Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

he-he....synes han fikk sagt det han mente på en morsom måte jeg:-)

Og siden den ikke inneholdt noen trusler, så synes jeg også at politimannen overdriver sterkt når han går til anmeldelse.

Såpass må man tåle - spesielt fra en som jeg regner med også var litt "brisen"....

Gjest Flystripa
Skrevet

Den var god :) Kunne tenkt meg å sende den til nabo'n - hehe!

Skrevet

Morsomt budskap...

Det dummeste lensmannen gjør, er å dra dette inn i retten og offentligheten.

En påstand fra noen om at han har hu'e lenger opp i ræva enn andre, er det vel ikke noe trivelig å få markedsført? Slike ting er man best tjent med at forbigåes i stillhet.

Skrevet

Det der er jo like barnslig selvhøytidelig som han politigjøken i nord et sted som anmeldte en som kalte ham for "trekuk".

"............................................."

Gjest Hestk...
Skrevet
  Prozak skrev (På 27.1.2006 den 12.34):

Det der er jo like barnslig selvhøytidelig som han politigjøken i nord et sted som anmeldte en som kalte ham for "trekuk".

Det var da 'hestkuk'?

Skrevet
  Hestk... skrev (På 27.1.2006 den 12.48):

Det var da 'hestkuk'?

Nei. var det ikke "trækuk", da? Jaja...samme det - poenget er det samme uansett. Da skal være rimelig selvhøytidelig for å anmelde noe sånt, selv som politimann :-)

"....................................."

Gjest Hestk...
Skrevet
  Prozak skrev (På 27.1.2006 den 13.07):

Nei. var det ikke "trækuk", da? Jaja...samme det - poenget er det samme uansett. Da skal være rimelig selvhøytidelig for å anmelde noe sånt, selv som politimann :-)

"....................................."

Det skjedde på hjemplassen min, så var nok 'hestkuk'. Uansett, mannen som kom med tilnavnet, ble ikke dømt. Alt er lov nordpå. ;)

Skrevet
  Hestk... skrev (På 27.1.2006 den 13.15):

Det skjedde på hjemplassen min, så var nok 'hestkuk'. Uansett, mannen som kom med tilnavnet, ble ikke dømt. Alt er lov nordpå. ;)

Det var en eller annen nordlening som mente at "hæstkuk" var jo rene komplementet! :o)

Gjest znikkznakk
Skrevet

Norlenningan har en egen kultur for språk også, som en ikke finner her sørpå.

Jeg har nå bodd noen år på østlandet. Før bodde jeg i nærheten av Tr.heim. Og når sant skal sies er det mye mer "takhøyde" for ord og begreper, der i nord, enn det er her sørpå.

Der nordpå er folk fra gammelt av vant til å greie seg under tøffe kår. Og noen tøffe slengbemerkninger i hytt og pine, er det ingen som tar seg nært av. Da er det verre med de fisefine og bortskjemte mennesketypene, her sørpå.

Skrevet

Hestkuk - det er jo et kompliment.

Hæstkuk derimot - da begynner det å smelle.

Skrevet
  collins skrev (På 27.1.2006 den 10.45):

Morsomt budskap...

Det dummeste lensmannen gjør, er å dra dette inn i retten og offentligheten.

En påstand fra noen om at han har hu'e lenger opp i ræva enn andre, er det vel ikke noe trivelig å få markedsført? Slike ting er man best tjent med at forbigåes i stillhet.

Ikke sant? Nå har han jo også virkelig bekreftet budskapet...

Skrevet
  jubalong70 skrev (På 27.1.2006 den 13.50):

Synes den var kjempekreativ!

Kreativ er ordet!

Skulle virkelig, virkelig ønske jeg var like slagkraftig når jeg trenger det som mest. Dessverre kommer det ikke før en dag eller tre senere... Sikkert kjent av flere.

Skrevet
  favn skrev (På 27.1.2006 den 18.00):

Kreativ er ordet!

Skulle virkelig, virkelig ønske jeg var like slagkraftig når jeg trenger det som mest. Dessverre kommer det ikke før en dag eller tre senere... Sikkert kjent av flere.

Sukk, ja det kjenner jeg igjen, ja.

Gjest staedtler
Skrevet
  Prozak skrev (På 27.1.2006 den 12.34):

Han blei frikjent, som andre sier, da retten, etter å ha konferert med "sakkyndige" (filologer?), fant at "hestekuk" var et dagligdags ord i det aktuelle området.

Derimot, lenger sør i landet, blei en fyr dømt for å ha kalt en politimann for "tosk"..

Tosk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...