Gå til innhold

Gang

Anbefalte innlegg

Gjest ganglia
Skrevet

Har du en fin gang? Og hva er det som gjør at den er fin?

Gjest LucySky
Skrevet

Nei, det er pene farger. Hvitt og blått og mellomblått.

Eller mener du gange?

Jeg tror ikke jeg går helt pent. Tærne for mye ut.

Skrevet

Vår er ikke fin. Den består av et snodig formet rom med 6 dører, og liten plass til å sette sko.

Skrevet

Jeg syns min gang er fin. Den er stor og åpen og jeg har funnet en stil jeg liker, har en hel vegg med skap slik at jakker,sko og annet rot er skjult. Så har jeg fine bilder på veggene med farger som står til det andre. Er ganske fornøyd med ganger min ja... Eneste som mangler må være spotter i taket men det kommer etterhvert....

Skrevet

Jeg har fin gang. Helt nytt hus, så gangen er stor, lys, med downlights i taket.

Gjest trultemor25
Skrevet

Litt misfornøyd, men vi leier bare så det er ingenting jeg får gjort eller gidder å gjøre med det. Det er liksom 2 ganger. Den første er knøttliten og her får jeg såvidt lirket inn vogna, er da et sant helvete å komme seg ut og inn forbi denne vogna. Så er det neste gang og der har vi knagger på veggen og skostativ på gulvet. En kommode og en salongstol(!). Vi bor trangt og hadde ikke plass til stolen i stua og ville ikke kaste den heller liksom. Ellers er gangen fin med fliser på gulvet og varmekabler. Men den er liksom litt for stor og litt for liten på en og samme tid. Hvis dem som bygde her bare hadde driti i den lille gangen og bare laget en stor gang så hadde det vært mye bedre.

Skrevet

Det at vi nettopp har malt den og staylet den opp litt gjør at den nå er veldig fin.

Skulle bare vært litt større og så må vi se å få ordnet nytt gulv da det som er der nå er oransje!

Gjest abrahamsen
Skrevet

Nei, min gang er stygg. skikkelig stygg og veldig lite praktisk. Vi bestemte oss for å rive veggen mellom vindfanget og gangen, men det har ikke blitt gjoer enda. Derfor gjorde vi ikke så mye annet der heller.

Skrevet

Gangen min ser umiddelbart romslig ut, men den lyver. 6 dører på 4 vegger gir lite plass til knagger, hyller og skap gitt.

Jeg er ganske fornøyd ellers, eggeskallhvite vegger (miljøstrie under?) og mørkegrå/svarte fliser lagt i ruter-mønster. Lyset i taket skulle definitivt vært skiftet.

laguna1365380434
Skrevet

Næh..Men det synes at den er min, jeg har hengt opp fine bilder og duppedingser og sånt.

Elløers er det en ganske vanlig gang : skohylle, skap, knagger, kattedoen, litt hyller og div. Ikke mitt beste rom.

:-)

Skrevet

Vi har akkurat pussa opp gangen. Trappa opp til loftet var i lakka furu, så den var vi drittlei!

Vi malte trappegelenderet i samme farge som veggene (lys antikk). Trappetrinnene beislakkerte vi i mørk mahogny. Ellers kjøpte vi stålfarget skoskap og stålfarget hattehylle, knaggrekke og skohylle.

Vi har fått innebygget skyvedørsgarderobe der dørene er speil i sin helhet (veldig fornøyd med den!)

Vi har laptop, telefon og teksttelefon i gangen. Dette står på et bord i samme farge som veggene. Bordbeina er stålfargede. Kontorstolen har stålfargede bein og er ellers limegrønn.

Vinduene (2 stk) er litt smale og står ved hver sin side av døra. Vi har ingen gardiner, men en høy, smal vase med kvister i i karmene.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg liker gangen vår jeg :o) Den går over 3 etg, ganske så åpnet. Kan stå oppe og se helt ned i kjelleren.

Malt panel i taket, hvit, med spotter i børsta stål.

Malt panel på veggene, i en varm kremgulfarge.

Skifergulv.

Har ikke kjøpt skap enda, men det kommer.

Har skohylle og stumtjener i eik og børsta stål (det går igjen i hele huset)

Trappa har hvitt gelender, og asketrinn, har askegulv i store deler av huset.

Vinduet har hvite karmer, en skyvedør inn til kjøkkenet, og en glassdør inn til stua.

Det er også bygget noen hyller inni veggen.

Men alt slikt er jo smak og behag da, gå for det du har lyst på! :o)

Skrevet

Vi har akkurat pussa opp gangen. Trappa opp til loftet var i lakka furu, så den var vi drittlei!

Vi malte trappegelenderet i samme farge som veggene (lys antikk). Trappetrinnene beislakkerte vi i mørk mahogny. Ellers kjøpte vi stålfarget skoskap og stålfarget hattehylle, knaggrekke og skohylle.

Vi har fått innebygget skyvedørsgarderobe der dørene er speil i sin helhet (veldig fornøyd med den!)

Vi har laptop, telefon og teksttelefon i gangen. Dette står på et bord i samme farge som veggene. Bordbeina er stålfargede. Kontorstolen har stålfargede bein og er ellers limegrønn.

Vinduene (2 stk) er litt smale og står ved hver sin side av døra. Vi har ingen gardiner, men en høy, smal vase med kvister i i karmene.

det hørtes pent ut!

Du, kan du fortelle meg hva slags lakkbeis dere har brukt`? om dere måtte slipe ned lakken på trinnene, etc.???

Skrevet

det hørtes pent ut!

Du, kan du fortelle meg hva slags lakkbeis dere har brukt`? om dere måtte slipe ned lakken på trinnene, etc.???

Vi brukte Herdins Lakkbeis. Når man bruker lakkbeis trenger man ikke slipe den gamle lakken helt ned. Vi bare småpusset litt med sandpapir. Du kan evt. søke på lakkbeis på denne linken:

http://www.herdins.no/

I butikken sa de vi kunne bruke svamp når vi smurte beisen utover. Det ble noe griseri og ikke særlig pent etter første strøk. Lakkbeisen er helt tyntflytende. På det andre strøket brukte vi en bred malekost og strøk i treets retning. Da ble det kjempeflott! Etterpå hadde vi på tre strøk med vanlig gulvlakk.

Vi ble iallefall kjempefornøyde med trappa og hadde aldri trodd den skulle bli så pen!

Som trappa var før, syntes alle hakk og riper veldig godt. Med denne lakkbeisen synes også hakk og riper, men det ser på en måte mer rustikt ut (ser ut som det skal være sånn ;-)).

Skrevet

Vi brukte Herdins Lakkbeis. Når man bruker lakkbeis trenger man ikke slipe den gamle lakken helt ned. Vi bare småpusset litt med sandpapir. Du kan evt. søke på lakkbeis på denne linken:

http://www.herdins.no/

I butikken sa de vi kunne bruke svamp når vi smurte beisen utover. Det ble noe griseri og ikke særlig pent etter første strøk. Lakkbeisen er helt tyntflytende. På det andre strøket brukte vi en bred malekost og strøk i treets retning. Da ble det kjempeflott! Etterpå hadde vi på tre strøk med vanlig gulvlakk.

Vi ble iallefall kjempefornøyde med trappa og hadde aldri trodd den skulle bli så pen!

Som trappa var før, syntes alle hakk og riper veldig godt. Med denne lakkbeisen synes også hakk og riper, men det ser på en måte mer rustikt ut (ser ut som det skal være sånn ;-)).

Takk skal du ha - da skal vi sannelig prøve det; http://www.herdins.no/produkt/blad.asp?ArtNr=be057&pdf=No&B3=Hent+produktblad&group=be&lang=no

Skrevet

Gangen vår er fin, den. Jeg er mest fornøyd med garderobeløsningen, som gjør at det er lett å holde det ryddig. Det er lyst og pent der ute med farge og materialvalg som passer fint sammen.

Gjest nosigns
Skrevet

NEI! Den er et oppussingsprosjekt, men vet ikke når det kan bli gjort. Det er høyt under taket, rare vinkler og trappeavsatser og slikt. KAN bli veldig fin. En gang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...