Gå til innhold

Angående fødselspermisjon

Anbefalte innlegg

Gjest jeg lurer egentlig på...
Skrevet

Hvor lenge må en ha jobbet for å motta det. Og hvor mye får en i lønn når en ikke er i arbeid, men i fødselspermisjon.

Skrevet

Du må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd før fødselen.

Hvor mye du får da kommer an på hva du har tjent. Du kan ta 42 uker med 100% lønn eller 52 uker med 80% lønn.

Skrevet

For å motta fødselspenger må du ha jobbet siste 6 mnd. Skjønte ikke helt hva du mente med lønn... Dersom du har krav på fødselspenger kan du velge 80% eller 100% lønn (52 vs 42 uker). Har du ikke krav på fødselspenger får du et engangsbeløp.

Skrevet

Du må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd før fødselen.

Hvor mye du får da kommer an på hva du har tjent. Du kan ta 42 uker med 100% lønn eller 52 uker med 80% lønn.

La meg ta et eksempel..la meg si hvis jeg begynner på jobb idag og har ikke jobbet på et år før det.Jeg jobber da i seks måneder. Har jeg da krav på de pengene.

Og en annen ting. Hvor mange måneder er det normalt for en kvinne å jobbe når hun er gravid?

Ellers takk for svaret Lillemus:)

Skrevet

For å motta fødselspenger må du ha jobbet siste 6 mnd. Skjønte ikke helt hva du mente med lønn... Dersom du har krav på fødselspenger kan du velge 80% eller 100% lønn (52 vs 42 uker). Har du ikke krav på fødselspenger får du et engangsbeløp.

Hvor mye lyder den engangs beløpet på? Får man barnetrygd selv om man får lønn, og hvor mye er det?

Er helt grønn når det gjelder regler om fødselspermisjon og graviditet.

Takk for svaret:)

Skrevet

Hvor mye lyder den engangs beløpet på? Får man barnetrygd selv om man får lønn, og hvor mye er det?

Er helt grønn når det gjelder regler om fødselspermisjon og graviditet.

Takk for svaret:)

Aner ikke hva engangsbeløpet er på, noen og 30000,-. Du får barnetrygd uavhengig av fødselspenger. Sjekk trygdeetatens sider.

Skrevet

Aner ikke hva engangsbeløpet er på, noen og 30000,-. Du får barnetrygd uavhengig av fødselspenger. Sjekk trygdeetatens sider.

Takk:)

Skrevet

Pappapermisjonen er utvidet fra 4 til 5 uker nå. Slik at hvis du velger 80% lønn, får dere tilsammen 53 uker (og 43 uker ved 100% lønn).

Du må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd. Fødselspengegrunnlaget kan beregnes ut fra de siste 12 mnd, hvis du har veldig varierende mnd inntekt.

Skrevet

Du får 80% av lønna, med mindre du korter ned permisjonstiden.

Skrevet

La meg ta et eksempel..la meg si hvis jeg begynner på jobb idag og har ikke jobbet på et år før det.Jeg jobber da i seks måneder. Har jeg da krav på de pengene.

Og en annen ting. Hvor mange måneder er det normalt for en kvinne å jobbe når hun er gravid?

Ellers takk for svaret Lillemus:)

Ja, du vil ha krav på lønnet permisjon i en slik situasjon.

"Hvor mange måneder er det normalt for en kvinne å jobbe når hun er gravid?" Det er det helt umulig å svare på. Noen jobber jo til ungen plopper ut, andre blir sykemeldt til forskjellige tider pga plager, men jeg mener sykepenger skal telle med i de 6 mnd. Selv var jeg sykemeldt de tre siste mnd i det andre svangerskapet på grunn av bekkenløasning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...