Gå til innhold

HASTER! Fjerning av innbakt røyklukt i hus

Anbefalte innlegg

Gjest overtakelse av leilighet
Skrevet

Er det noen som kan fortelle meg hvilken instans (firma el.l) man kan kontakte for å få informasjon om hvordan 30 års innestengt røyklukt i et hus kan fjernes? Feks. hva slags rengjøringsmilder man må bruke, evt male osv.

Jeg mener å ha lest et sted at det finns eksperter på dette området, men husker ikke hvordan.

fei1365380229
Skrevet

Det eneste som nytter er å male og skifte alle tekstiler.

Skrevet

Jeg vet ikke om firma eller noe slikt, men jeg vet at bilfirmaer har ett eller annet de bruker på innrøkte biler.

Det er noe de setter inn i bilen - i et spann - natta over, og det som er i spannet trekker til seg røyklukta. Bilen blir som ny!

Det må sikkert til mer for et helt hus/en leilighet, men det finnes midler.

Det finnes forresten firmaer som tar seg av ting etter husbranner, ting som er røykskadet og ikke brannskadet - de gjør ett eller annet slik at røyklukta blir borte.

Hm, spør på et bilfirma eller på brannstasjonen?

Skrevet

Fant denne : http://safecare.demostore.no/maincategory/3277.html

Tror nok jeg ville ringt et rengjøringsbyrå for råd, jeg kjøpte selv et hus som lukta som et askebeger å valgte og male, fjerne tepper ol.

Vasket også tak og vegger med sterkt salmiakk i de rommene jeg ikke malte med en gang, det fungerte bra det også:-)

Skrevet

Vi leide en ganske innrøykt leilighet for noen år siden. Det eneste som nyttet var å male vegger og tak, og vaske/bone gulvene.

Gjest usj...helt pyton
Skrevet

Vi hadde leieboer som hadde røykt i 10 år i leiligheten. Prøvde både eddik i skål, kraftvask og alt mulig annet av vaskemidler. Men ingenting hjalp.

Så vi endte opp med å male alt påny og tapetsere.

Helt grusomt og ingen leieboere skal få lov til røyke inne heretter!!

den opprinnelige m&m
Skrevet

Kontakt et forsikringsselskap og spør hvilke firmaer de bruker når de skal gjenopprette røykskadde hus/leiligheter. Det er firmaer som kan gjøre dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...