Gå til innhold

Diskriminering av høyden

Anbefalte innlegg

Gjest ikke perfekt!
Skrevet

Litt inspirert av tråden under om kortvokste.

Å si at det er stygt å være liten (eller høy for den saks skyld) mener jeg er det samme som å si at en bestemt hudfarge er stygt. Hva skulle i såfall være forskjellen? Kan man liksom hjelpe noe for at man ikke har blitt så høy?

Fy skam til dere som dømmer andre p.ga høyden. Greit nok å kritisere vekten for den kan man gjøre noe med men ikke høyden. På samme måten kan man heller ikke hjelpe for den hudfargen man har fått.

Skrevet

Å si at noe er stygt, er ikke i seg selv diskriminerende. Og hva man foretrekker hos sin kommende partner, må jo da også bli diskriminerende. Jeg synes britiske menn med aksent er veldig sexy, så alle andre blir dermed diskriminert? Merkelig uttalelse.

Skrevet

Å si at noe er stygt, er ikke i seg selv diskriminerende. Og hva man foretrekker hos sin kommende partner, må jo da også bli diskriminerende. Jeg synes britiske menn med aksent er veldig sexy, så alle andre blir dermed diskriminert? Merkelig uttalelse.

"Å si at noe er stygt, er ikke i seg selv diskriminerende."

MEN - det er sjelden noe hyggelig, når det går på andre folk. Jeg forsøker stort sett alltid å unngå å bruke slike ord om andre mennesker, uansett hva jeg tenker eller mener. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere kan gjøre det?

".............................................."

Gjest Verklegen
Skrevet

Ingen har da sagt at det og det er STYGT? Men å si at man ikke faller for bittesmå/veldig høye kvinner/menn må da virkelig være lov!

Skrevet

"Å si at noe er stygt, er ikke i seg selv diskriminerende."

MEN - det er sjelden noe hyggelig, når det går på andre folk. Jeg forsøker stort sett alltid å unngå å bruke slike ord om andre mennesker, uansett hva jeg tenker eller mener. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere kan gjøre det?

".............................................."

Det er jeg helt enig i.

Men å si at smak og behag er diskriminerende i seg selv, det er litt søkt. Man må få ha preferanser innenfor partnervalg. Om det har med hudfarge, vekt, høyde eller personlighet å gjøre er en privatsak. Man behøver der i mot ikke å rope høyt om det :)

Gjest ikke perfekt!
Skrevet

Selvsagt kan man mene hva man vil om andres utseende MEN slikt bør aldri uttales, i såfall ikke offentlig. Man må alltid huske på at det er mennesker som sitter bakl skjermene. Hvordan tror du det er for en gutt på 165 når så mange uttaler seg om at de ikke kunne tenkt seg en mann på den høyden? Man kan spare seg for sånne uttalelser for de kan såre mere enn man aner. Når jeg gjelder spørsmål om hvile navn vi ikke liker eller det gjelder noe med utseende så svarer jeg aldri fordi jeg er redd for å såre noen. Det er det indre i et menneske som er viktig.

Skrevet

Det er jeg helt enig i.

Men å si at smak og behag er diskriminerende i seg selv, det er litt søkt. Man må få ha preferanser innenfor partnervalg. Om det har med hudfarge, vekt, høyde eller personlighet å gjøre er en privatsak. Man behøver der i mot ikke å rope høyt om det :)

"Men å si at smak og behag er diskriminerende i seg selv, det er litt søkt. Man må få ha preferanser innenfor partnervalg"

Selvfølgelig - det skal vanskelig gjøres å argumentere mot det :-)

"............................................"

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Selvsagt kan man mene hva man vil om andres utseende MEN slikt bør aldri uttales, i såfall ikke offentlig. Man må alltid huske på at det er mennesker som sitter bakl skjermene. Hvordan tror du det er for en gutt på 165 når så mange uttaler seg om at de ikke kunne tenkt seg en mann på den høyden? Man kan spare seg for sånne uttalelser for de kan såre mere enn man aner. Når jeg gjelder spørsmål om hvile navn vi ikke liker eller det gjelder noe med utseende så svarer jeg aldri fordi jeg er redd for å såre noen. Det er det indre i et menneske som er viktig.

Nå var det jo heldigvis noen som synes det var sexy med korte menn.

Se deg rundt i samfunnet. Det er håp for alle.

Skrevet

Tror du ikke gutten på 1,65 allerede vet at jenter foretrekker høyere gutter? Tror du ikke han allerede sliter på sjekkemarkedet?

Det hjelper ikke stort at en ikke snakker om det. Det forsvinner ikke av den grunn.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

nå kalte jeg ikke lave for stygge, av de innleggene jeg leste så jeg ikke noen andre gjøre det heller.

Jeg sier bare hvilken personer jeg faller for. De må ha en viss høyde over meg. Hvis jeg hadde vært 20 cm lavere, hadde "kravene" til mannens høyde også vært 20 cm lavere.

Det må da være lov å si hvilken type menn en faller for, uten at alle de andre mennene som ikke går under den kategorioen skal bli fornærmet. Det finnes jo andre som liker dem igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...