Gå til innhold

Fly via London - igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk til dere som svarte så greit på det forrige innlegget mitt. Har nå sjekket og funnet en flyavgang videre som går litt seinere på dagen, dvs vi har 6,5 timer mellom de to. Det burde vel gå greit? Hvis det ikke skjer noe veldig uforutsett da, selvsagt, men det har man jo aldri noen garanti for (har hatt en skikkelig dårlig erfaring med SASBraathen selv forrige gang vi skulle reise dit, så dem har jeg om mulig enda mindre tillit til enn Norwegian).

Flyet videre er med flyselskapet EasyJet, noen som har fløyet med dem? Har lest at de er europas ledende lavprisselskap og betingelsene/rettighene for reisende ser veldig kurant ut "på papiret".

Tror vi tar sjansen jeg, det er såpass mye billigere (halv pris..) enn alle andre alternativer vi har sjekket, så i verste fall får vi vel bruke et evt "mellomlegg" for å komme oss videre. Det blir færre mellomlandinger (1 i motsetning til 3 på den andre ruta), alt i alt mindre venting (det andre er rene melkeruta). Er vi i modigste laget nå?? Pappan min (som er mer reisevant enn meg) beroliger meg og sier at det kommer itl å gå heeeelt fint...

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har aldri flydd med EasyJet, men har vel omtrent samme forhold til det som Ryanair - det er sikkert helt greit med mindre det blir noe forsinkelser eller noe. Ryanair har jeg flydd med to ganger i høst, det er helt kurant.

6.5 time burde være rikelig, ihvertfall - da rekker du flyet videre selv om Norwegian/EasyJet er litt forsinket.

Uansett ville jeg unngått en rute med tre mellomlandinger, det er jo rene marerittet...

Hvor er det dere skal? Vi har vært på Korsika hver sommer de siste årene, og å komme seg dit er en utfordring, selv om vi bor i Oslo. Det eneste halveis direkte er Air France via Paris, og da må man bytte flyplass, og sjekke bagasjen ut og inn begge gangene... I år flyr vi til Nice med SAS og tar ferge videre.

Skrevet

Jeg har aldri flydd med EasyJet, men har vel omtrent samme forhold til det som Ryanair - det er sikkert helt greit med mindre det blir noe forsinkelser eller noe. Ryanair har jeg flydd med to ganger i høst, det er helt kurant.

6.5 time burde være rikelig, ihvertfall - da rekker du flyet videre selv om Norwegian/EasyJet er litt forsinket.

Uansett ville jeg unngått en rute med tre mellomlandinger, det er jo rene marerittet...

Hvor er det dere skal? Vi har vært på Korsika hver sommer de siste årene, og å komme seg dit er en utfordring, selv om vi bor i Oslo. Det eneste halveis direkte er Air France via Paris, og da må man bytte flyplass, og sjekke bagasjen ut og inn begge gangene... I år flyr vi til Nice med SAS og tar ferge videre.

Vi skal til Alicante. Det går direktefly (vi skal fly direkte hjem), men det er bare på dager det ikke passer oss, så et eller annet sted måtte vi uansett ha mellomlandet, og da ble det også veldig kort tid mellom og veldig sårbart for forsinkelser - noe som forrige gang vi reiste (med SASBr.) førte til to ekstra mellomlandinger og en reisetid som var over 8 timer lenger enn planlagt - og ingen kompensasjon i det hele tatt (ikke matkuponger engang!). Nå har vi uansett bestilt billettene, så det får gå som det går - vi gleder oss i hvert fall:o) Denne gangen tar vi denne sjansen, så får vi se hvordan det går!

Skrevet

Vi skal til Alicante. Det går direktefly (vi skal fly direkte hjem), men det er bare på dager det ikke passer oss, så et eller annet sted måtte vi uansett ha mellomlandet, og da ble det også veldig kort tid mellom og veldig sårbart for forsinkelser - noe som forrige gang vi reiste (med SASBr.) førte til to ekstra mellomlandinger og en reisetid som var over 8 timer lenger enn planlagt - og ingen kompensasjon i det hele tatt (ikke matkuponger engang!). Nå har vi uansett bestilt billettene, så det får gå som det går - vi gleder oss i hvert fall:o) Denne gangen tar vi denne sjansen, så får vi se hvordan det går!

Hørtes festlig ut :(

Den eneste fordelen med å bestille en sammenhengende reise er at man har krav på å bli fraktet videre når noe skjærer seg. Men det er noe dritt når sånt skjer uansett.

Jeg tipper dere blir temmelig lei Stansted... Det er en pubsak etter sikkerhetskontrollen (Wetherspoon, tror jeg den heter), så om dere er glad i engelsk øl får dere benytte sjansen... Og en liten lekeplass også, men den er dårlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...