Gå til innhold

Kan man ha brudd i benet men allikevel kunne gå på det?

Anbefalte innlegg

Gjest ang et vondt knee
Skrevet

har fortsatt smerter i kneet som jeg slo mandag for en uke siden. Det er mest når jeg vrir det, går trapper og sånn at det er skikkelig vondt.

Men kvier meg for å oppsøke lege eller legevakt for dette, siden jeg allerede har vært der to ganger i år pga andre ting som har vært ganske så tilfeldige.

Synes rett og slett det er flaut å troppe opp der igjen.

Hvis det er en brist, vil det gå over av seg selv, tror dere?

Kan fastlegen se om det er brudd eller må det røntgen til?

Fortsetter under...

Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din!

Det er ikke så ofte at man brekker noe i kneet, men kneet består av mye brusk og sener og slikt som blir veldig smertefult når det får en trøkk.

Det er veldig, veldig dumt å gå med noe som burde vært behandlet. Kneet er et komplisert ledd.

Skrevet

lurer på om det blir hevelse og blått hvis det er brudd...

Skrevet

Kneskåla kan jo være brukket.

Men DA klarer man neppe å gå...

Skrevet

Men DA klarer man neppe å gå...

Joda. Mannen min sprakk kneskåla på jakt for et par år siden. Han bar med seg 40 kg kjøtt i 2 timer før han kom hjem. Jeg sendte ham til legen. Det ble tatt rtg. og han gikk på krykker i 14 dager. Så var det greit igjen.

Annonse

Skrevet

Joda. Mannen min sprakk kneskåla på jakt for et par år siden. Han bar med seg 40 kg kjøtt i 2 timer før han kom hjem. Jeg sendte ham til legen. Det ble tatt rtg. og han gikk på krykker i 14 dager. Så var det greit igjen.

Tuller du????

Herremin, jeg trodde jeg hadde høy smerteterskel, jeg, men...

Gjest vondt i kneet
Skrevet

lurer på om det blir hevelse og blått hvis det er brudd...

jeg kan i hvertfall ikke se at det er noen hevelse eller blått. Derfor har jeg vært usikker på om det bare har vært en forstuing eller om det kan være et lite brudd der.

Skrevet

jeg kan i hvertfall ikke se at det er noen hevelse eller blått. Derfor har jeg vært usikker på om det bare har vært en forstuing eller om det kan være et lite brudd der.

Hvis det er like vondt enda nå når en uke har gått, så anbefaler jeg deg å kontakte legen. Slutt å tenk på at du renner ned døren hos legen, han tjener penger på deg ;) Og det kan være "ris til sin egen bak" hvis du overser en mulig skade.

Lykke til!

Gjest ond i kneet
Skrevet

Hvis det er like vondt enda nå når en uke har gått, så anbefaler jeg deg å kontakte legen. Slutt å tenk på at du renner ned døren hos legen, han tjener penger på deg ;) Og det kan være "ris til sin egen bak" hvis du overser en mulig skade.

Lykke til!

takk, skal prøve å få time til dette, selv om jeg synes dette begynner å bli pinlig

Skrevet

Bestill time hos fastlegen og be om time med en gang. Hvis du ikke kan få det, så gå på legevakta, ikke samme legene der hver gang vettu... :-)

Gjest vondt i kneet
Skrevet

Bestill time hos fastlegen og be om time med en gang. Hvis du ikke kan få det, så gå på legevakta, ikke samme legene der hver gang vettu... :-)

nei, men det sjekker vel i systemet sitt hvor mange ganger jeg har vært der.

har ellers aldri brukket noe , men var uheldig høst i fjor pluss en gang i Januar året før. Helt tilfeldig men kan virke som om jeg er rimelig klønete

Skrevet

nei, men det sjekker vel i systemet sitt hvor mange ganger jeg har vært der.

har ellers aldri brukket noe , men var uheldig høst i fjor pluss en gang i Januar året før. Helt tilfeldig men kan virke som om jeg er rimelig klønete

Jeg tror ikke det er noe å være redd for. Hvor ofte man er syk/skader seg, kan man da ikke noe for. Jeg hadde et år hvor jeg var mye oftere på legevakta enn det.

Annonse

Skrevet

takk, skal prøve å få time til dette, selv om jeg synes dette begynner å bli pinlig

Bra :)

Gjest Calóni
Skrevet

Tviler paa at det er et brudd. Men det har sikkert gaatt en betennelse i kneet om det er forstuet, og da boer du uansett gaa til legen for aa faa betennelsesdempende (brexidol eller lignende). Jeg gikk med brudd i haandleddet i flere uker foer jeg fant ut av det, og klarte forsaavidt aa gjoere det meste med den etterhvert, men det er liksom verre med et bein man skal gaa paa.

Du trenger jo uansett ikke dra paa legevakta. Bestill deg time til fastlegen, som noen andre foreslaar her. Du faar time i loepet av dagen eller neste, dersom du forklarer situasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...