Gå til innhold

Finnes det noen akademikere her?

Anbefalte innlegg

Gjest underer meg på..
Skrevet

Hva jobber dere med..?

Og hva får dere i lønn..?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, akademiker.

Lønn: Har til salt i såret og vel så det :-)

Fra spøk til alvor: Lønna er høy nok.

Gjest uvitende om akkurat det
Skrevet

Hva er egentlig definisjonen på en akademiker?

Antall år utdanning? Type utdanning?

Spør fordi jeg ikke vet:-)

Skrevet

Ja, akademiker.

Lønn: Har til salt i såret og vel så det :-)

Fra spøk til alvor: Lønna er høy nok.

Hvor jobber du hen da? Privat/offentlig?

Gjest tror jeg
Skrevet

Hva er egentlig definisjonen på en akademiker?

Antall år utdanning? Type utdanning?

Spør fordi jeg ikke vet:-)

Universitet/høyskole > 5 år.

Skrevet

Hvor jobber du hen da? Privat/offentlig?

Offentlig helse

Annonse

Gjest nesten akademiker...
Skrevet

OK, takk:-)

Mangler 1/2 år jeg da.

Skrevet

Nei - alle med høyere utdannelse er egentlig pr.def. akademikere. Imidlertid bruker man det sjelden på annet enn folk med hovedfag etc.

".........................................."

Skrevet

Ingeniører er også akademikere, tar bare 2-3 år.

Gjest likevel akademiker?
Skrevet

OK, takk:-)

Mangler 1/2 år jeg da.

Kanskje jeg er det likevel, da:-)

I den grad det er noe mål i seg selv, hehe.

Kunne tjent mer - men egentlig fornøyd. Må over i det private for å gjøre penger.

Skrevet

Ingeniører er også akademikere, tar bare 2-3 år.

Tre år, takk :-)

Gjør man det på 2, så må man ha tatt en del av utdannelsen tidligere, i en annen sammenheng.

"......................................"

Annonse

Skrevet

5 års høyskole, ti år i jobb (inkludert tre svangerskapspermisjoner på ca ett år hver), jobber i privat sektor, har lønn på 330.000.

Er ikke fornøyd med lønna, men jobber i en forholdsvis nyetablert bedrift som forhåpentligvis ekspanderer økonomisk i løpet av noen år. Så om jeg holder ut litt til, blir jeg vel med på en liten oppptur...

fuji1365380447
Skrevet

Hovedfag fra universitetet.

Jobber i det private - tjener 450 000 i året. Har jobbet i fem år.

Fornøyd jeg.

Gjest akademikar
Skrevet

Hovedfag fra universitetet.

Jobber i det private - tjener 450 000 i året. Har jobbet i fem år.

Fornøyd jeg.

Arbeider på statleg høgskule, er cand.philol, har ltr 46 = 328.000

Skrevet

Tre år, takk :-)

Gjør man det på 2, så må man ha tatt en del av utdannelsen tidligere, i en annen sammenheng.

"......................................"

Det finnes både 2-årige og 3-årige ingeniørutdannelser (gjorde i hvertfall det for få år siden). Moren min er ingeniør, og den gang hun utdannet seg, var tok det bare to år, uansett hvilken retning man valgte. Så det finnes en del av hennes slag på arbeidsmarkedet, og de er dag også akademikere.

Skrevet

Det finnes både 2-årige og 3-årige ingeniørutdannelser (gjorde i hvertfall det for få år siden). Moren min er ingeniør, og den gang hun utdannet seg, var tok det bare to år, uansett hvilken retning man valgte. Så det finnes en del av hennes slag på arbeidsmarkedet, og de er dag også akademikere.

Jo, jeg vet at for mange år siden var ing.utdannelsen toårig. I nyere tid er det imidlertid kun de som har teknisk fagskole som klarer seg med to år, på et slags ekstra intensivt studie. Mulig dette ikke finnes lengre. Selve utdannelsen er imidlertid treårig, og har vært det ganske lenge. Men selvfølgelig - de som ble ingeniører i 1960 er jo fortsatt ingeniører :-)

".........................................."

Skrevet

Universitet i Frankrike; aner ikke hvilken grad det tilsvarer i Norge.Statsansatt i Frankrike og tjener elendig, selvsagt; passer dàrlig nàr jeg likevel har et norsk studielàn à betale tilbake:-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...