Gå til innhold

Hva ville du brukt 100 000 kr på?

Anbefalte innlegg

dinosaurdamen
Skrevet

La oss nå si at det datt ned en masse penger helt uventet og når all gjeld var betalt sto det 100 000 kr igjen som du kunne bruke på hva du vil. Hva gjør du?

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Reg@l

5

• hare1365380455

5

• Gyda

4

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis jeg måtte forte meg ville kjøpt AVSINDIG mange fine klær og fått sydd meg en kjole.

I tillegg ville jeg reist på ferie, langt borte, til en hvit strand med palmesus og kokosnøtter, knall blått/turkist hav og mange bøker.

Og innom en storby på vei hjem og shoppet enda flere fine klær jeg blir voldsomt vakker i...

Og plutselig tror jeg ikke at 100.000 er nok!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg bruker dem ikke. Selv om all gjeld er betalt og jeg har råd til å bruke dem til hva jeg vil.

Jeg ser ingen grunn til å bruke penger bare for å bruke dem, så jeg ville satt dem i banken.

Skrevet

Jeg ville gått på en heidundranes shoppingtur og kjøpt masse lekre klær og sko.

Så ville jeg brukt noe av pengene til å bytte ut gulvet på kjøkken og i stua.

En god slump ville jeg brukt på en heeerlig reise til et eksotisk sted, f eks Mauritius, eller Brasil, eller noe sånt spennende.

:-)

Skrevet

Kjøpt kjæresten og meg selv fri fra jobben. En måned på Seychellene eller Mauritius.

Annonse

dinosaurdamen
Skrevet

Jeg bruker dem ikke. Selv om all gjeld er betalt og jeg har råd til å bruke dem til hva jeg vil.

Jeg ser ingen grunn til å bruke penger bare for å bruke dem, så jeg ville satt dem i banken.

Godt svart. Egentlig leter jeg etter tips til å få penger til å vokse uten å risikere å tape alt for mye. Er du rett person å spørre?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Godt svart. Egentlig leter jeg etter tips til å få penger til å vokse uten å risikere å tape alt for mye. Er du rett person å spørre?

Nei, jeg er ikke den rette å spørre. Penger er bare et nødvendig onde, og siden jeg ikke har noen dyre vaner trenger jeg ikke all verden, og 100000 kroner ville jeg aldri svidd av selv om jeg hadde hatt ubegrensa ressurser.

Det eneste jeg har gjort med mine sparepenger er å flytte dem fra Nordea til Landkreditt. Der får jeg i hvert fall noe tilnærmet landets beste rente.

Skrevet

hmm jeg ville nok ha reist noen steder som jeg ellers aldri ville fått muligheten til å reise til.

100 000 er jo ikke nok til en leielighet men jeg hadde i hvertfall hatt nok til å betale husleie en god stund fremover.

Så hadde jeg betalt en større sum til fadderbarnet mitt pluss spandert en sydentur på funksjonshemmet jente som jeg leste om i et blad.

Kunne jeg få 100 000 til?

Gjest MorningHasbroken
Skrevet

Hva svarer vi som ER gjeldfrie, og i tillegg har 2,2 mill i eiendom utenom boligen, 600 000 i bankinnskudd, 250 000 i aksjefond, og en årsinntekt på 480 000?

Men likevel ikke føler behov for å svi av 100 000 fort som f...?

dinosaurdamen
Skrevet

Hva svarer vi som ER gjeldfrie, og i tillegg har 2,2 mill i eiendom utenom boligen, 600 000 i bankinnskudd, 250 000 i aksjefond, og en årsinntekt på 480 000?

Da kan du hjelpe meg å få mine 100 000 til å vokse!! *ler* Seriøst, jeg har ikke noe behov for å svi av pengene, jeg er ute etter å skape sikkerhet og pusterom for meg og ungene mine. Men jeg er økonomisk handicappet og trenger hjelp!! *trygle*

Skrevet

Da sier dere at dere deler ut overskuddet til trengende dolere.

;-P

Annonse

Skrevet

Jeg ville sikkert brukt noe til nyinvesteringer på utstyrsfronten (skiutstyr og slikt), resten ville jeg satt i banken så det kunne lette den økonomiske hverdagen for ungene og meg når overgangsstønaden min bortfaller til høsten.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Da tar jeg med meg min kjære og deltar på mc'tur langs Rout 66 i USA :-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Da ser dere på denne tråden, plukker ut det beste forslaget og gir vedkommende 100.000.

Jeg lover å gi dere en utfyllende rapport med mange bilder fra turen når dere velger meg!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

All gjeld betalt? og fremdeles lønnet arbeid?

Vel, da ville jeg brukt det til fornøyelse. Vi lever bare en gang- og dersom vi alltid skal bare velge etter fornuften- for å "spare fornøyelsen" til senere.. så kan vi velge feil... Hva vet vi om hvor lang levetid vi har?

Så jeg ville tatt mine kjære og reist for å se litt av verden. Kanskje Asia eller Australia?

Gjest på forhånd takk2
Skrevet

Da ser dere på denne tråden, plukker ut det beste forslaget og gir vedkommende 100.000.

Jeg lover å gi dere en utfyllende rapport med mange bilder fra turen når dere velger meg!

hehe

Gjest fattig studine
Skrevet

Betalt gjelda mi på 10 000,-

Betalt flyreise til India, og opphold der en stund, for min reisesyke kjæreste og meg(tilsammen 25 000,-).

Resten ville jeg brukt å leve for til jeg var ferdig å studere. Med stipend i tillegg, ville det akkurat vært nok.

Aaaaaaaaaaaaaaaaahhhh, jeg må spille lotto neste uke, for dette var jo en glimrende plan!

Skrevet

Da hadde jeg vært rasjonell og praktisk og brukt alle pengene (pluss litt til) og pussa opp badet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...