Gå til innhold

Noen som vet om en klinikk i Sveits som utfører assistert selvmord?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil gjerne vite mer om klinikken
Skrevet

altså jeg er ikke ute etter å ta selvmord, men så et program på svensk tv2 i dag som handlet om en mann som var utsatt for en ulykke og fikk så store skader at livet var en pine til slutt. Han dro til den klinikken hvor han fikk hjelp til å utføre selvmord

Jeg bare undrer meg litt over den klinikken.Hvilke retningslinjer forholder de seg til?

hvordan unngår de å få et drapsstempel?

og får de statsstøtte?

Noen som vet mer?

Fortsetter under...

Angela1365380318
Skrevet

Jeg mener å ha lest litt i avisen om dette. Det er på en måte aktiv dødshjelp tror jeg, folk som er svært syke og aldri kommer til å bli bedre, bare enda verre før de dør en smertefull død kan komme hit å bli avlivet. ( kan man si det om mennesker tro)

Det er bare fysisk syke folk som kan dette tror jeg, de som vet at musklene kommer til å svikte og at man derfor blir kvelt, ser jo ikke frem til dette, og nsker de å heller sove inn på en klinikk i sveits så synest jeg det er greit.

Det er ikke sånn at suecide, deprimerte eller folk som bare ikke vil leve kan legge seg inn å avslutte livet. Det handler vel mer om en verdig og mer kontrolert slutt, hos personer som har hatt det mer en ille nok.

Aner ikke hvor de får penger fra. Men folk reiser dit fra andre land pga landet deres er imot aktiv dødshelp, så det skulle ikke forundre meg om de måtte batale litt selv.

Gjest Vil gjerne vite mer om klinikken
Skrevet

Jeg mener å ha lest litt i avisen om dette. Det er på en måte aktiv dødshjelp tror jeg, folk som er svært syke og aldri kommer til å bli bedre, bare enda verre før de dør en smertefull død kan komme hit å bli avlivet. ( kan man si det om mennesker tro)

Det er bare fysisk syke folk som kan dette tror jeg, de som vet at musklene kommer til å svikte og at man derfor blir kvelt, ser jo ikke frem til dette, og nsker de å heller sove inn på en klinikk i sveits så synest jeg det er greit.

Det er ikke sånn at suecide, deprimerte eller folk som bare ikke vil leve kan legge seg inn å avslutte livet. Det handler vel mer om en verdig og mer kontrolert slutt, hos personer som har hatt det mer en ille nok.

Aner ikke hvor de får penger fra. Men folk reiser dit fra andre land pga landet deres er imot aktiv dødshelp, så det skulle ikke forundre meg om de måtte batale litt selv.

forsto det sånn at de ga mennesker hjelp til å ta sitt eget liv.en slags form for selvmord.

men om du har lammelser i hele kroppen. kan ikke prate, kan ikke gjøre noe som helst, hvordan kan den personen selv ta selvmord uten at det blir regnet som mord eller aktivt dødshjelp?

For hvis personen får et glass med gift å drikke, noe som han selv samtykker til. Er det da et selvmord? Drap eller aktivt dødshjelp?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...