Gå til innhold

Fetaost på pizza?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg lager meg en liten pizza til middag i dag og fikk lyst på noen fetaost-terninger oppå. Hva skjer om jeg hiver dem oppå før jeg setter pizzaen i ovnen, smelter osten? Blir den god da? Er ikke så glad i kald fetaost nemlig, men den er nammis når den er varmet litt.

Skrevet

Jeg har noen ganger laget loff med fetaost og oliven i/på. De fetaostene som blir liggende helt oppå, blir litt tørre og harde, men smaker godt.

Mmmmmmm! Det fikk jeg lyst til å bake i helga :-)

Skrevet

Den blir litt sånn , tørr-myk.. Og god syntes nå jeg. men jeg Digger feta da ;-) (smelter ikke mye).

Marinert er best. Spesielt godt blir det om du bruker Mozarella ost, parmaskinke, pesto og ruccola -salat..

*vann i munnen*

Skrevet

Den blir litt sånn , tørr-myk.. Og god syntes nå jeg. men jeg Digger feta da ;-) (smelter ikke mye).

Marinert er best. Spesielt godt blir det om du bruker Mozarella ost, parmaskinke, pesto og ruccola -salat..

*vann i munnen*

Men du: A propos mozarella: Har du lagt merke til at den kan være nifs å bruke oppå lasagne og moussaka og sånne ting som skal stå en stund i ovnen - Den blir så altfor brun! Ser nesten brent ut.

Eller er det ovnen min som er litt rar?

Skrevet

Hva skjedde egentlig nå - hvorfor er noen av svarene i tråden her slettet? Skjedde det noe jeg gikk glipp av?

hare1365380455
Skrevet

Hva skjedde egentlig nå - hvorfor er noen av svarene i tråden her slettet? Skjedde det noe jeg gikk glipp av?

Jeg så det var noe merkelig her. Svar fra lucysky viste på nyeste men ikke her.... Merkelig! Kanskje et troll stakk innom og laget trøbbel om fetaost?;)

Skrevet

Jeg så det var noe merkelig her. Svar fra lucysky viste på nyeste men ikke her.... Merkelig! Kanskje et troll stakk innom og laget trøbbel om fetaost?;)

*Ler* Ja, det var da også noe å lage trøbbel av! :o)

Skrevet

Et FETAtroll :-)

La ikke merke til at noe skjedde jeg da...

Skrevet

Et FETAtroll :-)

La ikke merke til at noe skjedde jeg da...

Det var en som svarte før deg, som påpekte hvordan jeg kunne vite at jeg likte varm fetaost dersom jeg ikke visste hvordan den ble i varm tilstand. :o) Godt poeng forøvrig. Jeg svarte vedkommende og nå ser jeg at de innleggene er slettet. Må ha kommet til noe mer som jeg ikke rakk å lese.

hare1365380455
Skrevet

Hihi, skulle likt å sett den tråden!;)

Skrevet

Men du: A propos mozarella: Har du lagt merke til at den kan være nifs å bruke oppå lasagne og moussaka og sånne ting som skal stå en stund i ovnen - Den blir så altfor brun! Ser nesten brent ut.

Ja, delvis.

Skrevet

Det samme har skjedd i tråden om ord fra barnemunn på Foreldre småbarn også. Flere innlegg der er borte, uten at jeg helt skjønner hvorfor...

Skrevet

Har ikke lest de andre svarene dine, men må bare få slenge inn _min_ favoritt"pizza"oppskrift (med masse feta!):

2 stk frosne pitabør

godt med kvitlaukssmør

rødløk

tomater

masse fetaost!!!

Sett det inn i ovnen på 200 grader, og stek til fetaosten blir litt brun i hjørnene.Bruk gjerne varmluftfunksjon.

Dette er snadder, skal jeg si deg, med et godt glass rødvin til!;-)

-synd vi skal bort i kveld...

Skrevet

Legg litt sølvfolie over de siste 15 min.

Gjest Milla83
Skrevet

Har ikke lest de andre svarene dine, men må bare få slenge inn _min_ favoritt"pizza"oppskrift (med masse feta!):

2 stk frosne pitabør

godt med kvitlaukssmør

rødløk

tomater

masse fetaost!!!

Sett det inn i ovnen på 200 grader, og stek til fetaosten blir litt brun i hjørnene.Bruk gjerne varmluftfunksjon.

Dette er snadder, skal jeg si deg, med et godt glass rødvin til!;-)

-synd vi skal bort i kveld...

Det hørtes godt ut. Er dette det eneste fyllet? Fester det seg på pitabrødene eller bare ramler det av?

Skrevet

Det hørtes godt ut. Er dette det eneste fyllet? Fester det seg på pitabrødene eller bare ramler det av?

Det ramler nok litt av.. Det fester seg ikke så godt til bunnen som en vanlig pizza, for der "limer" osten det fast, liksom.

Men ja! Det er kjempegodt, og vi skal ha det i kveld, gubben og jeg!;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...