Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppussing av kjøkkenet mitt er påbegynt. Jeg har vært bortreist en uke og en del er allerede gjort.

MEN jeg er ikke spesielt fornøyd - tror jeg.

For det første har de jobbet med gulvet på kjøkken og gang uten å stenge døren til stuen slik at alt der er dekket med et tynt støvlag.

De har begynt å montere det nye kjøkkenet uten å reparere 'sår' etter det gamle.

Skapene ser ut til å være skjeve - vet ikke om dette er noe de kan justere etterpå. Ville tro at hvis de la plater på gulvet så burde de legge disse slik at gulvet ble rett. Gulvet var skjevt på forhånd.

I anbudet jeg fikk så står det demontering av gammelt kjøkken og montering av nytt , men ingenting om oppretting av vegg. Er ikke dette noe som burde være en selvfølge - evnt. at de burde gitt meg beskjed om at dette måtte jeg fikse før montering ? Nå er det jo vanskelig å komme til - og man vil jo bruke mer tid fordi ny innredning går rett over merkene. Det står også at de skal legge gipsplater på gulvet for så å fliselegge det.

Jeg skal selvfølgelig ta det opp med håndverkerne i morgen men lurte litt på hva man kan forlange at de skal gjøre.

Kan jeg forlange vask av stue ? At de må demontere det nye slik at veggene kan fikses FØR de monterer nytt kjøkken ? At de må få montert det nye slik at de ulike skapdørene er rette i forhold til hverandre tar jeg som en selvfølge.

Skrevet

"For det første har de jobbet med gulvet på kjøkken og gang uten å stenge døren til stuen slik at alt der er dekket med et tynt støvlag."

Sånn er det alltid når man har håndværkere.

"I anbudet jeg fikk så står det demontering av gammelt kjøkken og montering av nytt , men ingenting om oppretting av vegg. Er ikke dette noe som burde være en selvfølge - evnt. at de burde gitt meg beskjed om at dette måtte jeg fikse før montering ?"

Nei, det er ikke en selvfølge, men en godt håndværkerfirma burde sagt fra om det da de oppdaget at gulvet var skjevt. Men hvis det er veggene som er skjeve, evt. taket, så er det ofte umulig å gjøre noe med.

Skrevet

Ehh.. Det første man bør tenke på er kanskje å faktisk VÆRE DER når de holder på? Om ikke hele tiden, så i allefall stikke innom av og til for å passe på at ting blir gjort slik du ønsker?

Skrevet

Ehh.. Det første man bør tenke på er kanskje å faktisk VÆRE DER når de holder på? Om ikke hele tiden, så i allefall stikke innom av og til for å passe på at ting blir gjort slik du ønsker?

Jo det kan man jo si. Men jeg tenkte det var bra å være borte siden de skulle 'herje' så mye og da var det greit å stenge av resten av leiligheten.

Dessuten skulle man jo egentlig ikke måtte fotfølge de for at de skal gjøre jobben skikkelig.

Men meget mulig at jeg har driti litt på draget her ja - spm. er jo om det er noe jeg kan gjøre for å komme meg ut av det. Skal jo ikke male fanden på veggen før jeg har fått snakket med de heller.

Skrevet

"For det første har de jobbet med gulvet på kjøkken og gang uten å stenge døren til stuen slik at alt der er dekket med et tynt støvlag."

Sånn er det alltid når man har håndværkere.

"I anbudet jeg fikk så står det demontering av gammelt kjøkken og montering av nytt , men ingenting om oppretting av vegg. Er ikke dette noe som burde være en selvfølge - evnt. at de burde gitt meg beskjed om at dette måtte jeg fikse før montering ?"

Nei, det er ikke en selvfølge, men en godt håndværkerfirma burde sagt fra om det da de oppdaget at gulvet var skjevt. Men hvis det er veggene som er skjeve, evt. taket, så er det ofte umulig å gjøre noe med.

""For det første har de jobbet med gulvet på kjøkken og gang uten å stenge døren til stuen slik at alt der er dekket med et tynt støvlag.""

"Sånn er det alltid når man har håndværkere."

Men burde det være slik ? Må jo si at jeg har opplevd det før også ......

""I anbudet jeg fikk så står det demontering av gammelt kjøkken og montering av nytt , men ingenting om oppretting av vegg. Er ikke dette noe som burde være en selvfølge - evnt. at de burde gitt meg beskjed om at dette måtte jeg fikse før montering ?""

"Nei, det er ikke en selvfølge, men en godt håndværkerfirma burde sagt fra om det da de oppdaget at gulvet var skjevt. Men hvis det er veggene som er skjeve, evt. taket, så er det ofte umulig å gjøre noe med."

Kan vel tenke meg at begge deler er litt skjevt *S*

Får høre med de i morgen hva de har å si. Skal jo ikke male fanden på veggen før det er nødvendig ..... lever litt i håpet her :-)

Skrevet

""For det første har de jobbet med gulvet på kjøkken og gang uten å stenge døren til stuen slik at alt der er dekket med et tynt støvlag.""

""I anbudet jeg fikk så står det demontering av gammelt kjøkken og montering av nytt , men ingenting om oppretting av vegg. Er ikke dette noe som burde være en selvfølge - evnt. at de burde gitt meg beskjed om at dette måtte jeg fikse før montering ?""

"Nei, det er ikke en selvfølge, men en godt håndværkerfirma burde sagt fra om det da de oppdaget at gulvet var skjevt. Men hvis det er veggene som er skjeve, evt. taket, så er det ofte umulig å gjøre noe med."

Får høre med de i morgen hva de har å si. Skal jo ikke male fanden på veggen før det er nødvendig ..... lever litt i håpet her :-)

Noen håndværkere er snille og rydder opp etter seg da, men det er visst få.

Nå vet jeg jo ikke hvordan det ser ut hos deg med det nye kjøkkenet, men hvis grunnen til skjevheten er dårlig håndværk, er det jo noe helt annet. Kanskje du kan få en anden håndværker til å bedømme om det er dårlig arbeid? (Hvis du ikke kommer noen vei i morgen.)

Skrevet

Noen burde spurt deg hva de skal gjøre med skjevhetene i veggen, på forhånd.

Håndverker er den sterkeste part, profesjonell og burde forutse slike problemer.

Skrevet

Noen burde spurt deg hva de skal gjøre med skjevhetene i veggen, på forhånd.

Håndverker er den sterkeste part, profesjonell og burde forutse slike problemer.

Mener jeg også. Får se hva de sier. Det meste skulle vel kunne la seg rette opp - så får vi ser hvem som må betale, ikke meg håper jeg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...