Blondie76 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg er ei jente på snart 30 som har brukt p-piller i snart 1 år nå. Begynte på Yasmin, som jeg først var svært fornøyd med. Etterhvert fikk jeg store humørsvigninger, og måtte derfor slutte. Begynte da på Loette 28. Disse ga meg endel bivirkninger(mer utflod, store hudreaksjoner i form av kløe og utslett ++). Jeg ble da satt på Trionetta. Disse gjør at jeg har kraftigere blødninger, i tillegg til at kroppen reagerer på samme måte som før jeg begynte med p-piller; vannansamling i kroppen, PMS, samt menssmerter. Dette kommer i tillegg til at jeg går med mer eller mindre kroniske urinveisinfeksjonssmerter. Har vært plaget med urinveisinfeksjon i alle år fra tidlige barneår. Disse avtok da jeg fikk menstruasjonen i 11-12-årsalderen, men har hele tiden vært noe styrt av menstruasjonssyklusen. Ved urinprøver blir det ikke påvist infeksjon, men symptomene er de samme. Disse oppstår ofte rundt tid for eggløsning, i tillegg til noen dager før selve blødningen er ventet. Legen min mener at det kan være hormonelt styrt-noe jeg fikk bekreftet da jeg begynte med Yasmin. Da ble alle disse urinveisinfeksjonssymptomene helt borte, og det var helt fantastisk! Er så lei meg for at jeg ikke kunne fortsette på disse. Loette28 og Trionetta har altså gjort at disse plagene har kommet tilbake-i tillegg til de andre bivirkningene om jeg nevnte over. Sorry, dette ble litt langt, men det jeg lurte på var om noen har vært borti noe lignenede som det jeg har - og/eller om noen av dere vet om hvilke p-piller som kan være tilnærmet like Yasmin? Det hadde vært toppen :-) Kanskje jeg kan bli kvitt urinveisplagene igjen. PS: Er det noen av dere som har vært plaget med hodepine ved bruk av Trionetta? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216039-hvilke-p-piller-skal-jeg-velge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke sign. Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hei, jeg har ikke brukt annet enn et p-pillemerke, men kan jo bare fortelle om de jeg bruker..De heter Cerazette, og er uten Østrogen(som det vel er mer eller mindre av i de du har brukt?), de inneholder kun Gestagen. Cerazette har samme hormoninnhold i alle piller og man tar en hver dag uten opphold. Jeg har brukt de i ca.et halvt år, og etter litt startproblemer med mye blødninger og humørsvingninger er jeg nå bivirknings-fri, med unntak av litt uregelmessig(men mye mindre+null menssmerter) "mens". Ofte nok å bruke truseinnlegg. Har ellers ikke hatt noen bivirkninger, vekten er stabil og sexlysten på topp..Ikke alle som er like heldige med Cerazette, men noen mister også mensen helt(noe jeg ville sett som en fordel).. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216039-hvilke-p-piller-skal-jeg-velge/#findComment-1592016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.