Gå til innhold

Lar seg behandle dårlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

"PS: Det jeg blir gær'n av, er den helhetsmentaliteten ("alle muslimske menn" etc...). Men det vet du godt fra før ;-)"

Joda, det er sant. Men noe som også er sant, er at det er lett å generalisere når noe er tilfellet for 90% av en kultur/religion.

"............................................."

Det har du nok rett i, men man bør også tenke over de ti "uskyldige" prosentene ;-)

Selv relaterer jeg slike ting til andre minoriteter også. Jeg er døv og tilhører derfor en minoritetsgruppe i Norge. Altfor mange ganger har jeg opplevd at folk snakker om oss døve som en ensartet gruppe, så jeg priser meg lykkelig over at døve ikke er over-representert i f.eks. kriminalitetsstatistikker ;-)

Fortsetter under...

Skrevet

Det har du nok rett i, men man bør også tenke over de ti "uskyldige" prosentene ;-)

Selv relaterer jeg slike ting til andre minoriteter også. Jeg er døv og tilhører derfor en minoritetsgruppe i Norge. Altfor mange ganger har jeg opplevd at folk snakker om oss døve som en ensartet gruppe, så jeg priser meg lykkelig over at døve ikke er over-representert i f.eks. kriminalitetsstatistikker ;-)

Sant det - man skal selvfølgelig ikke glemme den siste prosenten, uansett hvor liten den er.

Men det man imidlertid må ha lov til å gjøre, er å påpeke statistiske fakta uten å bli beskylt for det ene og det andre.

Forøvrig har jeg ikke noe ensartet inntrykk av døve :-)

"..........................................."

Skrevet

Sant det - man skal selvfølgelig ikke glemme den siste prosenten, uansett hvor liten den er.

Men det man imidlertid må ha lov til å gjøre, er å påpeke statistiske fakta uten å bli beskylt for det ene og det andre.

Forøvrig har jeg ikke noe ensartet inntrykk av døve :-)

"..........................................."

Det jeg reagerte på var det innlegget over der den eneste kommentaren var "tull!". Det bør man i det minste utdype litt nærmere...

Godt du skjønner at døve er like forskjellige som folk flest ;-)

Skrevet

Bare vent du, til den første døve bankraneren dukker opp. DA får du problemer, da. ;o)

*dulte*

Skrevet

"Det er ikke ukjent at mange innvandrere beholder skikkene og samfunnsstrukturen slik den var da de forlot sitt hjemland, mens skikkene i hjemlandet utvikler seg og blir mer moderne"

Det er et godt poeng. Imidlertid har utviklingen at slike ting som dette i mange muslimske land stått rimelig bom stille ganske lenge.

".........................................."

Det er sant.

Men sammenlignet med Norge kommer de fleste land dårlig ut på likestillingsfronten.

Skrevet

Det er sant.

Men sammenlignet med Norge kommer de fleste land dårlig ut på likestillingsfronten.

De fleste land vi ikke kan sammenlikne oss med, kanskje. Jeg vil nå ikke si at sverige og danmark er så veldig forskjellige. Heller ikke egentlig england, tyskland, sveits, frankrike o.s.v. :-)

Annonse

Skrevet

De fleste land vi ikke kan sammenlikne oss med, kanskje. Jeg vil nå ikke si at sverige og danmark er så veldig forskjellige. Heller ikke egentlig england, tyskland, sveits, frankrike o.s.v. :-)

Mnjanei.

Skandinavia som sådan stiller ganske likt.

Frankrike har jeg bodd i. Det virker som et likestilt og greit land, og selvsagt er det lysår fra å undertrykke kvinner som det gjøres i ikke-vestlige land. Men samfunnet der er allikevel gjennomsyret med holdninger som stiller helt andre krav feks til kvinners moral og fremferd, det er mye vanskeligere tilrettelagt for å kombinere jobb og familieliv osv, osv.

Ikke kjempestore ting, men allikevel vanskelig å forholde seg til. Og altså en grunn til at jeg synes det er helt ålreit å bo i Norge.

Skrevet

Mnjanei.

Skandinavia som sådan stiller ganske likt.

Frankrike har jeg bodd i. Det virker som et likestilt og greit land, og selvsagt er det lysår fra å undertrykke kvinner som det gjøres i ikke-vestlige land. Men samfunnet der er allikevel gjennomsyret med holdninger som stiller helt andre krav feks til kvinners moral og fremferd, det er mye vanskeligere tilrettelagt for å kombinere jobb og familieliv osv, osv.

Ikke kjempestore ting, men allikevel vanskelig å forholde seg til. Og altså en grunn til at jeg synes det er helt ålreit å bo i Norge.

Joda - det var ikke meningen å antyde at f.eks frankrike er likt skandinavia. Det jeg mente var at det var ikke _så_ langt unna - ihvertfall ikke sammenliknet med asia og midtøsten. (I asia varierer forøvrig også slikt en god del.)

Så joda - jeg er nok stort sett enig :-)

"............................................"

Skrevet

Bare vent du, til den første døve bankraneren dukker opp. DA får du problemer, da. ;o)

*dulte*

Ja, grøss og gru!!

;-)

Gjest dessverre
Skrevet

Du har jo prøvd, det er hun som er dum som lar seg behandle slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...