Sofline Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Jeg tror han skal være 8 ifølge med foreldrene (tror...), men det er jo ikke alltid de er like strenge. 0 Siter
serendipity Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Det er 11år på alle Harry Potter filmene, men er kun siste filmen som er "ikke anbefalt under 11år". På kino kommer barn ned til 8år inn sammen med foreldre/noen over 18år, men er altså ikke anbefalt for de under 11år. PØH!! ;-) Jeg sitter med alle DVDène forane meg nå, og det står 8 år på alle tre!! SÅ DET SÅ!!!!!!! :-) 0 Siter
villee Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 PØH!! ;-) Jeg sitter med alle DVDène forane meg nå, og det står 8 år på alle tre!! SÅ DET SÅ!!!!!!! :-) WHAT?! http://www.filmtilsynet.no/Filmdatabase/Soek?SokTekst=harry+potter Så det så!!! (Og jeg skjønner ingenting hvis det er 8årsgrense for var 11år på kinoen...) 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Det som var topp ved å ha sett filmen var vel statusen det gav, tenker jeg. Datteren min var vel en 8 år da hun påstod at "alle" i klassen hadde sett Ringenes Herre. Under stor tvil lot vi henne se den på DVD sammen med oss. Etter ca 10 min så ble hun så redd for ringskrømtene at vi stoppet filmen. Men datteren min var meget fornøyd, for nå kunne hun også si på skolen at hun hadde sett den! At det bare var en liten del hun hadde sett, fortrengte hun glatt. Man skal ikke fortelle alle alt heller, skal man vel? ;-) 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 WHAT?! http://www.filmtilsynet.no/Filmdatabase/Soek?SokTekst=harry+potter Så det så!!! (Og jeg skjønner ingenting hvis det er 8årsgrense for var 11år på kinoen...) Den var vel ikke dubbet på kino, men på DVD er den dubbet på norsk. Enklere for ungene å forstå. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 WHAT?! http://www.filmtilsynet.no/Filmdatabase/Soek?SokTekst=harry+potter Så det så!!! (Og jeg skjønner ingenting hvis det er 8årsgrense for var 11år på kinoen...) Det er 11-årsgrense på videoen, men 8 på dvd'en. Vi lurte leeeeeenge på dette på biblioteket og kom til slutt frem til at det måtte være på grunn av språket. Det skal en del erfaring til før barn klarer både å lese teksten og å få med seg handlingen i en film. Dvd'ene er jo dubbet så de kan velge norsk tale, det er jo ikke videoen. ) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Man skal ikke fortelle alle alt heller, skal man vel? ;-) Nei, noen hemmeligheter skal man jo ha, det er klart :-) 0 Siter
villee Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Det er 11-årsgrense på videoen, men 8 på dvd'en. Vi lurte leeeeeenge på dette på biblioteket og kom til slutt frem til at det måtte være på grunn av språket. Det skal en del erfaring til før barn klarer både å lese teksten og å få med seg handlingen i en film. Dvd'ene er jo dubbet så de kan velge norsk tale, det er jo ikke videoen. ) ÅÅ Takk 0 Siter
villee Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Den var vel ikke dubbet på kino, men på DVD er den dubbet på norsk. Enklere for ungene å forstå. Sant det, takk! For skjønte ingenting av de forskjellige aldersgrensene.. 0 Siter
serendipity Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 WHAT?! http://www.filmtilsynet.no/Filmdatabase/Soek?SokTekst=harry+potter Så det så!!! (Og jeg skjønner ingenting hvis det er 8årsgrense for var 11år på kinoen...) Hm.. Snodig..Kan det være ulik aldergrense for kino og DVD. For det står HELT HELT klart 8 år på DVD filmene våre. (sjekk selv i en butikk ;-) HAdde ikke kjøpt de om det stod 11 år på de. 0 Siter
villee Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Hm.. Snodig..Kan det være ulik aldergrense for kino og DVD. For det står HELT HELT klart 8 år på DVD filmene våre. (sjekk selv i en butikk ;-) HAdde ikke kjøpt de om det stod 11 år på de. Er nok som de andre her sa at på DVDen er den dubba (kan i hvert fall være..) så da har den fått lavere aldersgrense, men på kino var det 11 år, så litt rart er det jo uansett syns jeg. Er ikke SÅ stor forskjell fra kino til DVD, menmen ... 0 Siter
serendipity Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Er nok som de andre her sa at på DVDen er den dubba (kan i hvert fall være..) så da har den fått lavere aldersgrense, men på kino var det 11 år, så litt rart er det jo uansett syns jeg. Er ikke SÅ stor forskjell fra kino til DVD, menmen ... Å ja der har vi det nok. Men det betyr jo at den på en måte ikke er "for skummel" ettersom det er kun dubbingen soma vgjør om den får 8 eller 11 år. Iallefall var den ikke for skummel (på DVD) for poden på 6.5 år, han var svært fornøyd. Narnia har jeg ikke latt han se, selv om han maste fryktelig. 0 Siter
villee Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Å ja der har vi det nok. Men det betyr jo at den på en måte ikke er "for skummel" ettersom det er kun dubbingen soma vgjør om den får 8 eller 11 år. Iallefall var den ikke for skummel (på DVD) for poden på 6.5 år, han var svært fornøyd. Narnia har jeg ikke latt han se, selv om han maste fryktelig. Jeg syns ikke at Narnia er noe mindre skummel enn Harry Potter filmene. Har ikke sett den siste HP filmen. Så godt mulig at Narnia ikke er for skummel for poden (som du sier..hehe) når den blir dubbet på DVD.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.