Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er i en fortvilet situasjon da jeg nylig oppdaget at jeg er gravid (I uke 5). Jeg er 37 år og har barn fra før. Den nye kjæresten min ønsker seg ikke barn nå (han trodde heller ikke han kunne bli pappa)Dermed er vi ikke enig i hva vi skal gjøre. Jeg har hatt et kirurgisk abortinngrep for 14 år siden og det frister absolutt ikke til gjentakelse.Egentlig vil jeg helst bære frem dette barnet som ikke er planlagt, men kjæresten min mener det er for tidlig i forholdet, og mener jeg bør ta abort. Kan du være så snill og forklare meg mer om dette med medisinsk abort? Utføres dette på alle sykehus i Norge??? (jeg bor ute i distriktet og det er er mange mil til nærmeste sykehus)Eller må jeg dra til nærmeste universitetssykehus?Jeg er så bunnfortvilet at jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Har lett på nettet etter opplysninger om dette, men der er også mye skremselspropaganda, og det er det siste jeg trenger nå...Håper inderlig på svar. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216209-medisinsk-eller-kirurgisk-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thekla84

Hei! Jeg kan nok ikke forklare så mye mer om medisinsk abort enn at man får en tablett som man tar hjemme, og så skal man på sykehuset dagen etter og få nye tabletter slik at man på en måte starter en sterk menstruasjon (sånn ca), og jeg kan med 97% sikkerhet si at de utfører både mesisinsk abort og kirurgisk abort på alle sykehus i norge.

Men det jeg vil si er at DU bestemmer selv hva du skal gjøre. Han var med å gjorde deg gravid, så det er ikke DU som skal stresse deg ihjel for å komme til et sykehus. Hva vil du aller helst? beholde barnet? eller vil du ta abort? Det er DU som bestemmer, ikke han!

Gjest Vennlig hilsen ei som også har tatt kirurgisk abort.

Hei .

Er en vanskelig og vond situasjon du har kommet opp i , hvordan går det med deg ?

Medisinsk abort tror jeg man kan få utført på alle sykehuser ja . Men tror ikke det kan utføres etter uke 9 ! Så om du ønsker medisinsk abort sp har du ikke så god tid.Det er visst mere skånsomt mot kroppen , men er nok kanskje litt hardere psykisk fordi man faktisk kan se det som fjernes. Men det er jo helt forskjellig fra person til person. Det er nok lurt å snakke med legen din om det.Håper at det ordner seg for deg !!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...