Gå til innhold

All inclusive-Tyrkia

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Vi har bestillt en all inclusive tur til Tyrkia. Det står litt lite på sidene til turoperatøren om dette og jeg lurer derfor på om noen som har vært på det kan fortelle litt om maten og opplegget.

Skrevet

"All inclusive" betyr at du har betalt for alle måltider i tillegg til reis/opphold. Dere "mister"jo derved muligheten til å prøve maten på forskjellige restauranter rundt omkring.

Skrevet

Ikke særlig lurt opplegg. Den handlefriheten man har til å gå ut å velge restaurant, har dere ikke.

Forøvrig syns jeg Tyrkia er et møkkaland å feriere i.

fei1365380229
Skrevet

"All inclusive" betyr at du har betalt for alle måltider i tillegg til reis/opphold. Dere "mister"jo derved muligheten til å prøve maten på forskjellige restauranter rundt omkring.

Akkurat det visste vi da :). Jeg lurte mer på om noen visste litt om maten på disse hotellene i Tyrkia, vil jo gjerne spise tyrkisk mat.

Jeg er egentlig litt imot all inclusive opplegget, men når du har fire unger så er det faktisk mulig å få ferie på de voksne også med dette opplegget og det trenger vi akkurat nå. Forøvrig tror jeg vi ville brukt rimelig mye på mat og drikke for 6 stykker x 3 måltider så jeg tror det blir rimeligere også.

fei1365380229
Skrevet

Ikke særlig lurt opplegg. Den handlefriheten man har til å gå ut å velge restaurant, har dere ikke.

Javel :), men hvordan er maten da?

Vi skal bare slappe av litt, spise god mat og være ved bassenget så det går nok bra selv i Tyrkia.

Skrevet

Vi skal bare slappe av litt, spise god mat og være ved bassenget så det går nok bra selv i Tyrkia.

VIL du ha rede på hvordan maten er???

Da jeg var i Tyrkia, ble annenhver skandinav magesjuk, og noen havnet også på sykehus.

fei1365380229
Skrevet

VIL du ha rede på hvordan maten er???

Da jeg var i Tyrkia, ble annenhver skandinav magesjuk, og noen havnet også på sykehus.

Da er det bra vi har all inclusive da så slipper vi det :)

Skrevet

Da er det bra vi har all inclusive da så slipper vi det :)

AI-maten er nok ikke noe renere enn på vanlige restauranter.

Tyrkerne har ikke den hygienekulturen vi har.

Uansett, hvis du har en lyshåret datter på mer enn 9 år, så kan du forvente at en skitten tyrkerhånd beføler henne både her og der.

Gjest Isprinsessen
Skrevet

Hei :-)

Jeg har vært mange ganger i Tyrkia men aldri på All inclusive. Et vennepar av meg var på "all-inclusive" reise i fjor og de var kjempefornøyde

med hotellet som var et skikkelig luxushotell, maten var helt topp!

Det er vel ikke for ikke noe at det tyrkiske kjøkken blir kalt for det 3 beste kjøkken i verden!Jeg har vært masse i både Spania, Hellas og Italia, og må si den tyrkiske maten er tusen ganger bedre!

Den dyreste maten der nede er fisk og sjømat, men i forhold til Norge er det billig! ;-) De har alt fra spagetti/pasta, sjømat, grillretter, supper og meget gode salater. Omtrent all kjøtt blir grillet og det smaker helt himmelsk! :-)

Vi var 22 stk. som dro forrige sommer, ingen av oss ble syke der. Derimot ble jeg skikkelig syk på Kreta for 2 år siden!!

Ønsker dere en god tur!! Dere får mye for pengene!:-)

fei1365380229
Skrevet

Hei :-)

Jeg har vært mange ganger i Tyrkia men aldri på All inclusive. Et vennepar av meg var på "all-inclusive" reise i fjor og de var kjempefornøyde

med hotellet som var et skikkelig luxushotell, maten var helt topp!

Det er vel ikke for ikke noe at det tyrkiske kjøkken blir kalt for det 3 beste kjøkken i verden!Jeg har vært masse i både Spania, Hellas og Italia, og må si den tyrkiske maten er tusen ganger bedre!

Den dyreste maten der nede er fisk og sjømat, men i forhold til Norge er det billig! ;-) De har alt fra spagetti/pasta, sjømat, grillretter, supper og meget gode salater. Omtrent all kjøtt blir grillet og det smaker helt himmelsk! :-)

Vi var 22 stk. som dro forrige sommer, ingen av oss ble syke der. Derimot ble jeg skikkelig syk på Kreta for 2 år siden!!

Ønsker dere en god tur!! Dere får mye for pengene!:-)

Åååå, takk :). Vi gleder oss masse. Vi liker veldig godt mat med litt smak så jeg tror tyrkisk mat er midt i blinken for oss.

Tror alle all inclusice hotellene er ganske flotte. Vi har ihvertfall bestillt et med det største svømmebassenget jeg har sett noengang.

Vet du hvordan været er i april. Kan vi risikere en uke med drittvær? Ja, ja... da får vi spise :)

Skrevet

Vi har vært i Tyrkia flere ganger, både med og uten unger. Vi har aldri blitt magesyke, og heller aldri opplevd det som ulvana har erfart.

Vi skal tilbake til Tyrkia. Det eneste jeg misliker, er de masete, pågående selgerne.

Temperaturen i april varierer en del. Det kan bli 25-26 grader midt på dagen, men også 15.16. Kjølige kvelder.

Lykke til!

Skrevet

Reiser du all inclusive, har det jo ingen relevans hvilket land (så lenge det er varmt) du ferierer i.

fei1365380229
Skrevet

Vi har vært i Tyrkia flere ganger, både med og uten unger. Vi har aldri blitt magesyke, og heller aldri opplevd det som ulvana har erfart.

Vi skal tilbake til Tyrkia. Det eneste jeg misliker, er de masete, pågående selgerne.

Temperaturen i april varierer en del. Det kan bli 25-26 grader midt på dagen, men også 15.16. Kjølige kvelder.

Lykke til!

Ja, jeg har ikke hørt om så mange som har blitt syke etter å ha vært i Tyrkia, Egypt derimot :).

Ekle selgere er det nesten overalt nå syns jeg, man får bare prøve å overse dem og ikke se dem i øya.

Vi liker det ikke for varmt så rundt 20 hadde vært greit, men håper det blir sånn at man kan være ute og bade uten å fryse ihjel da, ellers så kommer jo ungene til å kjede seg.

Selvom vi spiser all maten på hotellet så regner jeg jo at det er tyrkisk mat der også da, det var det ihvertfall på hotellet i Spania (der hadde vi ikke all inclusive da). Det som er litt deilig med det er at da finner nok kresne unger noe de liker også.

Skrevet

Reiser du all inclusive, har det jo ingen relevans hvilket land (så lenge det er varmt) du ferierer i.

Terskelen for aksept av div lands kulturer, er noe høyere for meg når det gjelder mine erfaringer med Tyrkia.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...