Gå til innhold

Ut på byen - spurv i tranedans - eller hva det nå heter

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg på byen med ei venninne. Er ikke ofte "ute", som hun kaller det - 1-2 ganger i året, enten med henne eller med min kjære.

Vi spiste først på restaurant, kjempekoselig! Skravla gikk, og vi fikk pratet masse, og spist deilig mat.

Etterpå skulle vi ta en runde og "sjekke folk". Jeg føler meg så fremmed på sånne puber! Stappfullt, heldigvis ikke røykluft nå lenger da, men tett luft, og ingen ledige sitteplasser. Jeg er ikke akkurat på mannejakt for tiden, men det er venninna mi :-) Men det var dårlig med kjentfolk.... Hva i all verden prater en med fremmede folk på en pub om? Og hvordan får en noen til å spandere drinker? *s*

Det er jo forresten svinaktig dyrt å "gå ut". En enkel drink med kostet over 100 kr! Og en halvliter husker jeg ikke prisen på, men det er vel 50-60 kr? Fatter ikke de som er ute sånn helg etter helg.

Jaja.. det er moro å være med ut sånn en sjelden gang, men takke meg til en koselig kveld hjemme med min kjære og gode venner og god mat og drikke til :-)

Skrevet

Jeg trives heller ikke ute på byen lenger, det er så mye koseligere å være hjemme med gode venner heller. Da kan man i det minste prate uten den støyende musikken.

En sjelden gang er det gøy ute. F. eks julebordet her pleier å være gøy - det er flere hundre som kommer. Nå som jeg har en bebis holder jeg meg av naturlige årsaker hjemme. Er vel halvannet år siden sist. Av prinsipp lar jeg aldri en fremmed mann spandere på meg.

Skrevet

Jepp det har blirt dyrt å gå ut. Soesielt siden det koster inngangspenge også spm gjerne er på rundt 80kr, også kommer drinkene i tillegg. Jeg elsker dog å gå ut og er på byen minst 2 ganger i uken,.

Men nå sitte jeg her med BK (burger king) og det har aldri smakt bedre enn det gjør nå! digg!

Skrevet

Jepp det har blirt dyrt å gå ut. Soesielt siden det koster inngangspenge også spm gjerne er på rundt 80kr, også kommer drinkene i tillegg. Jeg elsker dog å gå ut og er på byen minst 2 ganger i uken,.

Men nå sitte jeg her med BK (burger king) og det har aldri smakt bedre enn det gjør nå! digg!

Oi! To ganger i uka?! Hvor mye penger bruker du da omtrent hver gang?

Skrevet

Oi! To ganger i uka?! Hvor mye penger bruker du da omtrent hver gang?

Hehe jeg var visst ikke helt edru da jeg skrev det innlegget der, men jeg er som regel ute 2 ganger i uken ja. Som regel torsdag og lørdag, noen ganger fredag og lørdag i stedet. Jeg er student, og de fleste studentene på min skole er like mye ute som meg.

Hvor mye jeg bruker? Tja, har aldri regnet på det men det skal jeg jammen gjør nå.

På torsdager går det en vin flaske på vorespiel (100kr), inngangspenger på utestedet der jeg går (50kr), kanskje 2 drinker på byen (de er billigere på torsdager og koster 40 kr per stk, så det blir 80kr til sammen), nattmat 70kr, og taxi hjem 100kr.

Tilsammen: 400kr

På lørdag: 2 vinflakser på vorspiel (200kr), inngangspenger 80kr, en drink på byen 80kr (alt er dyrere på en lørdag), videre er det nattmat 70kr og taxi hjem 100kr.

Tilsammen 530kr

totalt i uken :930kr.

Dette kan nok variere en del fra uke til uke, men i snitt så er det vel det jeg bruker.. hmm det ble mye det gitt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...