Gå til innhold

Barnesikring

Anbefalte innlegg

Skrevet
  Lillemus skrev (På 27.1.2006 den 13.40):

Mine unger er 110 og 122 cm og det er først i det siste jeg har droppet belteføreren på størsemanns sete. Lillemor får selen over halsen ellers.

Ja, jeg sier ikke at det ikke har noe å si med beltefører, men at pute er bedre enn ingenting med tanke på skulderbeltet.

Skrevet
  Lillemus skrev (På 27.1.2006 den 13.40):

Mine unger er 110 og 122 cm og det er først i det siste jeg har droppet belteføreren på størsemanns sete. Lillemor får selen over halsen ellers.

Ja, det var vel denne størrelsen jeg tenkte på, ca. 6 år eller noe... Før det hadde vi jo helt sete, såvidt jeg husker...

Skrevet
  Katt-ja skrev (På 27.1.2006 den 14.21):

Ja, det var vel denne størrelsen jeg tenkte på, ca. 6 år eller noe... Før det hadde vi jo helt sete, såvidt jeg husker...

Mine to sitter på pute med rygg i bilen ennå, de er 5 og 7 år gamle, 110 og 122 cm høye. Eldstemann slipper vel unna ryggen i løpet av året kanskje.

Skrevet
  Lillemus skrev (På 27.1.2006 den 15.51):

Mine to sitter på pute med rygg i bilen ennå, de er 5 og 7 år gamle, 110 og 122 cm høye. Eldstemann slipper vel unna ryggen i løpet av året kanskje.

Mine var nok litt høyere enn dine i forhold til alderen.

Det er litt sørgelig å se: noen 1-2.klassinger sitter på pute med rygg og 3-punktsseler,- andre (mange!) får sitte i forsetet med airbag. Og av og til ser man to i ett belte, og også bak i sånn 2-seters varebil...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...