Gå til innhold

Vennegjeng med to som

Anbefalte innlegg

Gjest er det normalt?
Skrevet

drikker på andre når de er på fest. Hvordan si det til dem så de forstår? Det har seg sånn at uansett hvor vi møtes, hytte, båt eller privat fest, så tar de fra andres flasker. Det har blitt hintet og sagt på forskjellige måter at alle tar med EGET å drikke. Blitt fleipet med å sette navn på flaskene osv, men de tar ikke hintet. Det er ikke sånn at vi ikke vil spandere, men når man handler inn til hyttetur f.eks, så er det til eget forbruk.

Har dere noen gode tips eller erfaringer?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fortell dem hvor landet ligger - ikke hint. Det funker åpenbart ikke.

Det høres ikke ut som om disse to eier normal folkeskikk og vanlig gangsyn.

Gjest er det normalt?
Skrevet

Fortell dem hvor landet ligger - ikke hint. Det funker åpenbart ikke.

Det høres ikke ut som om disse to eier normal folkeskikk og vanlig gangsyn.

Ja det er gjerne det som må til, men det er jo ekkelt... En dag renner begeret over....

Skrevet

Etter at jeg synes en venninde hadde snyltet litt mye sa jeg bare "husk å ta med vin selv, for nå får du ikke snylte mer på meg". Så gjorde hun det da, og så snyltet jeg litt på henne. Sånn alt i alt har er vi nok skuls etter 12 års vennskap.

Hun er en snylter av natur, og trengte klar beskjed.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja det er gjerne det som må til, men det er jo ekkelt... En dag renner begeret over....

Ta det på neste fest, mens de fleste av dere er der. Så slipper de å skyte budbringeren.

La dem så få noen drinker på den festen (siden de jo møter opp uten noe), men fortell dem at det er siste gang, og at de i framtiden får ta med seg drikke de også - som vanlige folk.

Høres helt latterlig ut å måtte forklare noen det her, men må man så må man.

For øvrig høres ikke det her ut som to spesielt oppegående mennesker.

Skrevet

I stedet for hint kan dere jo prøve å si det rett ut? ;o)

Gjest nosigns
Skrevet

Derfor er det lurt å si det FØR begeret renner over! Det blir det mindre tumulter av. Og jeg sa SI det, ikke hinte om det!!!

Skrevet

Irriterende med sånne folk. Jeg tror det er lurt å ta det opp med dem når de er edru, og ikke mens festen er i gang. Det blir gjerne dårlig stemning og krangling av sånt når folk har drukket.

ikke fast nick
Skrevet

Sånn før neste fest:

"... og denne gangen tar _dere_ med all drikke og spanderer på oss alle, for nå har vi spandert på dere så mange ganger at dere skylder oss såpass!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...