Gå til innhold

Nakkesmerter

Gjest vondt og svimmel

Anbefalte innlegg

Gjest vondt og svimmel
Skrevet

Jeg har smerter helst oppi nakken ved hårfestet.Når smertene starter får jeg også skikkelig hodepine.Har vært til fysio men det hjelper ikke.kan det komme av en bil ulykke jeg var i?.Begynnte med smertene noen mnd etter ulykken?.Har hatt det sånn i noen år.Er lei av dette.Når jeg våkner om om morgenene så veit jeg hvordan dager blir.Har jeg hodepine når jeg våkner så blir dagen helt jævli

Skrevet

Ta en tur til kiropraktor og se om ikke det hjelper.

Skrevet

Jeg har også endel nakkesmerter etter en påkjørsel for mange år siden. Både kiropraktor og fysioterapaut er prøvd ut, men uten særlige resultater å vise til. Det som fungerer aller best er naprapati (en slags mellomting mellom fysio og kiropr.)! Trening hjelper også godt. Jogge- eller gåturer på grusvei eller i skogsterreng er supert :-)

Svogeren min har også nakkeplager og snakker varmt om refleksiologi, noe jeg ikke har prøvd ut.

Skrevet

Har samme problemene etter en bilkrasj i 94, var til ti-talls behandlinger med fysio, Og resulterte i spesialist erklæring som konkluderte med 15% varig invaliditet.

Men det eneste som hjelpte meg var en kiropraktor. Trigger metode,(trykker på musklene til de slapper av), og bryte på plass nakkevirvlene etterpå.Høres skummelt ut, men det fungerer som om du har blitt gjenfødt etterpå.

Anbefales!

Lykke til!

Gjest vondt og svimmel
Skrevet

Ta en tur til kiropraktor og se om ikke det hjelper.

Har du noen flinke kiropratorer å anbefale i Trondheim?

Gjest vondt og svimmel
Skrevet

Har samme problemene etter en bilkrasj i 94, var til ti-talls behandlinger med fysio, Og resulterte i spesialist erklæring som konkluderte med 15% varig invaliditet.

Men det eneste som hjelpte meg var en kiropraktor. Trigger metode,(trykker på musklene til de slapper av), og bryte på plass nakkevirvlene etterpå.Høres skummelt ut, men det fungerer som om du har blitt gjenfødt etterpå.

Anbefales!

Lykke til!

Må jeg til fastlegen før jeg tar kontakt med en kiropraktor?

Skrevet

Har du noen flinke kiropratorer å anbefale i Trondheim?

Nei, jeg har ingen å anbefale, har vært hos kun en selv og jeg husker ikke hva han het. :o)

Skrevet

Må jeg til fastlegen før jeg tar kontakt med en kiropraktor?

Neida, bare ring kiropraktoren direkte du. Er usikker på om kiropraktorer har refusjonsordning og om fastleger nå kan henvise til kiropraktor?

Skrevet

Anbefales!

Lykke til!

Du bør kanskje gjøre dette gjennom din fastlege, men ikke sikkert, husker jeg måtte ta røntgen av nakken før kiropraktoren kunne gjøre noe, men kiropraktoren kan sikkert rekvirere til røntgen også. Beste er å få MR av nakken...

Men be kiropraktoren om å ta en sjekk av ryggen også,om han ikke gjør det, for det påvirker musklene der også, som kan gjøre at du får igjen plagene etter at nakken er blitt bra....

NB! Det er stor forskjell på kiropraktorene også, noen bare "tar" på deg, andre er grundige og får gjort jobben!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...