Gå til innhold

Har noen oppskrift på en sjokoladekake med mindre kalorier, eventuelt sunnere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er en kake med lite karbohydrater, jeg syns den var veldig god, men venninnen min likte den ikke, men så var ikke hun på slanking heller, alt søtt er godt når man slanker seg, hehe.....Den skal lages uten mel.

150 g mørk kokesjokolade

150 g smør

5 store egg

125 g fruktose

2 ts vaniljesukker

Stekes i ovn ved 160 grader i 50-60 min

Smelt smør og sjokolade på svak varme, avkjøl.

Skil eggene, pisk en tykk eggedosis av eggeplommene halvparten av fruktosen og vaniljesukkeret. Pisk eggehvitene stive, pisk inn resten av fruktosen til en tykk marengs. Rør sammen sjokolade og eggedosis og vend inn de stivpiskede eggehvitene.

Ha det i en smurt springform (24 cm)

Klem ned det sprø skallet på kaken når den er kald og glaser den med glasur.

Sjokoladeglasur:

1dl kremfløte

125 g mørk kokesjokolade

Kok opp fløten, rør i sjokolade, helle det over kaken og sett den kjølig til glasuren smelter.

Skrevet

Søk på detsoteliv.no

Mange flotte oppskrifter der

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...