Gå til innhold

Hva ville du brukt 100 000 kr på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva svarer vi som ER gjeldfrie, og i tillegg har 2,2 mill i eiendom utenom boligen, 600 000 i bankinnskudd, 250 000 i aksjefond, og en årsinntekt på 480 000?

Men likevel ikke føler behov for å svi av 100 000 fort som f...?

Dere svarer ikke. Trenger jo ikke å gjøre det, da ...

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Reg@l

5

• hare1365380455

5

• Gyda

4

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva svarer vi som ER gjeldfrie, og i tillegg har 2,2 mill i eiendom utenom boligen, 600 000 i bankinnskudd, 250 000 i aksjefond, og en årsinntekt på 480 000?

De driter vi i, så de trenger ikke svare.

Skrevet

Klær, sko, vesker, smykker, bøker, reiser.... ja, der var vel de pengene brukt opp tenker jeg.

Skrevet

Nei, jeg er ikke den rette å spørre. Penger er bare et nødvendig onde, og siden jeg ikke har noen dyre vaner trenger jeg ikke all verden, og 100000 kroner ville jeg aldri svidd av selv om jeg hadde hatt ubegrensa ressurser.

Det eneste jeg har gjort med mine sparepenger er å flytte dem fra Nordea til Landkreditt. Der får jeg i hvert fall noe tilnærmet landets beste rente.

Må somle meg til å overføre sparepengene våre dit jeg også.

Hvordan er det med nettbank og slikt der?

Annonse

Gjest Guuuffs
Skrevet

Da tar dere et kurs i hvordan man unngår å virke ufattelig arrogant og SÆR. Og med det der utgangspunktet, kommer nok de 100 000 godt med.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Må somle meg til å overføre sparepengene våre dit jeg også.

Hvordan er det med nettbank og slikt der?

Jeg har ikke brukt dem til annet enn å sette inn noen sparepenger, men jeg tror nettbanken der fungerer som overalt ellers.

Skrevet

Jeg har ikke brukt dem til annet enn å sette inn noen sparepenger, men jeg tror nettbanken der fungerer som overalt ellers.

Hehe, skulle tro det.

Men er det masse gebyrer for å overføre frem og tilbake, er det fri disponering eller et visst antall tillatte gebyrfrie overføringer fra konto.... sånne ting.

dinosaurdamen
Skrevet

Lagt det til i egenandel for nytt lån til nytt hus.

Godt forslag, men jeg får ikke lånt resten fordi jeg ikke har høy nok inntekt alene. Altså får jeg fortsette å leie bolig til jeg evt. får disse pengene til å vokse? Men hvordan...

Skrevet

Hehe, skulle tro det.

Men er det masse gebyrer for å overføre frem og tilbake, er det fri disponering eller et visst antall tillatte gebyrfrie overføringer fra konto.... sånne ting.

Les her: http://www.landkredittbank.no/index.asp?topExpand=&subExpand=&menuid=&intPos=&farge=&farge2=&strUrl=//Applications/System/Publish/view/showObject.asp?infoobjectid=1005109&channelid=1000034

Jeg har Skandiabanken, og hvis du går inn på den bankens nettside, vil du kunne sammenligne de to bankene

http://www.skandiabanken.no/

De er ganske like, men Lankreditt har nå 2% innskuddsrente, mens Skandiabanken har 1,85%.

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, skulle tro det.

Jeg aner ikke, men banken blir i hvert fall anbefalt i diverse bankanbefalinger.

www.landkreditt.no (tror jeg).

Gjest MorningHasbroken
Skrevet

Da tar dere et kurs i hvordan man unngår å virke ufattelig arrogant og SÆR. Og med det der utgangspunktet, kommer nok de 100 000 godt med.

Aner en viss bitterhet. *ler* Den sannsynlige årsaken til bitterheten er vel at du ikke klarer å styre penger. For å lære det FINNES det faktisk kurs, i motsetning til det imaginære kurset du foreslo for meg.

Skrevet

Bryllup og en ekstra bil.

Det ville jeg gjort selv om gjelda var der, den har jeg jo planlagt å ha i 25 år fremover, så den er det vel ikke nødvendig å gjøre noe med. ;)

Gjest unkelskrue
Skrevet

Jeg hadde garantert satt dem inn i banken...en kan nok få bruk for dem en vakker dag....

Skrevet

Hadde brukt dem som egenkapital og tatt opp et lån så hadde jeg kjøpt meg hytte.

skorpionfisken
Skrevet

Nytt bad. Hadde forresten ikke innfridd alt lån og også investert i nytt kjøkken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...