Gå til innhold

New York

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

New York er like fantastisk om ikke mer fantastisk enn før når det gjelder kunst og mangfoldighet. Det er likevel grusomt å merke seg forandringene etter 11. sept. Patriotismen har økt voldsomt og terrorredselen preger metropolen. Sikkerhetstiltak har blitt fordoblet og overalt blir en sjekket, nektet å ta med inn vesker og bager osv. Jeg har vært mange steder i USA både før og etter 11-09-01. Var f.eks. i Chicago for to år siden hvor familien ikke engang låste huset om dagen mens alle var på jobb og skole. La ikke spesielt merke til terrorredsel der. Samme på vestkysten hvor jeg var for fire år siden. Der var alle mye mere avslappet enn i Oslo. Jeg har vært i perioder i New York før, men for en god del år siden. Jeg er like fasinert som før, men akk jeg håper det blir snart en annen president her så verden kan få mulighet til å trekke pusten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...