ville jeg ikke hengt meg opp i.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd om sånt.

Hun tok jo med seg mat til deg, så så veldig gjerrig kan hun vel ikke være?

Skrevet

øøh..veldig snodig oppførsel.

Og dere andre her som har svart. Kunne dere VIRKELIG ha gjort noe sånnt i ren distraksjon??

Seriøst???

Jeg hadde ikke blitt irritert om jeg hadde opplevd noe sånnt, men veeelig flirete og undrende over en sånn handling. Virker litt snodig på meg ja.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

øøh..veldig snodig oppførsel.

Og dere andre her som har svart. Kunne dere VIRKELIG ha gjort noe sånnt i ren distraksjon??

Seriøst???

Jeg hadde ikke blitt irritert om jeg hadde opplevd noe sånnt, men veeelig flirete og undrende over en sånn handling. Virker litt snodig på meg ja.

Snodig ja, men ikke noe å gruble videre på.

Skrevet

Litt merkelig, ja. Kanskje hun visste du ville kaste det og da heller ville ta det med?

Skrevet

Snodig ja, men ikke noe å gruble videre på.

Nei, mente ikke det jeg heller, men det er jo litt interessant og diskutere da!

Som fenomen mener jeg.

Er litt ukurant oppførsel er det ikke det da?

Gjest Ikke gjerrig
Skrevet

Hadde også reagert. Det var som da jeg og noen venninner var på hyttetur, på min (familiens) hytte. Jeg lagde mat til dem, som jeg hadde handlet inn, tok med tre sett ekstra sengesett og dyner slik at de slapp å sove i sovepose osv. Ingen av de hadde med noe, bortsett fra ei som hadde med seg en pose potetgull som hun la på kjøkkenbenken. Vi ble ikke å spise noe av det, så posen ble liggende der uåpnet. Da vi dro dagen etter, tok hun posen med seg hjem igjen. Må si jeg leet både ett og to øyenbryn da, ja..

Skrevet

Hadde også reagert. Det var som da jeg og noen venninner var på hyttetur, på min (familiens) hytte. Jeg lagde mat til dem, som jeg hadde handlet inn, tok med tre sett ekstra sengesett og dyner slik at de slapp å sove i sovepose osv. Ingen av de hadde med noe, bortsett fra ei som hadde med seg en pose potetgull som hun la på kjøkkenbenken. Vi ble ikke å spise noe av det, så posen ble liggende der uåpnet. Da vi dro dagen etter, tok hun posen med seg hjem igjen. Må si jeg leet både ett og to øyenbryn da, ja..

Syns sånnt er uhøflig jeg.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei, mente ikke det jeg heller, men det er jo litt interessant og diskutere da!

Som fenomen mener jeg.

Er litt ukurant oppførsel er det ikke det da?

Det hadde ikke falt meg inn, med mindre jeg hadde 10 kroner på konto, og det var to dager til lønning, og kjøleskapet var tomt.

Men sånt slipper jeg heldigvis å oppleve.

Skrevet

Det hadde ikke falt meg inn, med mindre jeg hadde 10 kroner på konto, og det var to dager til lønning, og kjøleskapet var tomt.

Men sånt slipper jeg heldigvis å oppleve.

Da hadde du ikke tatt med rundstykker og pålegg i utgangspumktet! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...