Gå til innhold

Hva er det barnevernet driver med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tja si det, man skulle tro de hadde andre ting å jobbe med. Fra nå av bør de legge barndommens fantasi til side. hallo, han var ikke syk eller gal mot sin datter.

Nesten så jeg gruer meg til oppussinga her,de henter meg pga feil fargevalg kanskje ;)

Skrevet

Vel, med den lista med skrullete handlinger, er det vel egentlig bare deres plikt å be kompetente fagfolk, i dette tilfelle psykiatrikere ta en nærmere sjekk av fyren..

Skrevet

Vel, med den lista med skrullete handlinger, er det vel egentlig bare deres plikt å be kompetente fagfolk, i dette tilfelle psykiatrikere ta en nærmere sjekk av fyren..

Jeg er enig med deg jeg, synes det er bra at barnevernet tar en ekstra titt når de har mistanke om at forholdene er veldig unormale.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hva slags handlinger var skrullete her?

Skrevet

Hva slags handlinger var skrullete her?

Hvis du ser bare ett punkt på lista så ser det greit ut, men dersom du ser alle punktene under ett så virker det jo litt hyperaktivt og ukontrollert - for meg i alle fall.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hvis du ser bare ett punkt på lista så ser det greit ut, men dersom du ser alle punktene under ett så virker det jo litt hyperaktivt og ukontrollert - for meg i alle fall.

He he, jeg og broren min kunne lett ha havnet i en barnevernsak i fjor vår om de hadde sett oss i aksjon.

Skrevet

...og selvsagt er alt gjort "til barnets beste"...

Skrevet

He he, jeg og broren min kunne lett ha havnet i en barnevernsak i fjor vår om de hadde sett oss i aksjon.

Det var nok mer rundt dette enn "bare" denne hektiske oppførselen hans som gjorde at barnevernet fattet mistanke vil jeg tro.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det var nok mer rundt dette enn "bare" denne hektiske oppførselen hans som gjorde at barnevernet fattet mistanke vil jeg tro.

Det kan hende. Jeg reagerte ihverfall ikke noe på den hektiske aktiviteten som her er beskrevet.

Skrevet

Det kan hende. Jeg reagerte ihverfall ikke noe på den hektiske aktiviteten som her er beskrevet.

Det kan jo skjule seg visse ting her, f.eks.:

"Det var rotete og tok lang tid fordi jeg hadde dårlig råd."

Hvis et hjem står uten vegger, uten strøm (og med en vedovn som ikke virker) og med resten i pappesker over svært lang tid, kan det jo faktisk være uegnet som bolig.

Jeg har en mistanke av at en mindre partisk beskrivelse ville gitt et annet inntrykk. Sånn er det jo alltid, men denne gangen er mistanken virkelig sterk.

Gjest amparro
Skrevet

tja si det, man skulle tro de hadde andre ting å jobbe med. Fra nå av bør de legge barndommens fantasi til side. hallo, han var ikke syk eller gal mot sin datter.

Nesten så jeg gruer meg til oppussinga her,de henter meg pga feil fargevalg kanskje ;)

Barnevernet kan ikke gå inn i hjem for å sjekke noe som helst om ikke de har fått en melding. Så NOEN må ha hatt en bekymring.

Men er det ikke bedre at barnevernet skjekker det ut og finner ut at ikke noe er galt!!! I mange hjem er det faen så mye galt, men det vet du og mange andre kanskje lite om.

Jeg blir så provosert!!!!!

Skrevet

Jeg er enig med deg jeg, synes det er bra at barnevernet tar en ekstra titt når de har mistanke om at forholdene er veldig unormale.

Men det er vel langt fra det å "ta en titt" til å begjære en mann tvangsinnlagt på psykiatrisk sykehus??

Skrevet

Barnevernet kan ikke gå inn i hjem for å sjekke noe som helst om ikke de har fått en melding. Så NOEN må ha hatt en bekymring.

Men er det ikke bedre at barnevernet skjekker det ut og finner ut at ikke noe er galt!!! I mange hjem er det faen så mye galt, men det vet du og mange andre kanskje lite om.

Her hadde jo mannen selv tatt kontakt med barnevernet fordi han trenget hjelp med et krevende barn.

Skrevet

At de sjekker ut ting er en sak, at de tvangsinnloegegr faren om undersøker jante med tanke på sex overgrep er noe helt annet. Kan de finne ut av det på andre måter en med GU da? Fy f... stakkers jente OG far!!

Dessuten kan du ikke ha lest innlegget skikkelig. Mannen kontaktet SELV barnevernet stod det. Og det tyder da ikke på st andre har opptattet noe mistenkelig.

Men det var dumt av han å stikke av.

Skrevet

At man sjekker ut ting er en sak. Den er grei.

Å tvangsinnlegge folk på psykiatrisk, og å ikke innrømme sine feil i etterkant er en helt annen sak.

At man nå i stedet velger å la den som urettmessig har blitt utsatt for maktmisbruk få ta de økonomiske konsekvensene av det offentliges maktmisbruk; med de følger dette får - synes jeg ganske grovt.

Og hva i all verden gjorde at det var behov for legeundersøkelse om seksuelt misbruk - når bekymringen det ble agert ut fra var at huset de bodde i skulle være brannfarlig?

For å skille mellom snørr og bart enda mer tydelig: ja, det var grunn til å undersøke.

Men det var måten og metodene som ble brukt som er svært kritikkverdige - en Stalin verdig, for å si det slik.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det kan jo skjule seg visse ting her, f.eks.:

"Det var rotete og tok lang tid fordi jeg hadde dårlig råd."

Hvis et hjem står uten vegger, uten strøm (og med en vedovn som ikke virker) og med resten i pappesker over svært lang tid, kan det jo faktisk være uegnet som bolig.

Jeg har en mistanke av at en mindre partisk beskrivelse ville gitt et annet inntrykk. Sånn er det jo alltid, men denne gangen er mistanken virkelig sterk.

Ja, det kommer jo ikke frem om de faktisk bodde midt opp i dette her, eller oppholdt seg et annet sted.

Skrevet

Ble mye skrivefeil i den forrige..

At de sjekker ut ting er en sak, at de tvangsinnlegger faren og undersøker jenta med tanke på sex overgrep er noe helt annet. Kan de finne ut av det på andre måter en med GU da? Fy f... stakkers jente OG far!! Dessuten kan du ikke ha lest innlegget skikkelig. Mannen kontaktet SELV barnevernet stod det. Og det tyder da ikke på st andre har opptattet noe mistenkelig.

Men det var dumt av han å stikke av.

Skrevet

At man sjekker ut ting er en sak. Den er grei.

Å tvangsinnlegge folk på psykiatrisk, og å ikke innrømme sine feil i etterkant er en helt annen sak.

At man nå i stedet velger å la den som urettmessig har blitt utsatt for maktmisbruk få ta de økonomiske konsekvensene av det offentliges maktmisbruk; med de følger dette får - synes jeg ganske grovt.

Og hva i all verden gjorde at det var behov for legeundersøkelse om seksuelt misbruk - når bekymringen det ble agert ut fra var at huset de bodde i skulle være brannfarlig?

For å skille mellom snørr og bart enda mer tydelig: ja, det var grunn til å undersøke.

Men det var måten og metodene som ble brukt som er svært kritikkverdige - en Stalin verdig, for å si det slik.

Akkurat som jeg også skrev til henne. Helt enig med deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...