Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå lurer jeg på en ting. Visst man ikke får vite at partneren har herpes 1: Kan det smitte gjennom kyss? Er det bare når det er utbrudd eller ellers også?

Visst man ikke får vite at partneren har herpes 2: Smitter det bare når han har utbrudd eller ellers også? Kan det smitte fra kjønn til munn?

Blir takknemlig for svar. Er selv jomfru, men kan forestille meg at jeg hadde blitt så nedbrutt at jeg ikke hadde taklet det om jeg hadde fått noe sånt...*grøss*...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21617-herpes-1-og-2-og-smittefare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dakkar deg

Visste du ikke at de fleste av norges befolkning,en eller annen gang i livet får munnsår??

Det er helt vanlig og normalt helt ufarlig.Små unger pådrar seg dette ofte i barnehagen ved at de drikker av samme glass som de andre småtassene.Så lite skal det til!munnsår forsvinner normalt av seg selv med årene, etter du har hatt det noen ganger har jeg lest.

Den andre genitale varianten derimot tror jeg ikke er så vanlig,så det er en helt annen sak!

Mette Moen, Gynekolog

Herpes finnes i to typer, type 1 finnes vanligvis bare på munnen og type 2 vanligvis på kjønnsorganer. Herpes smitter under utbrudd, og kanskje rett før. Det kan smitte fra kjønn til munn og omvendt. Det gjelder både type 1 og 2.

Mette Moen, Gynekolog

Herpes finnes i to typer, type 1 finnes vanligvis bare på munnen og type 2 vanligvis på kjønnsorganer. Herpes smitter under utbrudd, og kanskje rett før. Det kan smitte fra kjønn til munn og omvendt. Det gjelder både type 1 og 2.

Gjest anonym i dag tror jeg

Visste du ikke at de fleste av norges befolkning,en eller annen gang i livet får munnsår??

Det er helt vanlig og normalt helt ufarlig.Små unger pådrar seg dette ofte i barnehagen ved at de drikker av samme glass som de andre småtassene.Så lite skal det til!munnsår forsvinner normalt av seg selv med årene, etter du har hatt det noen ganger har jeg lest.

Den andre genitale varianten derimot tror jeg ikke er så vanlig,så det er en helt annen sak!

Men type 1 kan smitte fra munn til kjønn, og jeg kan love deg at DET ikke er behagelig. Men det var nok fordi jeg ikke hadde det i blodet fra før. Hadde jeg feks. hatt munnsår selv, så ville ikke utbruddet blitt så fælt.

Fikk høy feber, forferdelige smerter nedentil, klarte så og si ikke å gå på do. Fikk også så sterke stikksmerter i brystet at jeg besvimte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...