Gå til innhold

Ost&kjeks + vin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal spise ost og kjeks i kveld, og jeg liker ikke vin....

Noen forslag til hva som er godt sammen med ost og kjeks?

Jeg vet av erfaring at rusbrus ikke er godt sammen med mat av noen slag, så i dag satser jeg på drinker, men tviler egentlig på at det er noe godt det og...

Skrevet

Hvis det går greit uten alkohol, så er te kjempegodt til ost og kjeks

Skrevet

Det går fint uten alkohol, men da begynner alle å mase om at jeg må da drikke litt... jada jeg vet jeg ikke skal gi etter for press, men det er så masete å høre på de hele tiden.

Skrevet

Dersom du er glad i søtt, hva med en halvtørr hvitvin? Jeg er ikke glad i tørre saker...

Da anbefaler jeg Grächer Himmelreich fra dr. Loosen. En veldig god vin!

Skrevet

mozell eller alkoholfri hvitvin

er mine forslag. Farris med et eller uten bris er sikkert også godt.

en kartong eplejuice (1,5 L) blandet med en flaske farris (1,5 L). Det tror jeg også vil funke fint.

Du bør ivertfall gå for noe som det ikke er for mye smak i, men som heller er litt syrlig og avbalansert.

Skrevet

Driter heller i osten.

Skrevet

mozell eller alkoholfri hvitvin

er mine forslag. Farris med et eller uten bris er sikkert også godt.

en kartong eplejuice (1,5 L) blandet med en flaske farris (1,5 L). Det tror jeg også vil funke fint.

Du bør ivertfall gå for noe som det ikke er for mye smak i, men som heller er litt syrlig og avbalansert.

hmmm... gode forslag!!

Skrevet

Rose'vin da....Mateus f.eks., den er jo god.

Alkoholfritt?, ja, da foreslår jeg te.

Skrevet

Ost og vin passer uansett ikke sammen, har jeg lest i dag. Pga den høye umami-faktoren (en type smak) i mange oster ødelegger den for vinsmaken.

Ikke at _jeg_ bryr meg, men.. ;-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Ost og vin passer uansett ikke sammen, har jeg lest i dag. Pga den høye umami-faktoren (en type smak) i mange oster ødelegger den for vinsmaken.

lest at det ikke passer sammen? Hmmprf. Det må vel smaksløkene avgjøre, hehe

Har du lest at gulrot og appelsinjuice ikke går sammen? For det smaker fysjamei!!

Hehe ;-D

Skrevet

Det gjaldt vel bare rødvin?

Skrevet

En del rødvin og en del oster passer ikke best sammen, nei. Men omtrent uansett hvilken ost du starter med lar det seg gjøre å finne en vin, ikke nødvendigvis rød, som passer godt til.

Roquefort er omtrent umulig når det gjelder rødvin - men passer perfekt til Sauternes.

Skrevet

Driter heller i osten.

Kjedelig med bare kjeks da ;-)

Skrevet

Mozell, eplemost, eplejuice eller te er mine forslag. Definitivt ikke drinker.

Skrevet

Cola! Cola virker til ALT!

Det eneste cola duger til er når man har omgangssyke. Ellers er det bare heslig. Fatter ikke at folk klarer å tylle i seg den dritten der, smaker jo jævlig!

Skrevet

Det eneste cola duger til er når man har omgangssyke. Ellers er det bare heslig. Fatter ikke at folk klarer å tylle i seg den dritten der, smaker jo jævlig!

Eller hvis det er søt, mørk rom i den...

Skrevet

lest at det ikke passer sammen? Hmmprf. Det må vel smaksløkene avgjøre, hehe

Har du lest at gulrot og appelsinjuice ikke går sammen? For det smaker fysjamei!!

Hehe ;-D

Har jeg ikke prøvd gitt - men kaviar og appelsinjuice har jeg derimot prøvd - én gang og aldri mer ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...