Gå til innhold

Finnes det noen akademikere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, jeg vet at for mange år siden var ing.utdannelsen toårig. I nyere tid er det imidlertid kun de som har teknisk fagskole som klarer seg med to år, på et slags ekstra intensivt studie. Mulig dette ikke finnes lengre. Selve utdannelsen er imidlertid treårig, og har vært det ganske lenge. Men selvfølgelig - de som ble ingeniører i 1960 er jo fortsatt ingeniører :-)

".........................................."

Moren min (med den 2-årige utdannelse), ble ingeniør midt på 80-tallet. Det er heller ikke mange år siden (vet ikke om det er sånn ennå, for jeg er ikke inne i det lenger) at enkelte høyskoler stadig tilbød 2-årige ingeniørutdannelser med opptakskrav generell studiekompetanse, 3MX og 2FY.

Skrevet

Moren min (med den 2-årige utdannelse), ble ingeniør midt på 80-tallet. Det er heller ikke mange år siden (vet ikke om det er sånn ennå, for jeg er ikke inne i det lenger) at enkelte høyskoler stadig tilbød 2-årige ingeniørutdannelser med opptakskrav generell studiekompetanse, 3MX og 2FY.

Sakset fra høyskolen i vestfold:

" Toårig ingeniørutdanning er et spesielt tilbud kun for deg med bestått Teknisk Fagskole. Du får samme kompetanse og jobbmuligheter, men får ikke tittel "Bachelor i ingeniørfag"."

Jeg tipper at det finnes, og fantes, flere liknende muligheter. Evt. så vil det i teorien være mulig å gjennomføre en treårig utdannelse på to år, o.s.v. Uansett, 80-tallet er en god stund siden :-)

".............................................."

Skrevet

Sakset fra høyskolen i vestfold:

" Toårig ingeniørutdanning er et spesielt tilbud kun for deg med bestått Teknisk Fagskole. Du får samme kompetanse og jobbmuligheter, men får ikke tittel "Bachelor i ingeniørfag"."

Jeg tipper at det finnes, og fantes, flere liknende muligheter. Evt. så vil det i teorien være mulig å gjennomføre en treårig utdannelse på to år, o.s.v. Uansett, 80-tallet er en god stund siden :-)

".............................................."

Men de som utdannet seg på 80-tallet kommer til å være en del av arbeidsmarkedet i mange år ennå.. :-)

Skrevet

Men de som utdannet seg på 80-tallet kommer til å være en del av arbeidsmarkedet i mange år ennå.. :-)

Selvfølgelig :-)

"......................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...