Aryane Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Her er en kake med lite karbohydrater, jeg syns den var veldig god, men venninnen min likte den ikke, men så var ikke hun på slanking heller, alt søtt er godt når man slanker seg, hehe.....Den skal lages uten mel. 150 g mørk kokesjokolade 150 g smør 5 store egg 125 g fruktose 2 ts vaniljesukker Stekes i ovn ved 160 grader i 50-60 min Smelt smør og sjokolade på svak varme, avkjøl. Skil eggene, pisk en tykk eggedosis av eggeplommene halvparten av fruktosen og vaniljesukkeret. Pisk eggehvitene stive, pisk inn resten av fruktosen til en tykk marengs. Rør sammen sjokolade og eggedosis og vend inn de stivpiskede eggehvitene. Ha det i en smurt springform (24 cm) Klem ned det sprø skallet på kaken når den er kald og glaser den med glasur. Sjokoladeglasur: 1dl kremfløte 125 g mørk kokesjokolade Kok opp fløten, rør i sjokolade, helle det over kaken og sett den kjølig til glasuren smelter. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Søk på detsoteliv.no Mange flotte oppskrifter der 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.