Gå til innhold

Når man ikke har mensen..

Anbefalte innlegg

Gjest alldeles ikke

Hvordan vet jeg sånn ca nå jeg evnt har eggløsning?

Har ikke mensen lenger, årsak ukjent..

Men siden jeg ikke går på noe prevensjon som styrer dette blir jeg så bekymret for å være gravid innimellom, bruker kondom da, men det er vel ikke 100%?!

Har nå bestemt meg for å starte på prevensjon, nuvaring tenkte jeg, men da skal man jo starte på menstrusjonens første dag, og den aner ikke jeg når kommer!

Og er det mulig å få noe tegn på at mensen er i annmars?

Pokker så slitsomt med denne mensen, men det er pinadø slitsomt å være uten og...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216211-n%C3%A5r-man-ikke-har-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest alldeles ikke

HAR man eggløsning når man ikke har mensen? det er isåfall ikke veldig vanlig vel?

Jeg fikk høre at man kunne ha eggløsning uten mensen, og mensen uten eggløsning..

Men egentlig kunne jeg bare tenkt å vite om jeg egentlig har eggløsning i det hele tatt da, bare for å ha en viss kontroll, men jeg har aldri vært obs på så mange tegn på det før!

Bare litt slitsomt å gå med angst for at man kan være gravid hver måned, kjenne etter tegn på graviditet og sånn, dyrt med graviditets-tester i hytt og pine også....

Jeg fikk høre at man kunne ha eggløsning uten mensen, og mensen uten eggløsning..

Men egentlig kunne jeg bare tenkt å vite om jeg egentlig har eggløsning i det hele tatt da, bare for å ha en viss kontroll, men jeg har aldri vært obs på så mange tegn på det før!

Bare litt slitsomt å gå med angst for at man kan være gravid hver måned, kjenne etter tegn på graviditet og sånn, dyrt med graviditets-tester i hytt og pine også....

Kjøp eggløsningstest da?

Jeg vil anta det er det samme med nuvaring som med p-piller, at dersom du begynner på mensen første dag så er du sikker med en gang, begynner du når som helt ellers i syklusen så må du bruke kondom i tillegg de første to ukene. Spør på apoteket eller hos legen.

Du kan ta eggløsningstester. Men det er jo ikke noe sikkert prevensjonsmiddel akkurat. Det er sjelden man er EL om man ikke har mensen. Men man kan fint ha mensen uten EL (dog er ofte syklusene ustabile)

Annonse

Jeg vil anta det er det samme med nuvaring som med p-piller, at dersom du begynner på mensen første dag så er du sikker med en gang, begynner du når som helt ellers i syklusen så må du bruke kondom i tillegg de første to ukene. Spør på apoteket eller hos legen.

Det er riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...