Gå til innhold

Hvem er den "typiske" DOL bruker?

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Finnes det noen statistikk på hvem som bruker DOL?

Går det ann å snakke om den typiske DOL bruker?

Erstatter DOL annen mellommenneskelig samtale?

Eller brukes DOL til å ta opp ting man helst ikke vil ta opp med vennene sine?

Er DOL brukere flest litt ensomme mennesker? Eller har du stort nettverk, og bruker du DOL kun som tidsfordriv og hygge i blant?

Er du ofte og leser innlegg på DOL uten å svare?

For å avslutte med å svare selv- jeg er relativt ny på DOL, har familie og nettverk og er velutdannet. Oppdaget at DOL tar opp endel interessante ting, og at det kan foregå noen livlige diskusjoner her, og DOL bruker jeg derfor til underholdning og hygge.

Fortsetter under...

Skrevet

Tidsfordriv.

Det er ikke så morsomt å dandere tall og bokstaver, se på figurer og grafikk, vente på idiotiske muntlige og skriftlige kommentarer, se på tåpelige tryner og høre tåkeprat, få evneveike til å forstå uforståelelige saker og se om noen har putta litt penger i banken. Hele tida.

Men egentlig er jeg glad for at halvparten bare later som de er interessert og neppe skjønner hva som foregår, så lenge jeg får penger.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Tidsfordriv.

Det er ikke så morsomt å dandere tall og bokstaver, se på figurer og grafikk, vente på idiotiske muntlige og skriftlige kommentarer, se på tåpelige tryner og høre tåkeprat, få evneveike til å forstå uforståelelige saker og se om noen har putta litt penger i banken. Hele tida.

Men egentlig er jeg glad for at halvparten bare later som de er interessert og neppe skjønner hva som foregår, så lenge jeg får penger.

DOL'er du også i arbeidstiden?

Gjest Aimabel
Skrevet

Er det ikke veldig mange småbarnsmødre her inne? Ellers er vi vel ganske forskjellige tror jeg. Nei DOL erstatter ikke en samtale, det er jo ikke engang en chat. Jeg synes det er fint å høre hva mange forkjellige folk mener om en og samme sak. Ja, her spør jeg nok også om ting jeg ikke vil snakke med venner om, men først og fremst så er det dette med å få ulike syn på samme sak, jeg er intressert i.Man får et mer nøytralt svar av folk man ikke kjenner.

Ellers? Meg som person: Jeg har stor familie, samboer, men ikke mange venner. Jeg har mange interesser. Jeg er vel ganske omgjengelig, men sjenert.

Skrevet

Er det ikke veldig mange småbarnsmødre her inne? Ellers er vi vel ganske forskjellige tror jeg. Nei DOL erstatter ikke en samtale, det er jo ikke engang en chat. Jeg synes det er fint å høre hva mange forkjellige folk mener om en og samme sak. Ja, her spør jeg nok også om ting jeg ikke vil snakke med venner om, men først og fremst så er det dette med å få ulike syn på samme sak, jeg er intressert i.Man får et mer nøytralt svar av folk man ikke kjenner.

Ellers? Meg som person: Jeg har stor familie, samboer, men ikke mange venner. Jeg har mange interesser. Jeg er vel ganske omgjengelig, men sjenert.

Jeg har utdannelse og jobb, emn for tiden i permisjon.

Har to barn, samboer, mange venner, men ikke i nærmeste omkrets. Heller ikke mye anledning til å gå ut og treffe disse, så for meg er det litt tidsfordriv, litt fordi det er noen ganger interresante ting som tas opp, og noen ganger fordi man kan være anonym og diskutere ting jeg ikke vil snakke men familie, venner eller til og med samboer om.

Ellers var jeg mye sjeldnere inne her når jeg var i jobb.

Også fint å ta opp barn relaterte ting...

Gjest LucySky
Skrevet

Jaja. Sjøstjerna er velutdannet, har mange venner, familie og stort nettverk. MEN hun har oppdaget at det faktisk foregår interessante ting på DOL iblant - og lurer på om vi andre er like heldige som henne og derfor bare bruker DOl til underholdning - eller om vi er ensomme, dårlig utdannet og bare MÅ være her om vi skal ha kontakt med noen i det hele tatt.

Va'kke den litt pinlig, Sjøstjerna?

Annonse

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jaja. Sjøstjerna er velutdannet, har mange venner, familie og stort nettverk. MEN hun har oppdaget at det faktisk foregår interessante ting på DOL iblant - og lurer på om vi andre er like heldige som henne og derfor bare bruker DOl til underholdning - eller om vi er ensomme, dårlig utdannet og bare MÅ være her om vi skal ha kontakt med noen i det hele tatt.

Nei, det der er dine ord og dine tanker.

Jeg lurer bare på hvem alle dere andre er.

:-)

Skrevet

Jeg bruker DOL til underholdning og hygge aom deg (har familie kjæreste osv). Jeg har nå holdt ferie et par måneder (helt nødvendig etter et slitsomt år med både jobb og skole), og starter nå på utdannelse igjen, men regner ikke med å kutte ut DOL av den grunn.

Men når kjæresten min er hjemme (han er mye vekk med jobben) så bruker jeg kun DOL minimalt, for jeg synes det er så irriterende hvis han sitter foran dataen i timevis (og man skal jo være mot andre som man vil andre skal være mot seg).

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg kan forklare hva jeg mener: det er sikkert mange her som har lite eller ikke noe nettverk, har lav utdanning, trenger Dol for mer enn "underholdning".

Jeg tror ikke de kommer til å svare på det du lister opp.

Det vil si at de som kommer til å svare, er slike som syns de kan si det som det er: at de har nettverk, god utdanning osv - men "bare er her for underholdningens skyld".

Da blir det veldig skeivt.

Jeg reagerte nok litt på spørsmålene stort sett - som det gamle, velutdannete mennesket jeg er, i et såkalt intellektuelt yrke - der fikk jeg sagt det, ikke sant? - men mest reagerte jeg på at du kom med hva DU hadde og var.

Jeg reagerte ikke VELDIG, men syntes du fortjente en liten smekk for ikke å tenke lenger enn nesa.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg kan forklare hva jeg mener: det er sikkert mange her som har lite eller ikke noe nettverk, har lav utdanning, trenger Dol for mer enn "underholdning".

Jeg tror ikke de kommer til å svare på det du lister opp.

Det vil si at de som kommer til å svare, er slike som syns de kan si det som det er: at de har nettverk, god utdanning osv - men "bare er her for underholdningens skyld".

Da blir det veldig skeivt.

Jeg reagerte nok litt på spørsmålene stort sett - som det gamle, velutdannete mennesket jeg er, i et såkalt intellektuelt yrke - der fikk jeg sagt det, ikke sant? - men mest reagerte jeg på at du kom med hva DU hadde og var.

Jeg reagerte ikke VELDIG, men syntes du fortjente en liten smekk for ikke å tenke lenger enn nesa.

Takk for forklaringen.

Vet du, jeg grublet litt på hvorvidt jeg skulle fortelle om meg selv. Det jeg kom frem til var at jeg har lest tråder hvor trådstarter spør om et eller annet, og får svar at "hvem lurer" eller "skal ikke du presentere deg selv da" osv.

Derfor endte jeg med å presentere meg selv litt også.

Ja, etter nøyere lesning av egne spørmål og dine kommentarer skal jeg ta selvkritikk for valg av spørsmål. Mente helst å få folk i gang... Ikke å stille spørsmål slik at bare noen vil svare... Så kansksje var jeg litt uheldig med min debut som trådstarter.

Gjest LucySky
Skrevet

Takk for forklaringen.

Vet du, jeg grublet litt på hvorvidt jeg skulle fortelle om meg selv. Det jeg kom frem til var at jeg har lest tråder hvor trådstarter spør om et eller annet, og får svar at "hvem lurer" eller "skal ikke du presentere deg selv da" osv.

Derfor endte jeg med å presentere meg selv litt også.

Ja, etter nøyere lesning av egne spørmål og dine kommentarer skal jeg ta selvkritikk for valg av spørsmål. Mente helst å få folk i gang... Ikke å stille spørsmål slik at bare noen vil svare... Så kansksje var jeg litt uheldig med min debut som trådstarter.

Skrevet

Finnes det noen statistikk på hvem som bruker DOL?

- det tror jeg ikke.

Går det ann å snakke om den typiske DOL bruker?

-Jeg tror nok at av alle som bruker dol er det ganske stor ulikhet mellom en del mennesketyper. :-)

Erstatter DOL annen mellommenneskelig samtale?

-Ikke for meg ihvertfall. Jeg bruker dol som tidsfordriv og underholdning, et slags fristed.

Eller brukes DOL til å ta opp ting man helst ikke vil ta opp med vennene sine?

-det også, men egentlig brukes det til å ta opp alt mellom himmel og jord, alt etter humør. :-)

Er DOL brukere flest litt ensomme mennesker? Eller har du stort nettverk, og bruker du DOL kun som tidsfordriv og hygge i blant?

-Jeg er ikke ensom, jeg har stort nettverk og nok mennesker som jeg har kontakt med i RL. :-) Så jeg bruker dol som underholdning og hygge ja. I tillegg har jeg gjennom dol blitt kjent med flere som har blitt gode venninner i RL, så sånn sett har det også virket som nok en kanal for å få nye venner. :-)

Er du ofte og leser innlegg på DOL uten å svare?

-Ja, jeg leser en del uten å svare også, men som oftest svarer jeg på en del når det er noe som fenger. :-) Dessuten er det litt i perioder om jeg er her mye eller ikke.

Skrevet

DOL'er du også i arbeidstiden?

Jeg DOLer kun i arbeidstiden.

Annonse

Skrevet

Jeg har vært ganske fast på DOL siden jeg fikk storesøster som nå er litt over 6 år.

Jeg har 5 årig høyskoleutdannelse, er gift med en pendler og har 3 barn.

Jeg har ikke så veldig stort nettverk, siden vi har flyttet til min manns hjemsted. Men har noen veldig gode venner.

Er ikke av den skravlete typen, men setter pris på selskap av og til. Men jeg trives veldig godt i mitt eget selskap. (Praktisk når mannen pendler...)

Jeg bruker DOL for å få råd om ting jeg lurer på. Jeg kan spørre om ting jeg kanskje synes er litt dumt å spørre andre om, eller ikke har mulighet til å spørre andre om.

Jeg synes også det er koselig å kunne la andre ta del i mine erfaringer.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Til alle dere som har svart:

Jeg ville bare si at det er hyggelig å hilse på dere! Artig å få vite litt hvem man "snakker" med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...