Gå til innhold

Hvor mye i IQ skal en ha for å bli medlem i Mensa?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke noen kandidat for Mensa
Skrevet

Noen som vet?

Skrevet

Rundt 130, anhengig av hvilke fordelinger man bruker.

Jeg tror den er høyere enn som så..

Skrevet

Tror det har noe med hvilken test man bruker å gjøre på hva slags score man får. Tidligere var det 2 tester, og det var det 140 (ett eller annet) på den ene og 130 (ett eller annet) på den andre. Se på mensa sine sider så finner du det.

Jeg er OVERHODET ingen kandiat uasett hvilken test man bruker ;-)

Skrevet

Nei, ikke særlig selektive ;-)

Jeg er oppvokst i utlandet og har gått på engelsk skole. Det ble tatt en omfattende IQ test på alle elevene i 7klasse og mener å huske at jeg hadde en IQ på 137 men da husker jeg vel enten helt feil eller så er det skolen som har gjort en feil, for jeg er nok ikke en mensa kandidat hehe.

Skrevet

Jeg er oppvokst i utlandet og har gått på engelsk skole. Det ble tatt en omfattende IQ test på alle elevene i 7klasse og mener å huske at jeg hadde en IQ på 137 men da husker jeg vel enten helt feil eller så er det skolen som har gjort en feil, for jeg er nok ikke en mensa kandidat hehe.

Det trengel vel ikke være feil det? Jeg har høy IQ men er slett ikke noe mer velfungerende menneske enn de fleste andre. Jeg er også mer vimsete enn de fleste andre og kan tidvis virke überblond :-)!Jeg synes ikke jeg merker noen fordel av det i det hele tatt!

Skrevet

Det trengel vel ikke være feil det? Jeg har høy IQ men er slett ikke noe mer velfungerende menneske enn de fleste andre. Jeg er også mer vimsete enn de fleste andre og kan tidvis virke überblond :-)!Jeg synes ikke jeg merker noen fordel av det i det hele tatt!

Hehe høres ut som meg det. Jeg kan også være ganske så vimsete og distré og komme med vannvittig blonde kommentarer innimellom. Men jeg tar ikke meg selv så høytidlig, så om jeg ikke virker ultrasmart bestandig gjør meg ingenting :)

Skrevet

Hehe høres ut som meg det. Jeg kan også være ganske så vimsete og distré og komme med vannvittig blonde kommentarer innimellom. Men jeg tar ikke meg selv så høytidlig, så om jeg ikke virker ultrasmart bestandig gjør meg ingenting :)

Nei, jeg heller tar ikke meg selv så høytidelig, men jeg er utrolig arrogant (med et lurt smil som regel) når det gjelder IQ'en min. Selv om jeg vet at den er totalt unyttig :-)! Synes det er litt fornøyelig å være kontrastfylt, gjør livet morsommere!

Gjest Håper på positivt svar!
Skrevet

Nei, jeg heller tar ikke meg selv så høytidelig, men jeg er utrolig arrogant (med et lurt smil som regel) når det gjelder IQ'en min. Selv om jeg vet at den er totalt unyttig :-)! Synes det er litt fornøyelig å være kontrastfylt, gjør livet morsommere!

Høy IQ har jo ingenting med kunnskap å gjøre. Det går vel mer ut på forståelse. Hm kanskje det er derfor jeg er så vimsete og distre. Må teste IQ!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En må tilhøre de 2% mest intelligente i befolkningen for å bli medlem.

Tallet er avhengig av spredningen på resultatene i den enkelte testen. Derfor må SD (standardavviket) i en test oppgis for at en skal kunne si noe fornuftig om resultatet.

Om SD er 15 poeng, trenger du over 130 for å ligge mer enn 2SD over gjennomsnitt.

Om testens SD er 20, må du ha over 140 for å ligge over 2SD.

Skrevet

Høy IQ har jo ingenting med kunnskap å gjøre. Det går vel mer ut på forståelse. Hm kanskje det er derfor jeg er så vimsete og distre. Må teste IQ!!

Jeg prøver stadig å si at jeg er vimsete fordi jeg har høy IQ. IQ er vel forståelsen av logikk, tror jeg, så argumentet mitt holder antagelig ikke stikk. Det har ikke virket til nå heller. Ta en test, det alltid fint å ha noe å bortforklare distréhet med! Hodet er fyllt med logikk, er ikke plass til å huske avtaler og slikt!

Gjest Håper på positivt svar!
Skrevet

Jeg prøver stadig å si at jeg er vimsete fordi jeg har høy IQ. IQ er vel forståelsen av logikk, tror jeg, så argumentet mitt holder antagelig ikke stikk. Det har ikke virket til nå heller. Ta en test, det alltid fint å ha noe å bortforklare distréhet med! Hodet er fyllt med logikk, er ikke plass til å huske avtaler og slikt!

:-) Hvor kan jeg ta en slik test?

Skrevet

:-) Hvor kan jeg ta en slik test?

Hos en psykolog eller Mensa. Men det koster litt da, tror Mensa tar 250,-, psykologen er noe dyrere. Hvis du ikke gidder å betale kan du jo ta hjemmetesten til Mensa, men den gir ikke noe svartall, bare om du har mulighet til å komme inn i Mensa eller ikke, en pekepinn. Se www.mensa.no

Gjest Håper på positivt svar
Skrevet

Hos en psykolog eller Mensa. Men det koster litt da, tror Mensa tar 250,-, psykologen er noe dyrere. Hvis du ikke gidder å betale kan du jo ta hjemmetesten til Mensa, men den gir ikke noe svartall, bare om du har mulighet til å komme inn i Mensa eller ikke, en pekepinn. Se www.mensa.no

Hva ville du svare her?

65536, 256, 16:

3968, 63, 8, 3

Irriterer meg når jeg ikke ser det. Burde vel høre til de enklere svarene i IQ testen. Klarte testen bra. Men er nok ikke egnet til noe medlem he he. Men det er bra å ligge tett opptil!!

Skrevet

Hva ville du svare her?

65536, 256, 16:

3968, 63, 8, 3

Irriterer meg når jeg ikke ser det. Burde vel høre til de enklere svarene i IQ testen. Klarte testen bra. Men er nok ikke egnet til noe medlem he he. Men det er bra å ligge tett opptil!!

jeg ville svart 4 på den først, og 2 på den andre

Gjest Håper på positivt svar
Skrevet

Tok den nå. Det var ikke så innviklet som jeg tenkte:-) Noen ganger tenker en vanskeligere enn det er

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...