Gå til innhold

Irriterende arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vurdert å prøve det, men hvis jeg gjør det og allikevel ikke får den, så kan jeg jo ikke prøve igjen senere. Og han eier rederiet, så...

Jeg vurderer litt å kontakte en av de andre jeg har jobbet en del under og be han skrive den i stedet? Kan jeg gjøre det?

Jeg vet ikke hvilket forhold du har hatt til han "andre", men hvis han samtykker selv, så er det ok.

Det er slett ikke dumt å ta kontakt flere ganger.

Arbeidsgiveren din burde være flau for sitt sommel. Og jo mer du minner han på det, jo verre vil han føle seg. Jo mer du maser, jo raskere vil han se til å få skrevet den attesten, slik at det blir slutt på masinga.;).

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet ikke hvilket forhold du har hatt til han "andre", men hvis han samtykker selv, så er det ok.

Det er slett ikke dumt å ta kontakt flere ganger.

Arbeidsgiveren din burde være flau for sitt sommel. Og jo mer du minner han på det, jo verre vil han føle seg. Jo mer du maser, jo raskere vil han se til å få skrevet den attesten, slik at det blir slutt på masinga.;).

Jeg har maset og maset i en stund nå, men har holdt en pause på en ukes tid. Jeg tror snart jeg tar kontakt med ham den andre, som ikke er så somlete.

Skrevet

Jeg har maset og maset i en stund nå, men har holdt en pause på en ukes tid. Jeg tror snart jeg tar kontakt med ham den andre, som ikke er så somlete.

Ja, det kan nok kanskje være lurt. Om han ikke skriver denne attesten, kan han kanskje være en kanal for deg til de som har ansvar for å skrive.

Lykke til vaffal;)

Skrevet

Ja, det kan nok kanskje være lurt. Om han ikke skriver denne attesten, kan han kanskje være en kanal for deg til de som har ansvar for å skrive.

Lykke til vaffal;)

Takk :-)

den opprinnelige m&m
Skrevet

Nå skal faktisk ikke arbeidsgiver skrive slike ting i attesten din. Han skal skrive tidsrommet du jobbet der og hvilke type arbeidsoppgaver du utførte.

Jeg har både fått og skrevet attester med personlig beskrivelser som "pålitelig, arbeidsom, pliktoppfyllende, initiativrik" o.l. Det er da vanlig å skrive litt beskrivende om HVORDAN vedkommende har jobbet, ikke bare en bekreftelse på at NN har arbeidet fra da til da med ditt og datt?

Til Sofline foreslår jeg å maile en halvferidg attest, og følge opp daglig på telefon.

Skrevet

Jeg har både fått og skrevet attester med personlig beskrivelser som "pålitelig, arbeidsom, pliktoppfyllende, initiativrik" o.l. Det er da vanlig å skrive litt beskrivende om HVORDAN vedkommende har jobbet, ikke bare en bekreftelse på at NN har arbeidet fra da til da med ditt og datt?

Til Sofline foreslår jeg å maile en halvferidg attest, og følge opp daglig på telefon.

Hva som er vanlig og ikke, det vet jeg ingenting om. Men man skal altså ikke gjøre det. Slike ting skal man kun nevne om man blir bedt om å være referanse. Dette for at man skal kunne be om attest som bekrefter arbeidserfaringen, uten at du må ha godt forhold til sjefen av den grunn.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...