Gå til innhold

fikk reductil i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

så var jeg hos legen i dag og klaget min store nød om at jeg var så misfornøyd med vekta og ikke greide å gjøre noe med det. og at jeg sååå gjerne ville prøve reductil. Og det fikk jeg. Så blir spennende. Noen som har noen erfaringer med den pillen.

Skrevet

Forskningsresultater viser at pillen i seg selv har så godt som ingen effekt. Ca. 2kg gjennomsnittlig vektnedgang på ett år. Men en del av de som har endret kostholdet, begynt å bevege seg mer o.l. samtidig som de har brukt reductil, har hatt god effekt.

Det reductil gjør er vel å minke sultfølelsen, er det ikke? Da kreves det jo at det faktisk er spisingen som er årsaken til vektoppgangen. Hvis ikke vil man få nøyaktig samme effekt av å legge om kostholdet og begynne å trene.

".........................................."

Skrevet

Forskningsresultater viser at pillen i seg selv har så godt som ingen effekt. Ca. 2kg gjennomsnittlig vektnedgang på ett år. Men en del av de som har endret kostholdet, begynt å bevege seg mer o.l. samtidig som de har brukt reductil, har hatt god effekt.

Det reductil gjør er vel å minke sultfølelsen, er det ikke? Da kreves det jo at det faktisk er spisingen som er årsaken til vektoppgangen. Hvis ikke vil man få nøyaktig samme effekt av å legge om kostholdet og begynne å trene.

".........................................."

tja , jeg har nå lest om fantastiske resultater fra dolere. Og problemet med det å legge om kostholdet er jo ikke at man ikke vet hva man skal spise. Men at sultfølelsen er så sterk. Og reductil er apetitthemmende.

Gjest hallow :o/
Skrevet

tja , jeg har nå lest om fantastiske resultater fra dolere. Og problemet med det å legge om kostholdet er jo ikke at man ikke vet hva man skal spise. Men at sultfølelsen er så sterk. Og reductil er apetitthemmende.

Jeg var hos legen på onsdag og ba om det samme, men fikk ikke resept på det. Legen sa at tablettene ikke har noe beviselig effekt, og at endring av kosthold og mere trim er det eneste som gir varige og gode resultater. Nå er jeg optimistisk i gang med mitt Grete Roede kurs og håper på 10 kg mindre før sommeren. Lykke til med Reductil. Håper det hjelper for deg!

Gjest Snart smal
Skrevet

Jeg har stått på Reductil i litt over 3 måneder - og har gått ned 30 kg - uten noe strev eller en eneste "sprekk"!!

Reductil virker hemmende på appetitten + at forbrenningen holder seg på topp. I tillegg tok det søtsuget mitt helt bort!

Problemet til oss som sliter med vekten er jo ikke at vi ikke VET at man "bare" skal spise mindre og trene mer - men at man ikke greier å stå i mot suget! Reductil er derfor en fantastisk hjelp for mange, man kan fokusere helt på å spise riktig, og ikke kjempe mot sprekken hele tiden.

Allmennpraktikere er unødvendig skeptiske til Reductil, angivelig pga bivirkningene. Den egentlige grunnen er kanskje at det ikke skal være så "enkelt" å gå ned i vekt....(jeg jobber i helsevesenet selv)

Dessuten har alle legemidler bivirkninger, uten at man er skeptiske til DET... jaja...

Iallefall: Lykke til - dette kommer til å gå kjempefint! Håper foresten du fikk 15 mg istede for 10 mg (sistnevnte virker utrolig mye dårligere på de fleste enn 15 mg)

Gjest Snart smal
Skrevet

Jeg var hos legen på onsdag og ba om det samme, men fikk ikke resept på det. Legen sa at tablettene ikke har noe beviselig effekt, og at endring av kosthold og mere trim er det eneste som gir varige og gode resultater. Nå er jeg optimistisk i gang med mitt Grete Roede kurs og håper på 10 kg mindre før sommeren. Lykke til med Reductil. Håper det hjelper for deg!

Jeg blir altså så RASENDE på allmennlegers holdninger til Reductil!! SELVFØLGELIG er det mindre mat/mer trim som er veien til et lettere liv - det vet jo alle!! Men å greie å stå i mot maten er jo problemet, og det er her Reductil hjelper. Hadde det vært så enkelt som bare å spise mindre/trene mer så hadde det ikke vært et eneste tjukt menneske i hele verden (GRRRR)

På "mitt" sykehus jobber vi nå aktivt med å endre holdninger til leger som behandler overvektige med nedlatendene holdninger, og som nekter å skrive ut resept på medikamentet som kan hjelpe pasientene. Det er jo helt utrolig at vi i Norge i 2006 har en pasientgruppe som blir motarbeidet av legene og nektet medikameter som kan gjør de friske!

En annen ting er om du kun er 10 kg for tung (?) Du må ha BMI over 30 for å kunne få resept på Reductil.

Skrevet

Jeg har stått på Reductil i litt over 3 måneder - og har gått ned 30 kg - uten noe strev eller en eneste "sprekk"!!

Reductil virker hemmende på appetitten + at forbrenningen holder seg på topp. I tillegg tok det søtsuget mitt helt bort!

Problemet til oss som sliter med vekten er jo ikke at vi ikke VET at man "bare" skal spise mindre og trene mer - men at man ikke greier å stå i mot suget! Reductil er derfor en fantastisk hjelp for mange, man kan fokusere helt på å spise riktig, og ikke kjempe mot sprekken hele tiden.

Allmennpraktikere er unødvendig skeptiske til Reductil, angivelig pga bivirkningene. Den egentlige grunnen er kanskje at det ikke skal være så "enkelt" å gå ned i vekt....(jeg jobber i helsevesenet selv)

Dessuten har alle legemidler bivirkninger, uten at man er skeptiske til DET... jaja...

Iallefall: Lykke til - dette kommer til å gå kjempefint! Håper foresten du fikk 15 mg istede for 10 mg (sistnevnte virker utrolig mye dårligere på de fleste enn 15 mg)

"Den egentlige grunnen er kanskje at det ikke skal være så "enkelt" å gå ned i vekt....(jeg jobber i helsevesenet selv)"

Tja...med mindre man snakker om virkelig alvorlig overvekt, så vil alle som har litt greie på ting være skeptisk til å gå ned voldsomt fort.

Forøvrig er langt fra alle allmennpraktiserende leger skeptiske til reductil og den andre medisinen. Mange av dem vet ikke noe om hvordan de virker, men skriver likevel ut resepter (også til de med bmi under 30).

"........................................."

Gjest Snart smal
Skrevet

"Den egentlige grunnen er kanskje at det ikke skal være så "enkelt" å gå ned i vekt....(jeg jobber i helsevesenet selv)"

Tja...med mindre man snakker om virkelig alvorlig overvekt, så vil alle som har litt greie på ting være skeptisk til å gå ned voldsomt fort.

Forøvrig er langt fra alle allmennpraktiserende leger skeptiske til reductil og den andre medisinen. Mange av dem vet ikke noe om hvordan de virker, men skriver likevel ut resepter (også til de med bmi under 30).

"........................................."

BMI over 30 er alvorlig overvekt, og veldig mange som blir nektet Reductil av fastlege har sykelig fedme med BMI over 40.

Det er disse pasientene jeg snakker om, ikke de som har 10-15 kg for mye.

Sykelig fedme er like farlig som å gå ned fort i vekt. Det er også livsfarlig for utrente pasienter med alvorlig overvekt å begynne å trene (som leger ofte ber de gjøre).

FØRST må pasientene komme ned i vekt ved hjelp av å redusere matinntaket - SÅ kan man begynne å tenke trening.

Leger generelt vet for lite om Reductil (mindre enn andre nye legemidler) pga at overvekt/fedme er lavstatus diagnose, og legene "gidder ikke" å tilegne seg kunnskapen de trenger for å behandle denne pasientgruppen. (for ordens skyld; jeg jobber tett med "slike" leger)

Skrevet

BMI over 30 er alvorlig overvekt, og veldig mange som blir nektet Reductil av fastlege har sykelig fedme med BMI over 40.

Sykelig fedme er like farlig som å gå ned fort i vekt. Det er også livsfarlig for utrente pasienter med alvorlig overvekt å begynne å trene (som leger ofte ber de gjøre).

FØRST må pasientene komme ned i vekt ved hjelp av å redusere matinntaket - SÅ kan man begynne å tenke trening.

Leger generelt vet for lite om Reductil (mindre enn andre nye legemidler) pga at overvekt/fedme er lavstatus diagnose, og legene "gidder ikke" å tilegne seg kunnskapen de trenger for å behandle denne pasientgruppen. (for ordens skyld; jeg jobber tett med "slike" leger)

Det er da slett ikke livsfarlig for personer med høy overvekt å trene!

Det gjelder bare å tilpasse treningen til det som passer for ens form og vekt. Raske gåturer er fx. trening god nok for overvektige, og det er noe som kan anbefales for de aller fleste!

Selv er jeg veldig overvektig, og trener bl.a. vanngym (ganske intensiv sådan, men instruert av fysioterapeut med god kunnskap om overvekt), dessuten trener jeg på tredemølle (foreløpig bare gange), samt styrketrening av forskjellig slag. Så lenge jeg tar hensyn til hva jeg tåler, så er det absolutt ingen fare forbundet med min trening.

Gjest Kortleser
Skrevet

Hvilke bivirkninger kan man få?

Gjest Snart smal
Skrevet

Hvilke bivirkninger kan man få?

Bivirkninger kan bl.a.være søvnforstyrrelser, munntørrhet, økning i puls og BT, tendens til treg mage. Selv har jeg ikke hatt noen bivirkninger.

Gjest jeg er også kraftig
Skrevet

"Det er også livsfarlig for utrente pasienter med alvorlig overvekt å begynne å trene (som leger ofte ber de gjøre)."

Nei, det er det ikke. Det kommer helt an på hvordan man trener og ikke minst hva slags trening man gjør. Trening i vann er utmerket for svært overvektige mennesker. Her finner du eksempler på det:

www.xlpluss.no

www.overvektige.no

Skrevet

Jeg har nettopp bestilt fra lillepille.com for å få bort de siste småkiloene (jada.. jeg vet om risikoene og at normalvektige ikke skal bruke osv).

Har tatt dem nå i 9 dager og har til nå gått ned ca 3 kilo. Jeg merket først at jeg ikke fikk lyst på snop når andre spiste. Når jeg stod på butikken og tenkte jeg skulle kjøpe meg en sjokolade, ble jeg stående lenge å titte, og fant til slutt ut at ingen fristet. Jeg blir sulten, men ikke sulten på samme måte som før. Sultfølelsen er svak og svært lett å overse. Jeg kan gå i veeeldig mange timer før jeg finner ut at kroppen trenger noe mat.

Jeg har alltid vært skikkelig søvnig om morgonen, men de dagene jeg tar reductil er jeg utrolig våken og i et merkelig godt morgenhumør. Har ikke noe problem med å sovne på natta. Har i tillegg mye mer energi om dagene og føler meg rett og slett veldig opplagt.

Det negative jeg har merket er at jeg ved store anstengelser kjenner at hjertet pumper litt hardere. Har hele tiden målt puls og blodtrykk selv, men det har ikke vært noen stor økning. Jeg har naturlig lavt blodtrykk 90/55, men har etter reductil ligget på 102/60. Hvilepulsen min har brukt å ligge på 64, ligger nå på 68. Jeg føler også økt svette.

Min konklusjon er at reductil fungerer! men jeg vil ikke anbefale det til andre med normal BMI. Jeg kommer til å slutte når jeg går tom.

Skrevet

Jeg blir altså så RASENDE på allmennlegers holdninger til Reductil!! SELVFØLGELIG er det mindre mat/mer trim som er veien til et lettere liv - det vet jo alle!! Men å greie å stå i mot maten er jo problemet, og det er her Reductil hjelper. Hadde det vært så enkelt som bare å spise mindre/trene mer så hadde det ikke vært et eneste tjukt menneske i hele verden (GRRRR)

På "mitt" sykehus jobber vi nå aktivt med å endre holdninger til leger som behandler overvektige med nedlatendene holdninger, og som nekter å skrive ut resept på medikamentet som kan hjelpe pasientene. Det er jo helt utrolig at vi i Norge i 2006 har en pasientgruppe som blir motarbeidet av legene og nektet medikameter som kan gjør de friske!

En annen ting er om du kun er 10 kg for tung (?) Du må ha BMI over 30 for å kunne få resept på Reductil.

Er det slike piller man får "fett-diaré" av?

Jeg har en BMI på 36.

Skrevet

Er det slike piller man får "fett-diaré" av?

Jeg har en BMI på 36.

Nei, det er xenical. Reductil minsker appetitten

Gjest hallow :o/
Skrevet

Å neida - jeg har nok 25 kg for mye. Er fornøyd hvis jeg klarer å gå ned 20 - da har jeg en klesstørrelse jeg er fornøyd med. Det er viktigere en kiloene for meg.

Jeg har nå fulgt Grete Roede diett i en uke. Det har gått veldig greit med maten, men jeg har ikke fått trimmet nok. Det er mitt problem. Alt annet "spiser opp" den tiden jeg har til rådighet til trim. Må skjerpe meg der. Ellers har jeg tro på at dette skal gå bra. Ikke lett, men jeg får stå på. Håper det går bra for deg også!

Gjest margretaa
Skrevet

Jeg tviler ikke på noe av det du sier.

Kun at jeg selv hadde bmi på 30, og jeg trente det vekk lett som bare det. (hadde gått opp i vekt av medisiner og sykdom, skiftet type, har alltid vært aktiv, unntatt siste 4 årene når jeg var syk, så å komme i gang med trening var kjempelett. Jeg gikk rett på med aerobic, step, spinning. Og i det siste også styrke)

MEN, med min høyde så har jeg bmi på 30 når jeg veide 75 kg.

"bare 10 kg for mye". Ja. Men da jeg hadde gått ned disse 10 kg, så veide jeg altså 65 og hadde bmi på 25!

Så bare 10 kg for mye, kan gi bmi på 30 det altså.

Tror bmi er svært misvisende for folk under 160++

For har en venninne på 173, og hun har bmi på 30, og hun er SVÆR og har ikke greid å gå ned, prøvd lenge.

Nå er jeg 60++, etter et halvt år med trening så var jeg der og har holdt vekten lenge og går ikke opp heller.

Men forstår godt at noen burde ha reductil jeg, om de ikke klarer stå imot maten.

For meg klarte jeg å stå den i mot da jeg slutta med zyprexa og seroquel. Så for MEG var det heldigvis ingen sak å gå ned disse 10-15 kg, som ga meg bmi på 30!

Merk det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...