Gjest overtakelse av leilighet Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Er det noen som kan fortelle meg hvilken instans (firma el.l) man kan kontakte for å få informasjon om hvordan 30 års innestengt røyklukt i et hus kan fjernes? Feks. hva slags rengjøringsmilder man må bruke, evt male osv. Jeg mener å ha lest et sted at det finns eksperter på dette området, men husker ikke hvordan. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Det eneste som nytter er å male og skifte alle tekstiler. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Jeg vet ikke om firma eller noe slikt, men jeg vet at bilfirmaer har ett eller annet de bruker på innrøkte biler. Det er noe de setter inn i bilen - i et spann - natta over, og det som er i spannet trekker til seg røyklukta. Bilen blir som ny! Det må sikkert til mer for et helt hus/en leilighet, men det finnes midler. Det finnes forresten firmaer som tar seg av ting etter husbranner, ting som er røykskadet og ikke brannskadet - de gjør ett eller annet slik at røyklukta blir borte. Hm, spør på et bilfirma eller på brannstasjonen? 0 Siter
sheba Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Fant denne : http://safecare.demostore.no/maincategory/3277.html Tror nok jeg ville ringt et rengjøringsbyrå for råd, jeg kjøpte selv et hus som lukta som et askebeger å valgte og male, fjerne tepper ol. Vasket også tak og vegger med sterkt salmiakk i de rommene jeg ikke malte med en gang, det fungerte bra det også:-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Vi leide en ganske innrøykt leilighet for noen år siden. Det eneste som nyttet var å male vegger og tak, og vaske/bone gulvene. 0 Siter
mettewa Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Kanskje dette kunne vært noe? http://www.safecare.no/Produktblad_-_Luktsvamper.pdf 0 Siter
Gjest usj...helt pyton Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Vi hadde leieboer som hadde røykt i 10 år i leiligheten. Prøvde både eddik i skål, kraftvask og alt mulig annet av vaskemidler. Men ingenting hjalp. Så vi endte opp med å male alt påny og tapetsere. Helt grusomt og ingen leieboere skal få lov til røyke inne heretter!! 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Kontakt et forsikringsselskap og spør hvilke firmaer de bruker når de skal gjenopprette røykskadde hus/leiligheter. Det er firmaer som kan gjøre dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.