Gå til innhold

En "eldgammel" PC med skolelinux eller to

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan de ta veien?

Jeg bruker linux for å sjekke om maskinene er i orden, liksom for at jeg syns det er synd å kaste dem. Men kan de komme til nytte?

Det mumles om at skolelinux er i ferd med å gi flere gamle maskiner mulighet til å overleve og komme til nytte. Alle vet jo at en PC egentlig ikke blir helt ubrukelig, men at den kommersielt anvendbare programvaren bare krever mer og mer av maskinene. Skolelinux krever ikke så mye. Elevenes behov er ofte bare å skrive, lagre og skrive ut.

Men hvor kan de ta veien, og hvordan? Jeg har ikke tid, og skolen har alltid sagt at de ikke vil ha maskiner som er mer enn et par år gamle, siden elevene krever MS, 512 MB minne, 2,5 ghz, Kazaa, spill, MSN og 120 gb.

Jeg kan ikke forstå at Kazaa, spill og MSN er så viktig til daglig.

Fortsetter under...

Skrevet

Kanskje du kan ta kontakt med Skolelinux-prosjektet og høre om de vet om noen som vil ha dem?

Skrevet

Kanskje du kan ta kontakt med Skolelinux-prosjektet og høre om de vet om noen som vil ha dem?

God ide. Men hvor? Det er ikke så veldig organisert syns jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...