Gå til innhold

Vaksine - Egypt

Anbefalte innlegg

Gjest ut på tur...
Skrevet

Heisann!

Trenger man vaksine for å dra til Egypt?

Skrevet

Ja. Men Dukoral er bortkastede penger.

Magesyke får du sikkert som lås, Egypt er bakterieland nr 1.

Vaksineavdelingen på Ullevål er billigst, men du må bestille time.

folkehelsa.no har oversikt over reisevaksiner.

Gjest sjokolett
Skrevet

heisann!

Har selv vært i Egypt så dette vet jeg!

Du trenger ingen vaksine for å reise dit, men ta med deg noen piller for å holde balansen i magen i sjakk... Lett å bli dårlig i magen der...

Ellers husk på dette:

Aldri spis noe som ikke er stekt eller som kan skrelles.

Det er ikke kødd, spiser du noe kokt, blir du nesten garantert dårlig, pga. ekstreme forskjeller i bakteriefloraene...

Du kan drikke flaskevann der, men det smaker utrolig vondt, så ta med deg litt saftkonsentrat fra Norge.... Jeg drakk cola til frokost, lunsj, middag og kvelds.. Ikke bra...

For all del, husk pillene mot magen.. Jeg kan skrive under på at å ligge 2-3dager med magesjau ikke er så velig gøy når du kan snorkle med turkise og prikkede fisk...

Ha en kjempebra tur! Kjempefint reisemål!

Gjest Vaksine må til!
Skrevet

JA!

Sjekk med helsestasjonen eller fastlegen din - eller folkehelsa.no.

Det er ren idioti å reise til Egypt uten å vaksinere seg!

Skrevet

JA!

De to gangene jeg har vært i Egypt i løpet av de siste 3 årene har jeg aldri tatt en eneste vaksine. Lege og helsestasjon sa at det ikke var nødvendig å vaksinere seg for å dra til turistområder.

Gjest ut på tur...
Skrevet

heisann!

Du trenger ingen vaksine for å reise dit, men ta med deg noen piller for å holde balansen i magen i sjakk... Lett å bli dårlig i magen der...

Ellers husk på dette:

Det er ikke kødd, spiser du noe kokt, blir du nesten garantert dårlig, pga. ekstreme forskjeller i bakteriefloraene...

Du kan drikke flaskevann der, men det smaker utrolig vondt, så ta med deg litt saftkonsentrat fra Norge.... Jeg drakk cola til frokost, lunsj, middag og kvelds.. Ikke bra...

For all del, husk pillene mot magen.. Jeg kan skrive under på at å ligge 2-3dager med magesjau ikke er så velig gøy når du kan snorkle med turkise og prikkede fisk...

Ok, takk for informasjon :)

Har du noe spesifikk mot magen å anbefale?

Gjest sjokolett
Skrevet

Ok, takk for informasjon :)

Har du noe spesifikk mot magen å anbefale?

Gå på apoteket og spør! Der kan de hjelpe deg, den jeg brukte het bio- et eller annet.. Kapsler...

Gjest sjokolett
Skrevet

JA!

Bare tull. Trenger ikke vaksine for å reise til Egypt. Regner med at vedkommende skal til et turist område, og da er det ikke nødvendig!

Skrevet

For ferieopphold i Egypt anbefales følgende vaksiner:

*Hepatitt A vaksine (fra 1 år)

*Polio vaksine (hvis mer enn 10 år siden forrige)

*Difteri og tetanus (dersom mer enn 10 år siden forrige dose)

God reise!

Skrevet

Bare tull. Trenger ikke vaksine for å reise til Egypt. Regner med at vedkommende skal til et turist område, og da er det ikke nødvendig!

Her tar du meget feil. Disse sykdommene smitter like gjerne på et hotell som ute i bushen.

Du bør ikke gi råd når du ikke vet sikre svar!

Tyfoidfeber der det dermimot ikke nødvendig å vaksinere seg mot om man skal være turist i Egypt - bare om man skal oppholde seg blant lokalbefolkningen over tid.

Skrevet

heisann!

Ellers husk på dette:

http://www.fhi.no/eway/default0.asp?pid=223&oid=0&e=0&trg=ContentArea_4498&MainArea_4320=4498:0:15,1223:1:0:0:4320;4349;::0:0:0&ContentArea_4498=4504:0:15,2386:1:0:0:4320;4498;::0:0:0

Les mere om Egypt og vaksiner her. At du har fått annen info på helsestasjon er rart. Dette er de offisielle rådene som gis fra folkehelsa.

Piller mot dårlig reisemage;

feks Idoform - inneholder naturlig tarmbakterier som bygger opp floraen igjen.

Mot diare;

Loperamid - Imodium - Travello(bremser tarmen og hjelper når akutt diare)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...