keinstein Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Hvor kan de ta veien? Jeg bruker linux for å sjekke om maskinene er i orden, liksom for at jeg syns det er synd å kaste dem. Men kan de komme til nytte? Det mumles om at skolelinux er i ferd med å gi flere gamle maskiner mulighet til å overleve og komme til nytte. Alle vet jo at en PC egentlig ikke blir helt ubrukelig, men at den kommersielt anvendbare programvaren bare krever mer og mer av maskinene. Skolelinux krever ikke så mye. Elevenes behov er ofte bare å skrive, lagre og skrive ut. Men hvor kan de ta veien, og hvordan? Jeg har ikke tid, og skolen har alltid sagt at de ikke vil ha maskiner som er mer enn et par år gamle, siden elevene krever MS, 512 MB minne, 2,5 ghz, Kazaa, spill, MSN og 120 gb. Jeg kan ikke forstå at Kazaa, spill og MSN er så viktig til daglig. 0 Siter
citoyen Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Kanskje du kan ta kontakt med Skolelinux-prosjektet og høre om de vet om noen som vil ha dem? 0 Siter
keinstein Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Skrevet 28. januar 2006 Kanskje du kan ta kontakt med Skolelinux-prosjektet og høre om de vet om noen som vil ha dem? God ide. Men hvor? Det er ikke så veldig organisert syns jeg. 0 Siter
citoyen Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 God ide. Men hvor? Det er ikke så veldig organisert syns jeg. Det er en kontaktlink på hjemmesiden deres. Direktelink er http://www.skolelinux.org/no/contact/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.