Gå til innhold

Gjerrig venninne.. Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe å bli irritert over, selv om jeg ikke ville gjort noe sånt selv.

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• citygirl

5

• Hawkwind

3

• Lillemus

2

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hadde også reagert. Det var som da jeg og noen venninner var på hyttetur, på min (familiens) hytte. Jeg lagde mat til dem, som jeg hadde handlet inn, tok med tre sett ekstra sengesett og dyner slik at de slapp å sove i sovepose osv. Ingen av de hadde med noe, bortsett fra ei som hadde med seg en pose potetgull som hun la på kjøkkenbenken. Vi ble ikke å spise noe av det, så posen ble liggende der uåpnet. Da vi dro dagen etter, tok hun posen med seg hjem igjen. Må si jeg leet både ett og to øyenbryn da, ja..

Sånt er jo surt, men man kan unngå det ved å be alle ta med mat eller avtale at man handler på veien opp til hytta og gjøre klart at f.eks "det blir 65 kr på hver".

Jenter er flinke til å finne ting å irritere seg over. Gutter på guttetur ville antagelig aldri havnet i en slik situasjon. Eller irritert seg over det:-)

Gjest sally74
Skrevet

Selvfølgelig er dette gjerrig!! Du disker opp med mat stortsett hver gang dere møtes. Og så tar hun med hjem 2 1/2 rundstykke etter lunchen. Skjønner godt du er litt irritert...

Gjest Ikke gjerrig
Skrevet

Sånt er jo surt, men man kan unngå det ved å be alle ta med mat eller avtale at man handler på veien opp til hytta og gjøre klart at f.eks "det blir 65 kr på hver".

Jenter er flinke til å finne ting å irritere seg over. Gutter på guttetur ville antagelig aldri havnet i en slik situasjon. Eller irritert seg over det:-)

Jeg irriterer meg absolutt ikke over at jeg måtte stå for maten. Var jo jeg som inviterte dem :) Men at hun tok med seg den stakkarslige posen med potetgull hjem igjen, synes jeg bare er smålig.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Hadde også reagert. Det var som da jeg og noen venninner var på hyttetur, på min (familiens) hytte. Jeg lagde mat til dem, som jeg hadde handlet inn, tok med tre sett ekstra sengesett og dyner slik at de slapp å sove i sovepose osv. Ingen av de hadde med noe, bortsett fra ei som hadde med seg en pose potetgull som hun la på kjøkkenbenken. Vi ble ikke å spise noe av det, så posen ble liggende der uåpnet. Da vi dro dagen etter, tok hun posen med seg hjem igjen. Må si jeg leet både ett og to øyenbryn da, ja..

hadde de ikke med seg mat på hytten? Det er jo en selvfølge.

Skrevet

Jeg irriterer meg absolutt ikke over at jeg måtte stå for maten. Var jo jeg som inviterte dem :) Men at hun tok med seg den stakkarslige posen med potetgull hjem igjen, synes jeg bare er smålig.

Joda, skjønner hva du mener. Det er snodig oppførsel når man har blitt invitert på tur.

Men ikke verdt å irritere seg over, mener jeg. Noen mennesker er bare så rare og sikkert dårlig oppdratt.

Annonse

Skrevet

Nei, hvorfor er det gjerrig? Ville du gjerne spise denne maten selv?

Kanskje hun bare ville rydde opp etter seg, og ikke sette igjenn rester til deg som du kanskje ikke ville ha?

Utifra det du skriver her, så ville jeg vel heller lurt på om du vær gjerrig, som telte over hvor mye du hadde servert henne, og mente det ville rett av henne å sette igjenn noen skjeer med rekesalat og et par rundstykker.

Skrevet

Geez - dette var også noe å irritere seg over.

En slik væremåte kan ha svært logiske forklaringer.

At det har vært vanlig i hennes familie i oppveksten er en sannsynlig forklaring. Slike mønster videreføres gjerne.

At hun tidligere i livet har hatt det svært trangt, og måttet legge til seg en del nøysomme (u)vaner er en annen sannsynlig forklaring.

Men uansett om det er slik eller sånn eller annet, å irritere seg over det er, i mine øyne, å lage seg et problem.

Og ja - jeg er mann.

Skrevet

Huff, jeg blir flau på andres vegne... Jeg hadde selvsagt ikke tatt det med meg hjem, men satt det i kjøleskapet ditt.

Skrevet

Jeg hadde nok syntes det var litt sært, men irritert hadde jeg ikke blitt

Skrevet

Geez - dette var også noe å irritere seg over.

En slik væremåte kan ha svært logiske forklaringer.

At det har vært vanlig i hennes familie i oppveksten er en sannsynlig forklaring. Slike mønster videreføres gjerne.

At hun tidligere i livet har hatt det svært trangt, og måttet legge til seg en del nøysomme (u)vaner er en annen sannsynlig forklaring.

Men uansett om det er slik eller sånn eller annet, å irritere seg over det er, i mine øyne, å lage seg et problem.

Og ja - jeg er mann.

Takk for fornuften.

Mange ganger lurer jeg på om jeg ble "feil kjønn" for jeg forstår ikke hvorfor damer lager så mye krøll ut av ting...

Skrevet

Litt snålt kanskje, men irritert hadde jeg garantert ikke blitt! Jeg tror jeg bare hadde blitt glad over å bli kvitt maten som var til overs ;-)

Skrevet

Takk for fornuften.

Mange ganger lurer jeg på om jeg ble "feil kjønn" for jeg forstår ikke hvorfor damer lager så mye krøll ut av ting...

Det er forskjell på damer *s*

Men i denne spesifikke situasjonen, handler det nok mer om menneskeforståelse enn om kjønnsspesifikke tankebaner.

Annonse

Skrevet

Bagatellmessig, synes jeg.

Selv ville jeg ikke giddet å ta med meg sånt hjem igjen, men jeg hadde ikke reagert så veldig om noen gjorde det.

Skrevet

Ikke alle jentegjenger heller. ;o)

Skrevet

Hadde hun latt det stå hadde du kanskje blitt irritert over at hun ikke ryddet opp etter seg... ;)

Skrevet

hm..

Var det sånn at det bare var hun som spiste de rundstykkene, eller spiste dere av dem begge to?

Hadde hun betalt for rundstykkene, eller spleiset dere?

uansett så hadde jeg nok ikke selv tatt med meg rundstykker hjem, men det kan jo henne at hun oppfattet det slik at hun tok med seg "sin mat", og du spiste "din", og at det derfor var naturlig å ta med maten hjem igjen også.

Kanskje hun tenkte at dette var en form for rydding? At hun bidro til ryddingen med å ta med rester hjem og eventuelt kaste det, istedenfor at du skulle få bryet med å kaste det.

vel bare noen tanker.

litt trøtt nå ut på kvelden, godt mulig jeg ikke leste innlegget ditt godt nok før jeg svarte ;o)

Skrevet

Dogibag?

Men jeg kom til å tenke på han som ikke ville kjøpe kjøttpålegg til hytteturen, det holdt med syltetøy for han. Så kjøpte vi andre annet pålegg, men hvem hev i seg allskens godt av pålegg på turen? Han glemte å spise syltetøyet sitt... Noen er bare irriterende gjerrige - jeg spanderer gjerne med blir provosert over folk som er gniene.

Skrevet

Synes du virker smålig som i det hele tatt legger vekt på dette. Jeg tror ikke jeg ville tenkt over det uansett om maten ble stående eller hun tok den med seg hjem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...