Gjest filmer man "må" se...... Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Jeg har ikke sett denne klassikeren enda. Er det andre jeg bør få med meg? Jeg har heller ikke sett "Tatt av vinden". 0 Siter
Prozak Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Tatt av vinden er bortkastet tid. Casablanca? Vel...bob-bob. ".........................................." 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Tatt av Vinden liker jeg veldig godt. Casablanca har jeg ikke sett. Har også hatt Citizen Cane her nå i ett års tid, men jeg klarer ikke å psyke meg opp til å se den. 0 Siter
Sofline Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Jeg likte "Tatt av vinden" (har ikke sett Casablanca). 0 Siter
Moraki Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Tatt av vinden er bortkastet tid. Casablanca? Vel...bob-bob. ".........................................." Sophie's Choice 0 Siter
Prozak Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Sophie's Choice Eh? Say what? "...................................." 0 Siter
Hawkwind Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Vanligvis liker jeg ikke å bruke andre mennesker for å anbefale filmer. Særskilt ikke filmkritikere. Men et unntak finnes: Roger Ebert. I forhold til "must see" filmer, har han en helt grei liste over 100 filmer alle filmentusiaster bør ha et eller annet forhold til - og bør ha sett. Listen finner du her: http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/section?category=greatmovies_fulllist 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Kjøp eller lån boka: "1001 Filmer du må se før du dør" der finner du omtale av "viktige" filmer fra 1902 til 2004. Film er ofte en smaksak... For min del så styrer eg unna (overfladiske/platte) Amerikanske filmer og (pretensiøse/krampaktige) Norske filmer. Sjekk regisører som: Satyajit Ray, Andrei Tarkovsky, Theo Angellopoulos, Ingemar Bergman, Vittorio De Sica, Federico Fellini, Kenji Mizoguchi m.fl. Fks.følgende titler: APU trilogien,Speilet,Musikernes Reise,Høstsonaten, Sykkeltyven, Amarcord, Ugetsu osv. Eller lettere (nye) filmer som Mathieu og Korguttene, Så som i himmelen, Havet Innenfor. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.